• امروز : ۵ مرداد ۱۴۰۰

صحرا

صحرا

بررسی تخصصی انیمیشن Sahara

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

9 ماه پیش مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

دیدگاه کدومو

7 + kodoumo-logo
امتیازدهی‌های «کدومو» مبتنی بر مهم‌ترین مطالعات رشد است. ما حداقلی از سن را نمایش می‌دهیم که محتوای اثر از لحاظ رشد کودک مناسب باشد. درجه‌بندی این قسمت، بر اساس کیفیت کلی اثر است.

«صحرا» یک انیمیشن ماجراجویانه و داستان مارهایی است که برای تغییر نوع زندگی خود تلاش می‌کنند. ایجار و ایوا هردو از محل زندگی خود خسته شده‌اند و قصد سفر دارند؛ اما در میان راه مرد ماربازی ایوا را گیر می‌اندازد و ایجار با تلاش بسیار زیاد او را نجات می‌دهد. ایجار که در محدوده‌ی زندگی خود همیشه یک بازنده شناخته می‌شد، موفق می‌شود با اراده و شجاعت به یک قهرمان تبدیل شود.

سال 2017 69 دقیقه جزئیات کامل اثر

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

جزئیات
خشونت

در ابتدای انیمشن، ایجار با مار خاکی بزرگی سر یک هندوانه دعوا می‌کنند، او به‌خاطر جثه‌ی کوچکش توسط مارهای خاکی دیگر مورد تمسخر قرار می‌گیرد. این بخش از انیمیشن شامل خشونت کلامی و فیزیکی است.

جزئیات
ترس

شخصیت‌های اصلی این انیمیشن مارها هستند. درابتدای انیمیشن، ایجار با مار خاکی بزرگی سر یک هندوانه دعوا می‌کنند. ایوا توسط مرد مارباز اسیر می‌شود و نمی‌تواند فرار کند. ایجار برای آزادساختن ایوا از دست مرد مارباز با او در طوفان شدید شن درگیر می‌شود.

جزئیات
ناهنجاری اجتماعی

کرم‌های شب‌تاب، ایجار و دوستانش را فریب می‌دهند. ایوا حرف‌های پدرش را نادیده می‌گیرد و بدون اطلاع او خانه را ترک می‌کند.

جزئیات
پیام مثبت

میان ایجار، گری و پیت کار گروهی وجود دارد و آن‌ها باهم سختی‌های رسیدن به هدف را تحمل می‌کنند. هرچند گری برخی اوقات غرولند می‌کند؛ اما در عمل همراه با دوستانش است. ایجار برای نجات‌دادن ایوا خیلی مصمم است و سختی‌های مسیر در صحرا، او را از هدفش منصرف نمی‌کند. ایجار در ابتدای انیمیشن به‌عنوان یک مار کوچک و ضعیف مورد تمسخر قرار می‌گیرد؛ ولی در انتهای انیمیشن به قهرمانی تبدیل می‌شود که توانسته است ایوا را نجات دهد.

ادامه متن
جزئیات
الگوی مثبت

ایجار بسیار مصمم و پرتلاش است و در مسیر رسیدن به هدفش ناامید نمی‌شود. پیت دوست همراه و وفاداری برای ایجار است.

آنچه لازم است والدین بدانند

ایوا و ایجار دو مار هستند که هریک به دلایلی از مکان زندگی خود احساس ناراضایتی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند باهم از محدوده‌ی زندگی خود خارج شوند. در راه مرد ماربازی ایوا را اسیر می‌کند و ایجار با تحمل سختی‌های زیاد موفق می‌شود او را نجات دهد. ایجار الگوی خوبی از یک فرد بااراده و شجاع است که توانست برخلاف تصور دیگران، (که همیشه او را بازنده می‌دانستند) به یک قهرمان تبدیل شود. اگر کودک شما در سنی است که با پی‌بردن به ضعف‌های خود دچار کاهش اعتماد‌به‌نفس شده است، صحبت‌کردن پیرامون عوامل موفقیت ایجار، می‌تواند به او کمک کند.

یکی از موضوعاتی که می‌تواند برای شما مهم باشد، بحث‌کردن ایوا با پدر خود، خسته‌شدن او از خانه و ترک‌کردن خانه به‌صورت پنهانی ا‌ست. به خطری که ترک‌کردن خانه برای ایوا داشت، اشاره کنید و به فرزندان خود توضیح دهید که ضمن پسندیده‌بودن ماجراجویی و کسب تجربه‌های بیشتر، خطرکردن آن‌هم بدون اطلاع خانواده می‌تواند آسیب‌هایی داشته باشد. از کودک خود بپرسید که کسب تجربه‌های جدید و مشاهده‌ی مکان‌هایی بیشتری از دنیا در چه صورتی مثبت و در چه صورتی خطرآفرین است.

