• امروز : 31 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن شکارچی هیولا: افسانه‌های صنف ( Monster Hunter: Legends Of The Guild)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2073 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«شکارچی هیولا» داستانی حماسی و درام است که به‌خوبی توانسته شجاعت و فداکاری را به نمایش بگذارد. ایدن و انجمن شکارچیان تصمیم می‌گیرند به‌جای گریختن از هیولا، درمقابل او بایستند و مردم دنیا را از حمله‌ی او نجات دهند. کار گروهیِ موفق همراه با خلّاقیت و تلاش پیام طلایی این اثر است. این انیمیشن با به‌تصویرکشیدن هیولاهایی با چهره‌های ترسناک و مبارزه‌های طولانی، خشونت و ترس زیادی دارد.

ژانر : حماسی

سال 2021 58 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 13 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن باوجودآنکه نسبتاً کوتاه است اما نکات بسیار مهمی دارد. عشق و مسئولیت نسبت به وطن/سرزمین باعث شد که ایدن به‌جای فرارکردن، به‌دنبال راه‌حلی برای نجات روستایش باشد. این درحالی‌ست که مردم دیگر از اینکه آنجا را ترک کنند ابایی ندارند. اهمیت تعهدداشتن نسبت به خاک وطن و فداکاری برای آن اولین نکته‌ی کلیدی این اثر است که فرزند شما باید به آن واقف شود.

روحیه‌ی سلحشوری ایدن و شکارچیان را تحسین کنید و آن‌ها را با شخصیت‌های ضعیف‌النفس و ترسو در تاریخ و افسانه‌ها مقایسه کنید. با این مقایسه به فرزند خود بیاموزید تنها کسانی در یاد و خاطر مردم به نیکی به یاد آورده می‌شوند که شجاعت و جنگیدن درمقابل دشمن را انتخاب کرده و سرزمین خود را حفظ کنند.

به او یادآوری کنید که مشکلات هرقدر بزرگ و ترسناک به نظر بیایند، انسان‌های باهوش و بادرایت راهی برای آن پیدا می‌کنند. ایدن و دوستانش می‌دانستند که سال‌هاست هیچکس نتوانسته لوناسترا را شکست دهد، اما تمام قوای خود را به کار گرفتند؛ مشورت کردند و با تکیه بر فکر و خلّاقیت خود، هیولا را از بین بردند.

هدف اصلی شکارچیان از مقابله با لوناسترا حفظ تعادل طبیعت بود. لوناسترا همه‌چیز را تخریب می‌کرد و با آتش‌زدن مراتع و جنگل‌ها، طبیعت را در معرض نابودی قرار می‌داد. زندگی انسان‌ها و حیوانات وابسته به سلامت طبیعت است. این نکته را به فرزند خود منتقل کنید که درمقابل تخریبگران محیط‌زیست باید ایستاد.

در این مبارزه همگی تلاش کردند و جنگ را صرفاً به مردان واگذار نکردند. دو تن از جنگجویان انجمن زنانی بودند که جان خود را به خطر انداختند تا مردم را نجات دهند. زنان روستایی که جنگیدن بلد نبودند با غذاپختن و ساخت تله، به این هدف جمعی یاری رساندند. نباید فراموش کرد که موفقیت محصول یک تلاش همگانیست و شانه‌خالی‌کردن از آن شایسته‌ی مردم شجاع و قهرمان نیست.

خلاصه: احساس مسئولیت و تعهد نسبت به وطن نکته‌ی مهم این اثر است. تلاش جمعی و کار گروهیِ خلّاقانه دربرابر مشکلات پیام‌هایی روشنیست که می‌توانید درباره‌ی آن فرزندتان را آگاه کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

ایدن و گروه شکارچیان چه ویژگی‌هایی داشتند که منجر به موفقیتشان شد؟

چرا راوی (آهنگر) در ابتدا از پیوستن به شکارچیان امتناع کرد اما بعد نظرش تغییر کرد؟

چرا ایدن خواست که بماند و مبارزه کند درحالی‌که فرارکردن راه آسان‌تری بود؟

چه شخصیت‌هایی را در قصه‌ها و افسانه‌ها می‌شناسید که مانند ایدن و دوستانش درمقابل دشمن ایستاده باشند؟

برای موثربودن در جامعه چه مهارت‌هایی می‌توان کسب کرد؟

خلاصه: درباره‌ی ویژگی شخصیت‌های انیمیشن با فرزندتان صحبت کنید.

