• امروز : 16 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن شکار گربه‌ی وحشی (The Missing Lynx)

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

1065 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این انیمیشن در ژانر ماجراجویی، اکشن و کمدی درمورد حیواناتی است که در پارک ملّی دونانا محافظت می‌شوند. افرادی سعی در دزدیدن این حیوانات دارند. در این میان یک گربه‌ی وحشی به همراه دوستانش برای نجات دیگر حیوانات تلاش می‌کنند. این محصول ساخت کشور اسپانیا است و همکاری، همدلی و فداکاری حیوانات نسبت به همدیگر از پیام‌های مثبت آن است.

ژانر : ماجراجویی

سال 2008 97 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

جمع‌کردن یک جفت از حیوانات و نگهداری آن‌ها در داخل کشتی توسط پیرمردی به نام «نوآ» اقتباسی تحریف‌آمیز از داستان نوح نبی (علیه السلام) اولین پیامبر اولوالعظم است. «نوآ» که اسم اسپانیایی «نوح» است پیرمردی با چهره‌ی عبوس است که توانایی صحبت با حیوانات را دارد. به‌همین‌دلیل او را فردی دیوانه‌ می‌شناسند که حتی برای مدّتی در بیمارستان روانی زندانی بود. او در قسمتی از داستان می‌گوید خودش را بیشتر از جنس حیوانات می‌داند تا انسان‌ها.

او چون زبان حیوانات را می‌داند از کمک و اطلاعات آن‌ها استفاده می‌کند تا با شرط‌بندی در مسابقات اسب‌سواری و حفاری برای رسیدن به گنج، پول لازم برای ساخت یک کشتی مجهز به ابزار پیشرفته به دست آورد. در این انیمیشن با روشی غیرمستقیم سعی در انتقال مفاهیمی تحریف‌شده از داستان نوح (علیه السلام) به کودک و نوجوان دارد و ممکن است بر ذهن آن‌ها که هنوز نسبت به آموزه‌های دینی و اعتقادی به‌طورکامل چارچوبی ندارد تأثیر سوئی داشته باشد.

در لابه‌لای حوادث اکشن و ترسناک، اتفاق‌های بامزه و فانتزی رخ می‌دهد. به همین دلیل این میزان خشونت و ترس در این انیمیشن برای نوجوانان سطح مناسبی دارد، درحالی‌که همین میزان برای کودکان کم‌سن‌وسال ممکن است زیاد باشد. در قسمت‌های هیجانی فضا تاحدودی تاریک هم هست.

در طول داستان همکاری و همدلی حیوانات با همدیگر بسیار دیده می‌شود. آن‌ها برای نجات دوستانشان فداکاری کرده و جانشان را به خطر می‌اندازند.

خلاصه:  باید توجه داشت این انیمیش اقتباسی تحریف‌آمیز از داستان نوح (علیه السلام) است. میزان خشونت و ترس برای سنین کم مناسب نیست.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درمورد همکاری و همدلی حیوانات با یکدیگر صحبت کنید. آنچه باعث موفقیت این گروه در آزادسازی حیوانات و نجات آن‌ها شد، اتحاد و همکاری با یکدیگر بود. آیا اگر فیلیکس تنها بود می‌توانست به این نتیجه‌ی نهایی برسد. کدام راه‌حل برای نجات حیواناتی که در معرض انقراض هستند بهتر و عاقلانه‌تر است.

نوآ با کمک حیوانات از شرط‌بندی در مسابقات اسب‌سواری و پیداکردن گنج زیر دریاها خیلی راحت پول لازم برای ساخت کشتی را به دست آورد. او می‌خواست همه‌ی حیوانات را به جزیره‌ی دورافتاده‌ای انتقال دهد. درواقع نوآ یک شخصیتی تنبل و نادان دارد که فکر می‌کند تنها با پول می‌تواند دیگران را نجات دهد. درمقابل، افراد قرارگاه حیوانات با صبر و حوصله برای نجات آن‌ها از خطر انقراض تلاش و زحمت بسیاری می‌کشند.