اگر فکر می‌کنید مشاهده‌ی مارها یا به‌خطرافتادن شخصیت‌ها در صحنه‌های مختلف، ممکن است کودک شما را بترساند، سعی کنید با او همدلی و با اشاره به شجاعت شخصیت‌ها و پایان خوش داستان، او را آرام کنید.

خلاصه: ایجار و ایوا الگوهای خوبی از شجاعت هستند و اهمیت کسب تجربه و تلاش برای موفقیت را به نمایش می‌گذارند. رفتار ایوا در ترک‌کردن خانه از موارد ناهنجاری است که می‌توانید درباره‌ی آن کودکان را راهنمایی کنید.

 

ادامه متن

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی عوامل موفقیت ایجار از کودکان سؤال کنید.

از کودکان بخواهید خودشان را جای شخصیت ایجار بگذارند و بگویند اگر مورد تمسخر قرار بگیرند، چه می‌کنند؟

از کودکان بخواهید از تجربه‌ی شخصی خود درباره‌ی تحمل سختی برای رسیدن به هدفش بگوید.

از کودکان عاقبت کار ایوا را در بی‌اطلاع ترک‌کردن خانه بپرسید و بخواهید تا به جایگزین‌های بهتری برای رفتار ایوا فکر کنند.

با فرزندان خود درباره‌ی اینکه چگونه می‌توانیم وقتی هدفی را انتخاب کردیم، پای سختی‌ها و ناملایماتش بمانیم، گفت‌وگو کنید.

 می‌توانید با کودکان خود درباره‌ی مارها، نوع زندگی آن‌ها و انواع و اقسام آن‌ها گفت‌وگو کنید.

می‌توانید درباره‌ی مسئولیت ما انسان‌ها در قبال حیوانات صحبت کنید.

خلاصه: درباره‌ی عوامل موفقیت قهرمان داستان و رفتار نادرست ایوا در ترک‌کردن خانواده با کودکان گفت‌وگو کنید.

داستان انیمیشن

«ایجار» یک مار خاکی است، او یک روز «ایوا» را که مار آبی زیبایی است، می‌بیند و به او علاقه‌مند می‌شود. ایجار رنگ خود را سبز می‌کند تا بتواند وارد محدوده‌ی مارهای آبی شود. ایوا که دختر کنجکاوی است، دوست ندارد تنها در محدوده‌ی مارهای آبی ساکن باشد، به‌همین‌خاطر تغییر رنگ می‌دهد تا از محدوده‌ی مارهای آبی خارج شود. ایجار و ایوا با یکدیگر روبه‌رو و همراه می‌شوند تا به‌جای دورتری بروند. در مسیر ناگهان یک «مرد مارباز» ایوا را می‌گیرد و او را داخل سبد مارهایش می‌اندازد. ایجار خیلی نگران ایوا می‌شود و با دوستش که عقربی به نام «پیت» است و هم‌چنین برادر ایوا به‌دنبال او می‌گردند. ایوا خیلی سعی دارد که فرار کند؛ اما هرگاه قصد رفتن می‌کند، مرد مارباز «فلوت» می‌زند و ایوا تحت تأثیر این موسیقی قرار می‌گیرد و  دیگر نمی‌تواند حرکت کند. ایجار و دوستانش متوجه می‌شوند که کاروان مرد مارباز داخل شهر است. آن‌ها از طریق یک چاه آب وارد شهر  می‌شوند، مغازه‌ی مرد مارباز را پیدا می‌کنند و سرانجام با تلاش بسیار، ایوا و بقیه مارها را نجات می‌دهند.

جزئیات انیمیشن

کارگردان: pier core / پِیرکُر

نویسنده: nessime debbich/ نسیم دبیچ

نام تهیه‌کننده: jonathan vander/ جونادان واندر

نام بازیگران: Louane Emera/ لوآن اِمرا

نام شخصیت‌ها:

ایجار: ایجار یک مار خاکی شجاع و کنجکاو است، او می‌خواهد ایوا را نجات دهد،

ایوا: او یک مار آبی شجاع است که دوست دارد جاهای مختلف را ببیند و چیزهای مختلف را تجربه کند.

کشور سازنده: فرانسه، کانادا

کمپانی سازنده:  Mandarin Films

نظرات کاربران

افزودن دیدگاه

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد