• امروز : 19 مهر 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن فورکی سوال می‌کنه (Forky Asks a Question)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

21 ساعت پیش

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

549 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +

فورکی به تازگی با وسایل آشپزخانه و بازیافتی ساخته شده است. او برای کشف هویت خود، با سوالات متعددی مواجه‌ می‌شود و به دنبال پاسخ برای آن‌هاست. سریال انیمیشن «فورکی سوال می‌کنه» ژانری کمدی دارد و به عنوان اثری سرگرم‌ کننده و اسپین‌آفی از مجموعه انیمیشن «داستان اسباب‌بازی‌ها» توسط کمپانی پیکسار تولید شده است.

ژانر : کمدی

سال 2019 1 فصل، 10 قسمت 3 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سریال انیمیشن «فورکی سوال می‌کنه» اثری سرگرم‌ کننده و کمدی است. این اثر که برای کودکان ساخته شده، به دور از هرگونه صحنه خشونت‌آمیز، ترسناک یا ناهنجار است. تماشای این اثر در جمع خانوادگی نیز می‌تواند جالب و سرگرم‌کننده باشد.

فورکی در هر قسمت سوالی می‌پرسد که در اغلب موارد به جواب دقیقی نمی‌رسد یا پاسخ درستی دریافت نمی‌کند. این سوالات مناسب سنین پیش از دبستان است و به کودکان کمک می‌کند با مفاهیمی مثل زمان، دوست، پول و ... آشنا شوند و درباره‌ی چیستی آن بیشتر فکر کنند. سوالات فورکی ممکن است برای فرزند شما نیز سوال ایجاد کند و آن‌ها هم دوست داشته باشند درباره آن بیشتر بدانند. توصیه می‌کنیم بعد از تماشای هر اثر درباره سوال آن قسمت با فرزندتان گفتگو کنید و به صورت ساده و با بیانی کودکانه برایشان توضیح دهید.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

فورکی: اسباب‌بازی جدید بانی که از وسایل بازیافت و دور ریختنی ساخته شده است.

هام: قلک خوکی که از طرف اندی به بانی هدیه داده شده است.

 رکس: دایناسور سبز بانی که از مجموعه اسباب‌بازی‌های اندی است.

آقای پریکل پانت: جوجه تیغی‌ای که به هنر علاقه دارد و بازیگر است.

داستان اثر:

بعد از ساخته شدن فورکی به دست‌ بانی، او دچار بحران هویت می‌شود و هویتش را به عنوان اسباب‌بازی نمی‌پذیرد. اما به مرور و زندگی کردن او در کنار دیگر اسباب‌بازی او را با دنیای جدیدش آشنا می‌کند. فورکی برای شناخت جهان اطرافش سوالات زیادی ذهنش را درگیر می‌کند و از اسباب‌بازی‌ها برای توضیح دادن و پاسخ به سوالاتش کمک می‌گیرد. هام برای او پول و نحوه عملکرد سیستم مالی را توضیح می‌دهد. رکس که دایناسور سبز است و از تاریخ سررشته دارد، برایش از زمان می‌گوید و آقای پریکل پانت که بازیگر است، هنر را برای فورکی شرح می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: باب پیترسون / Bob Peterson

نویسنده: باب پیترسون / Bob Peterson

تهیه‌کننده: مارک نایلسن / Mark Nielsen

بازیگران: Tony Hale / تونی هیل، Jeff Pidgeon / جف پیدگون،Addison Andrews / ادیسون اندرس

کشور سازنده: آمریکا

شرکت سازنده: پیکسار / Pixar Animation Studios

مخاطب اثر: کودک

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فورکی سوال می‌کنه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!