• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد ( Ice Age : Adventures of Buck Wild)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6509 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

در «عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد» به باک و چالش‌هایی که در مبارزه با آرسن دارد، پرداخته شده است. کراش و ادی که قصد دارند مستقل شوند، خانه را ترک می‌کنند و بعد از ورورد به دنیای گمشده، با باک همراه می‌شوند تا آرسن بدجنس و خودخواه را شکست دهند. این انیمیشن ژانر کمدی دارد و اغلب خشونت‌ها و صحنه‌های ترسناک آن به‌صورت فانتزی و بدون هیچ آسیبی نمایش داده می‌شود.

ژانر : ماجراجویی

سال 2022 81 دقیقه جزئیات کامل اثر
32 مناسب خانواده -5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این قسمت از مجموعه عصر یخبندان درباره قهرمان داستان، باک وایلد است. باک که جسورترین و شجاع‌ترین حیوان جنگل است و ترسی از مواجهه با دایناسور‌های غول پیکر و ترسناک ندارد. شاید کودکان چنین تصور کنند که شخصیت‌هایی که قهرمان و محبوب هستند هیچ‌گونه خطا و اشتباهی ندارد و همیشه درست عمل می‌کنند. این بار انیمیشن «عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد» به اشتباهات باک پرداخته است. در قسمت‌های قبلی این مجموعه، باک شخصیتی قهرمان و باهوش نشان می‌شد اما حالا او هم مرتکب خطاهایی می‌شود و با تک‌روی‌هایش و اهمیت ندادن به دوستانش، از آرسن شکست می‌خورد. تماشای این انیمیشن فرصت خوبی است تا بتوانید با فرزندتان درباره قهرمانان و ویژگی‌هایی که باید داشته باشند صحبت کنید و به بگویید که قهرمانان هم ممکن است خطا کنند اما آنچه اهمیت دارد این است که اشتباهات خود را بپذیرند و آن را رفع کنند.

نکته دیگر چالش مستقل شدن کراش و ادی است. این دو برادر همیشه در حال خوش‌گذارنی و شیطنت هستند و بدون توجه به عواقب کارهایشان به دیگران آسیب می‌زنند. از طرفی الی هم همیشه برادرانش را کنترل می‌کند و با این کار قصد محافظت از آن‌ها را دارد. این کنترل‌کردن باعث می‌شود که کراش و ادی تصمیم به مستقل‌شدن بگیرند و خانه و اعضای خانواده‌شان را ترک کنند. در نهایت داستان به گونه‌ای پیش می‌رود که هر سه به راه حلی مناسب می‌رسند. الی تصمیم می‌گیرد که برادراش را آزاد بگذارد تا بتوانند علایقشان را تجربه کنند و از آن طرف کراش و ادی هم متوجه شدند که کار‌هایشان عواقبی دارد که بر زندگی دیگران هم تاثیر می‌گذارد و باید قبل از هر کاری به دیگران هم اهمیت دهند.

پیشنهاد می‌کنیم از فرزندتان درباره کارهایی که دوست دارند تجربه کنند اما تا به حال شما مانع آن‌ها بوده‌اید سوال بپرسید و اگر عملی‌شدن آن با رعایت چارچوب‌ها و ضوابطتان امکان‌پذیر می‌دانید، اجازه آن کار را به فرزندتان بدهید یا با همکاری همدیگر انجامش دهید.

آرسن، شخصیت منفی انیمیشن، از کودکی به‌خاطر ظاهر عجیب و مغز بزرگی که داشته است مورد تمسخر و آزار و اذیت دیگران قرار می‌گیرد و به فردی خودخواه و بدجنس تبدیل می‌شود. شما می‌توانید بعد از تماشای انیمیشن درباره نحوه برخورد با انسان‌هایی که ظاهر متفاوتی دارند با فرزندتان گفتگو کنید.

خلاصه: باک قهرمانی است که مرتکب خطاهایی می‌شود و سعی در اصلاح آن دارد. خوب است بعد از تماشای انیمیشن درباره ویژگی‌های قهرمانان با فرزندتان گفت‌و‌گو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به‌نظرت باک قهرمان است؟ چرا؟ قهرمان چه ویژگی‌هایی دارد؟ ویژگی‌های باک چیست؟ علت اختلاف زی و باک چه بود؟ آن‌ها چگونه توانستند آرسن را شکست دهند؟ چرا آرسن به فردی بدجنس تبدیل شده بود؟ به‌نظرت کراش و ادی باید خانوادشان را ترک می‌کردند؟ چرا همه از کارهای کراش و ادی ناراضی بودند؟ چه پیامی از انیمیشن یاد گرفتی؟

خلاصه: علت اختلاف زی و باک چه بود؟

داستان اثر

کراش و ادی که همیشه مشغول شیطنت و خوش‌گذارنی هستند این بار به‌خاطر اخطار‌های اعضای خانواده و کنترلی که از جانب خواهرشان، الی می‌شوند، خسته شده و تصمیم به مستقل‌شدن می‌گیرند. آن‌ها بعد از ترک خانه وارد دنیای گمشده می‌شوند و با آرسن و نیروهایش روبه‌رو می‌شوند. باک که همیشه درگیر مبارزه با دایناسور‌ها است، آن‌ها را نجات می‌دهد و ماجرای قدرت‌طلبی آرسن را برایشان تعریف می‌کند. آرسن دایناسوری است که ظاهر عجیبی دارد و مغز بزرگش او را انگشت‌نمای حیوانات جنگل کرده است. این ظاهر متفاوت و عجیب باعث می‌شود تا همه او را اذیت و مسخره کنند و آرسن هم تبدیل به فردی شرور و بدجنس شود و به دنبال قدرت برتر در جنگل باشد. اما باک و دوستش زی مقابل او می‌ایستند ولی به‌خاطر نبود همکاری و کارگروهی از او شکست می‌خورند و آرسن باک را زندانی می‌کند. زی برای نجات باک با کراش و ادی نقشه جدیدی می‌کشند و به مقرر آرسن حمله می‌کنند. آن‌ها بعد از آزادی باک و کمک‌های او موفق می‌شوند آرسن را شکست دهند.

جزئیات اثر

کارگردان: جان سی. دانکین/ John C Donkin

نویسنده: ری دلاورنتیس / Ray Delaurentis

تهیه کننده: لری فورته / Lori Forte

بازیگران: Ray Romano,/ری رومانو - John Leguizamo/جان لگویزمائو -دنیس لری/ Denis Leary - Josh Peck / جاش پک

شخصیت‌ها: باک: راسو جسور و شجاعی که قهرمان داستان است و در تلاش است تا مقابل زورگویی و قدرت‌طلبی آرسن بایستد. آرسن: دایناسوری که به‌خاطر مغز بزرگی که دارد مورد تمسخر دیگران قرار می‌گیرد و تبدیل به فردی بدجنس می‌شود. کراش و ادی: دو برادری که همیشه در حال خوش‌گذارنی و شیطنت هستند و بدون توجه به عواقب کارهایشان به دیگران آسیب می‌زنند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Disney Plus

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : خانم سعادتی

۷ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

اصلا مناسب بچه ها نیست چون ادبیات صحبت کردنشون بده

بزرگسال

توسط : هانی طبایی

۲۱ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

هیچ نکته اموزنده ای ندارد

بزرگسال

توسط : احسان بندی دستجردی

۲۰ اسفند ۱۴۰۰

مناسب سن 5 +

با سلام و خسته نباشید هر چند که در خصوص رفتار های مثبت نکاتی از این انیمیشن برداشت میشود و میتوان از آن بهره برد ولی باتوجه به تخریب ناخودآگاه انیمیشن در مفهوم خداباوری و اعتقاد به خداوند و همچنین نمایش ایجاد نظم اتفاقی بدون دخالت کسی در خصوص جهان اطراف ما ، میتوان گفت که قریب به اتفاق انیمیشن های غرب مخصوصا انیمشن های در دهه اخیر قالبا یکی از ارزش های زندگی انسان را بیان میکنند ولی دائما در حال تخریب دین باوری و خداباوری به طور ناخودآگاه هستند . از همین رو تماشای چنین انیمیشن هایی اصلا توصیه نمیشود .

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!