• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن عملیات آجیلی۲: آجیلی اصل ( The Nut Job 2: Nutty by Nature)

author-img

توسط : محمدرضا جوانمردی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

965 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«عملیات آجیلی 2» نمایش فانتزی تلاش حیوانات کوچک یک پارک طبیعی برای نجات محل زندگی خود از انسان‌های طمع‌کار است. نمایش کاملی از کار تیمی و تلاش و امید برای رسیدن به هدف که به پیروزی منجر می‌شود. این اثر برنده‌ی جایزه بهترین ندوین انیمیشن در سال 2018 شده و با هزینه‌ی 40میلیون‌دلاری، فروش حدود 69میلیون‌دلاری را تجربه کرده است.

ژانر : ماجراجویی

سال 2017 91 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 4 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«عملیات آجیلی 2» نمایش زندگی حیوانات یک پارک طبیعی است که بر اثر یک حادثه و پیداکردن انبار یک آجیل‌فروشی از مسیر اصلی زندگی خود و تلاش برای یافتن و ذخیره‌ی غذا فاصله گرفته‌ و به خوش‌گذرانی و تنبلی روی آورده‌اند. خارج‌شدن حیوانات و همین‌طور انسان‌ها از مسیر طبیعی زندگی می‌تواند رشد افراد را متوقف کند و درصورت ادامه‌ی انحراف، حتی باعث نابودی فرد و جامعه شود.

در ادامه‌ی داستان و بر اثر انفجار آجیل‌فروشی در نتیجه‌ی سهل‌انگاری گروهی از این موجودات، مسیر زندگی آن‌ها تغییر می‌کند. حال، سرلی و دوستان می‌کوشند برای تأمین غذا کمی تلاش کنند. هرچند تصمیم برای تغییر و تلاش مقدمه‌ی خوبی برای اصلاح است ولی این‌بار هم به جهت انتخاب اشتباه و تلاش برای دزدی از انسان‌ها، موفق نمی‌شوند.

میل شهردار حریص شهر برای تخریب پارک و تبدیل آن به شهربازی برای کسب سود، شروع نمایش کار تیمی حیوانات برای حفظ محل زندگی خود است؛ تلاشی که با رهبری و تسلیم‌ناپذیری سرلی و شجاعت گروه آغاز می‌شود و پس از یک موفقیت نسبی، با اسیرشدن دوستان سرلی توسط گروهی تله‌گذار که شهردار آن‌ها را اجیر کرده متوقف می‌شود.

سرلی که شکست را نمی‌پذیرد با استفاده از قدرت تفکر، در نقش یک رهبر توانمند، موفق به متقاعد کردن فنگ برای همکاری می‌شود و با همکاری تیم موش ها و نجات دوستان خود، به پارک بر می‌گردد و آن ها که این بار مصمم تر شده اند، انسان ها را به طور کامل شکست می‌دهند. عدم پذیرش شکست، بی توجهی به داشته های دشمن، خودباوری و تکیه بر توان و داشته های خود، در صحنه نبرد، لازمه‌ی موفقیت و پیروزی است.

اگرچه صحنه های درگیری حیوانات و انسان ها با نمایش خشونت های فانتزی و متعدد روبروست، ولی نمایش کار تیمی، شجاعت، فداکاری، همکاری و همدلی و امید، نمایش زیبایی از یک نبرد را رقم زده است. شهردار که سمبل فردی دنیاطلب است، فردی بی قید و بند است که مشروب می‌خورد، به افراد دیگر بی‌احترامی می‌کند و نسبت به هرچیزی جز پول بی‌توجه است و خودخواهی‌ها و بی‌توجهی‌هایش باعث شکست وی می‌شود.

اشاره به این نکته نیز ضروری است که حضور همراهانی مثل اندی که یک یار مهربان، دلسوز و آینده‌نگر است و بادی که دوستی ساده ولی صمیمی و فداکار است، درکنار سرلی که رهبری او منجر به موفقیت گروه می‌شود، رسیدن به پیروزی را برای حیوانات تضمین می‌کند.

خلاصه: پرهیز از تنبلی، بی‌برنامگی و عدم توجه به آینده و درمقابل آن کار تیمی ‌با رهبری درست، شجاعت، وحدت و اتحاد، همکاری و همدلی، فداکاری و امید و تلاش، یه عنوان عامل پیروزی در این انیمیشن معرفی شده است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

تماشای فیلم فرصت مناسبی برای صحبت با فرزندان پیرامون پرهیز از بی برنامگی و تنبلی، داشتن هدف و برنامه ریزی برای رسیدن به آن، کار تیمی و تلاش است. نظر فرزند خود درباره داشتن هدف و برنامه را جویا شوید. از او بخواهید درباره‌ی اهداف خود و برنامه‌هایش برای رسیدن به آن‌ها برای شما صحبت کند.

