• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن فرار مرغی ۲ (ظهور ناگت) (Chicken Run: Dawn of The Nugget)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

4 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

23107 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

جینجر و راکی برای نجات دخترشان، مالی، عازم یک ماجراجویی خطرناک می‌شوند. این انیمیشن قسمت دوم انیمیشن خاطره‌انگیز فرار مرغی 1 است که بعد از بیست سال به نمایش درآمده است. این محصول، بر اهمیت نقش خانواده و دلسوزی‌های آن‌ها تاکید دارد. خشونت این اثر، شدت بالایی دارد. توصیه می‌شود کودکان زیر 12 سال از تماشای آن اجتناب کنند.

ژانر : خانوادگی کمدی ماجراجویی

سال 2023 98 دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن درباره‌ی مرغ کوچکی به نام مالی است که از خانه فرار می‌کند و خطرات زیادی او را تهدید می‌کنند. جینجر و راکی پدر و مادر مالی هستند. آن‌ها از گذشته‌ی خود چیزی به فرزندشان نمی‌گویند. همین مسئله باعث می‌شود مالی برای دیدن دنیای بیرون دهکده حریص باشد و دست به خطر بزند. آنچه برای تربیت نسل جدید بسیار مهم است، روایت کردن تاریخ می‌باشد. جینجر و راکی به خیال آنکه دخترشان همیشه در آرامش باشد، او را از گذشته‌ای که تلخ و غم‌انگیز بود بی‌اطلاع گذاشتند و حالا مالیِ نوجوان از فداکاری‌هایی که صورت گرفته است هیچ‌چیز نمی‌داند. توصیه‌ی ما به مامان و باباهای عزیز کدومویی آن است که نسبت به بازگویی تاریخ و تلاش‌های گذشتگان به فرزندان خود بی‌تفاوت نباشید. کسانی که از تاریخ چیزی نمی‌دانند، آن را تکرار می‌کنند.

مالی روح سرکش و جسوری دارد. او می‌خواهد همه‌چیز را امتحان کند و در آخر به دردسر بزرگی می‌افتد. به فرزندتان بگویید که شجاعت تحسین‌برانگیز و خوب است اما هر حرفی که بزرگ‌تر‌ها می‌زنند پشتش خیر و صلاحی نهفته است. نباید بی‌گدار به آب زد و خود و دیگران را به خطر انداخت. مالی دوست داشت دنیایی بزرگ‌تر و هیجان‌انگیزتر را تجربه کند اما سرش به سنگ خورد. به فرزند خود بگویید هیچکس در این دنیا دلسوزتر و مهربان‌تر از پدر و مادر نیست. قطعا پدر و مادر اولین کسانی هستند که دوست دارند فرزندشان، خوشی‌های زندگی را تجربه کند. پس بهتر است همه‌چیز را در آغوش خانواده جست‌وجو کنیم.

خلاصه: درباره‌ی اهمیت خواندن تاریخ با فرزند خود صحبت کنید. به فرزندتان بگویید خانواده تنها محلی است که می‌توان در آنجا شادی و امنیت را پیدا کرد. پس با کنجکاوی‌های غلط نباید خودمان را به خطر بیندازیم.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به نظر تو چرا مالی شبانه به سمت ماشین جمع‌آوری مرغ‌ها رفت؟

اگر جینجر و راکی از گذشته‌ی خود به مالی می‌گفتند، آیا او باز هم این اشتباه را تکرار می‌کرد؟

آیا مالی زمانی که متوجه اشتباهش شد، به آن کار ادامه داد؟

تفاوت فریزل و مالی در چه بود؟

به نظر تو چرا باید از زندگی گذشتگان خود درس بگیریم؟

چرا جینجر در نهایت تصمیم گرفت همه‌ی مرغ‌ها را نجات دهد؟

خلاصه: به نظر تو چرا ما باید درباره‌ی زندگی گذشتگان اطلاع داشته باشیم؟ فایده‌ی خواندن تاریخ چیست؟

داستان اثر

در قسمت اول فرار مرغی دیدیم که مرغ‌هایی که اسیر خانم توییدی بودند، به رهبری جینجر و راکی از مزرعه فرار کردند. در قسمت دوم، جینجر و راکی ازدواج می‌کنند و در یک دهکده‌ی کوچک سرزمین و تمدن خودشان را به وجود می‌آورند. آن‌ها صاحب دختری به نام مالی می‌شوند. مالی از گذشته‌ی پدر و مادرش خبر ندارد و دلش می‌خواهد دنیای بیرون از دهکده را تجربه کند. او زمانی که اتوبوس جمع‌آوری مرغ‌ها را می‌بیند، با تصور آنکه قرار است قدم به دنیای متفاوت و شادی بگذارد، خود را به دام انسان‌ها می‌اندازد. او به دردسر می‌افتد و اسیر کسانی می‌شود که قصد دارند از او ناگت درست کنند. جینجر، راکی و دیگر مرغان دل به خطر می‌زنند و راهی کارخانه‌ی ناگت‌سازی می‌شوند تا مالی را نجات دهند. پس از نجات مالی، جینجر دلش به حال دیگر مرغ‌ها نیز می‌سوزد و آن‌ها در نهایت موفق می‌شوند مرغ‌ها را از تبدیل شدن به ناگت نجات دهند.

ویترین اثر: جینجر و راکی برای نجات دخترشان، مالی، عازم یک ماجراجویی خطرناک می‌شوند. این انیمیشن قسمت دوم انیمیشن خاطره‌انگیز فرار مرغی 1 است که بعد از بیست سال به نمایش درآمده است. این محصول، بر اهمیت نقش خانواده و دلسوزی‌های آن‌ها تاکید دارد. خشونت این اثر، شدت بالایی دارد. توصیه می‌شود کودکان زیر 12 سال از تماشای آن اجتناب کنند.

جزئیات اثر

کارگردان مولف: سم فل / Sam Fell

نویسنده/ مترجم: کاری کرک پاتریک / Karey Kirkpatrick

نام تهیه کننده: لیلا هوبارت / leyla Hobart

نام بازیگران: ثندیوی نیوتون / بلا رمزی / لین فرگوسن Thandiwe Newton / Bella Ramsey / lynn Ferguson

نام شخصیت ها:

 جینجر: مرغ جسور و آزاده‌ای است که با همسر و دخترش در یک دهکده، به همراه دیگر مرغ‌ها زندگی می‌کند. او زمانی که متوجه می‌شود گروه دیگری از مرغ‌ها اسیر انسان‌ها شده‌اند، تصمیم می‌گیرد به کمک آن‌ها برود.

راکی: او همسر جینجر است. زمانی که دخترشان مالی به همراه مرغ‌های دیگر به خطر می‌افتد، راکی تصمیم می‌گیرد با کمک همسرش برای نجات هم‌نوعانشان بجنگد.

مالی: او دختر جینجر و راکی است. مالی دوست دارد دنیای خارج از دهکده را ببیند اما جینجر و راکی مانع می‌شوند. او در نهایت پنهانی دهکده را ترک می‌کند و اسیر انسان‌ها می‌شود.

کشور سازنده: انگلیس

کمپانی سازنده: Ardman Animation / Netflix Animation

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فرار مرغی ۲ (ظهور ناگت)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!