این انیمیشن شباهت زیادی با داستان زندگی یکی از پیامبران دارد. اگر فرزندتان متوجه این نکته شد ممکن است برای او سؤالاتی پیش بیاید. شما می‌توانید درمورد تفاوت شخصیت و اهداف نوح (علیه السلام) و داستان این انیمیشن با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

خلاصه:  کدام راه‌حل برای نجات حیوانات از خطر انقراض بهتر و منطقی بود؟ آیا فیلیکس و دوستانش بدون همکاری و اتحاد می‌توانستند پیروز شوند؟

داستان اثر

فردی به اسم «نوآ» با اجیرکردن یک شکارچی ماهر به نام «نیومن»، قصد دزدیدن حیوانات پارک ملّی دونانا را دارد. او خیال می‌کند با این کار می‌تواند به حیوانات درحال انقراض کمک کرده و آن‌ها را از دست انسان‌ها نجات دهد.

گربه‌ی وحشی که «فیلیکس» نام دارد به همراه چند حیوان دیگر، از دست شکارچی و افرادش فرار می‌کند، ولی بااین‌حال تعدادی از حیوانات موفق به فرار نمی‌شوند. نوآ با وصل‌کردن یک ردیاب به موش‌کور از مکان حیوانات فراری مطّلع می‌شود و این اطلاعات را در اختیار نیومن می‌گذارد. به همین دلیل فیلیکس و دوستانش هر کجا فرار می‌کنند از دست نیومن و افرادش در امان نیستند.

وقتی فیلیکس از طریق موش‌کور متوجه می‌شود همه‌ی این اتفاق‌ها زیر سر نوآ است، تصمیم می‌گیرد کشتی را پیدا کند و همه‌ی حیوانات به‌ویژه گربه‌ی وحشی ماده را نجات دهد. ازآن‌طرف گربه‌ی وحشی ماده نوآ را متقاعد می‌کند که زندانی‌کردن حیوانات راه‌حل اشتباهی است، نوآ که به اشتباهش پی می‌برد نیومن را از ادامه‌ی کار منع می‌کند. ولی نیومن که به‌خاطر ماجرای چنگ‌خوردن از فیلیکس، کینه به دل گرفته، نوآ را زندانی کرده و ادامه‌ی کارها را خودش پیش می‌برد.

درنهایت همکاری فیلیکس و دوستانش با همدیگر باعث آزادی نوآ و همه‌ی حیوانات دیگر می‌شود و نیومن هم به سزای عملش می‌رسد.

جزئیات اثر

کارگردان: Raul Garcia, Manuel Sicilia

نویسنده: Manuel Sicilia, Raul Garcia, Jose E. Machuca

تهیه‌کننده: Antonio Banderas

بازیگران: David Robles, Cecilia Santiago, Conchi López

شخصیت‌ها:

فلیکس (گربه‌ی وحشی، سیاه‌پوش): او یک گربه‌ی وحشی نر است که نسلش درحال انقراض است. او با دیگران بسیار مهربان بوده و برای نجات دیگران از هیچ چیزی دریغ نمی‌کند.

لینچس: یک گربه‌ی وحشی ماده که به‌تازگی وارد پارک ملّی دونانا شده بود. او به دست نیومن گرفتار و در کشتی درون قفس زندانی شد. لینچس درنهایت با کمک فیلیکس و سایر حیوانات آزاد می‌شود.

گاس: او که یک سمندر است. او همیشه شخصیت منفی‌نگری دارد، ولی بااین‌حال برای نجات دوستانش کمک می‌کند.

استارته: یک شاهین شجاع که به‌خاطر آسیب‌رسیدن به یکی از بال‌هایش، در قرارگاه حیوانات تحت معالجه بود.

روپرت: یک موش‌کور که در قبال آزادی خانواده‌اش اطلاعات حیوانات فراری را در اختیار نوآ قرار  می‌داد. او درنهایت فیلیکس زا از ماجرا باخبر کرد و با این کمک، اشتباهاتش را جبران کرد.

نوآ: پیرمردی که برای نجات گونه‌هایی از حیوانات در معرض انقراض، یک کشتی درست کرده است. او خیال می‌کند با زندانی‌کردن حیوانات می‌تواند آن‌ها را از خطر انقراض نجات دهد.

نیومن: بزرگترین شکارچی جهان است که توسط نوآ برای دزدیدن حیوانات گماشته شده است. او شخصیت خبیثی دارد که در کشتن و آزار دیگران بسیار بی‌رحم است.

کشور سازنده: اسپانیا

کمپانی سازنده: Spanish studios Kandor Graphics

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شکار گربه‌ی وحشی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!