درباره‌ی نقش و میزان تأثیر همکاری و کار تیمی در کسب موفقیت با او به گفت‌وگو کنید. از وی بخواهید تجربیات خود درباره‌ی کار تیمی را برای شما بازگو کند و از نقش خود در آن‌ها صحبت کند.

از او بپرسید تا چه حد به نقش رهبر در گروه اعتقاد دارد. تا چه میزان اهمیت گذشت و فداکاری برای دیگران را قبول دارد. آیا حاضر است برای موفقیت گروه فداکاری کند؟ از او بپرسید آیا دوستانی دلسوز و صمیمی که حاضر به فداکاری برای او باشند دارد؟ آیا به نظر او داشتن چنین دوستانی اهمیت دارد؟

دریاره‌ی راه‌های رسیدن به هدف با او صحبت کنید. آیا رسیدن به هدف با هر روشی از نظر او قابل‌قبول است؟ مزایای داشتن خانواده را برای او بازگو کنید و از او نظرش را در این رابطه بخواهید.

خلاصه: صحبت پیرامون اهمیت کار تیمی، داشتن رهبر در گروه و اهمیت رهبری، وحدت و اتحاد، همکاری و همدلی، امید و تلاش برای رسیدن به هدف، چگونگی رسیدن به هدف و نقش خانواده در موفقیت از مواردی است که تماشای این انیمیشن امکان صحبت با فرزندانتان درباره‌ی آن‌ها را فراهم می‌کند.

داستان اثر

این انیمیشن نمایشی کمدی و فانتزی است که با تغییر سبک زندگی حیوانات به دلیل دست یافتن به منابع غذایی نامحدود و بی میلی آن ها به تلاش برای یافتن غذا و ذخیره‌ی آن برای روزهای سرد پیش رو شروع می‌شود و با یک انفجار و از بین رفتن این غذاها مسیر داستان تغییر می‌کند. میل شهردار برای خراب کردن پارک و ساختن شهربازی برای کسب سود از زمین پارک، حیوانات را به تلاش برای تغییر وا می‌دارد و کار تیمی با رهبری سرلی که همه او را باور دارند، به پیروزی آن ها منجر می‌شود. شهردار شکست را نمی‌پذیرد و با توسل به متخصصان گرفتن حیوانات و به کارگیری تجهیزات، حیوانات را مجبور به فرار می‌کند. حیوانات پارک بار دیگر متحد می‌شوند و از موش های شهری نیز کمک می‌گیرند و با تلاش و همدلی و کار منسجم تیمی، انسان های طماع را شکست می‌دهند. پارک نیز که در جریانات درگیری با انسان ها به طور کامل تخریب شده، توسط خود انسان ها دوباره بازسازی می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: کال برانکر/Cal Brunker

نویسنده: اسکات بیندلی/Scott Bindley، کال برانکر/Cal Brunker، باب بارلن/Bob Barlen

تهیه کنندگان:

هری لیندن/Harry Linden، باب بارلن/Bob Barlen، یانگ کی لی/Youngki Lee، جوگ سو کیم/Jongsoo Kim، سانگ وان کیم/Sunghwan Kim، جنگ هام کیم/Jonghan Kim، لی لی ما/Lili Ma

بازیگران:

ویل آرنت/ Will Arnett ، ماریا رودلف/ Maya Rudolph، جکی چان/ Jackie Chan، کاترین هایگل/ Katherine Heigl، ایزابلا مرسد/ Isabela Merced، بابی کاناول Bobby Cannavale، بابی مونیان/Bobby Moynihan، پیتر استرمر/Peter Stormare، گابریل اگلسیاس/Gabriel Iglesias، جف دنهام/Jeff Dunham، سباستین مانیسلسو/Sebastian Maniscalco، کاری والگرن/Kari Wahlgren

شخصیت‌ها:

سرلی: سنجاب مذکر زیرک، باهوش و تا حدودی خودخواه که به دنبال نفع شخصی است، علاقه به ریاست دارد و به اندی علاقه مند است.

اندی: سنجابی زیرک، باهوش و دلسوز برای هم‌نوعان است.

بادی: موشی که نمی‌تواند حرف بزند و دوست مورداعتماد سرلی است.

اقای فنگ: سردسته‌ی موش‌های سفید شهری است. او رزمی‌کار است.

پرشس: سگ ماده‌ای که از حیوانات پارک است و دختر شهردار او را به خانه‌ی خود می‌برد.

 

کشور سازنده: محصول مشترک آمریکا، کانادا، کره جنوبی

کمپانی سازنده: Gulfstream Pictures , Redrover International , ToonBox Entertainment

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مهدی جمالی

۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مناسب سن 4 +

فیلم طنز و عالی هستش من پیشنهاد می کنم حتما تماشا کنید

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد عملیات آجیلی۲: آجیلی اصل

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!