داستان اثر

این انیمیشن یک دنیای خیالی را به تصویر می‌کشد که در آن انسان‌ها و هیولاها درکنارهم زندگی می‌کنند. آن‌ها گاهی با یکدیگر درگیر شده و گاهی نیز هم‌زیستی مسالمت‌آمیزی دارند.

ایدن یک نوجوان شجاع و جسور است که علاقه‌ی زیادی به ماجراجویی و نبرد با هیولاها دارد. او دوست دارد به انجمن شکارچیان ملحق شده و یک مبارز حرفه‌ای بشود اما راه پیوستن به آن‌ها را نمی‌داند. تاآنکه روزی یکی از اعضای انجمن که جولیوس نام دارد به روستای آن‌ها می‌آید تا خبر مهمی به مردم آنجا بدهد.

او می‌گوید که اژدهایی قدیمی به نام لوناسترا که موجود بسیار خطرناکی‌ است به سمت روستای آن‌ها در حرکت است. جولیوس از مردم می‌خواهد تا هرچه زودتر آنجا را ترک کنند. ایدن فرارکردن را نمی‌پذیرد و از جولیوس می‌خواهد تا با کمک دیگر اعضای انجمن لوناسترا را شکست دهند. جولیوس در ابتدا قبول نمی‌کند اما اصرار ایدن او را وا می‌دارد تا اعضا را برای یک نبرد عظیم فرا بخواند.

انجمن شکارچیان گرد هم می‌آیند تا با همفکری و مشورت راه درست مبارزه با لوناسترا را پیدا کنند. همه‌ی مردم روستا به کمک آن‌ها می‌آیند و هر یک مسئولیت کاری را بر عهده می‌گیرد. روز مبارزه فرامی‌رسد و لوناسترا وارد روستا می‌شود. شکارچیان تمام شجاعت خود را به کار می‌گیرند تا او را از پا در بیاورند و در این بین دو تن از آن‌ها کشته می‌شوند. درنهایت ایدن با شکستن سد می‌تواند هیولا را در آب غرق کرده و مردمش را نجات دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: استیو یاماموتو / Steve Yamamoto

نویسنده: جاشوا فاین / Joshua Fine

تهیه کننده: دیوید کولمن / David Coleman

بازیگران: دانته باسکو / اریکا لیندبک / براندو ایتون / کارن استراسمن / استفن کرامر گلیکمن / Dante Basco / Erica Lindbeck / Brando Eaton / Karen Strassman / Stephen Karmer Glickman

شخصیت‌ها:

ایدن: پسر نوجوانی است که شجاعت زیادی در مواجهه با هیولاها دارد. او آرزو دارد که وارد انجمن شکارچیان شود و زمانی‌که جولیوس را می‌بیند، مجذوب او می‌شود. ایدن پس از آنکه می‌فهمد هیولایی به سمت روستای آن‌ها می‌آید از انجمن شکارچیان می‌خواهد تا به کمک هم هیولا را نابود کنند. ایدن پس از شکست هیولا، به انجمن می‌پیوندد و تحت آموزش قرار می‌گیرد.

 جولیوس: او یکی از اعضای انجمن شکارچیان است که مهارت بالایی در برخورد با هیولاها دارد و با کمک گروهش می‌تواند هیولای قدیمی را شکست دهد.

می: یکی دیگر از اعضای گروه است که کارش شناسایی هیولاها و ویژگی‌های آن‌هاست. می در حین جنگیدن با لوناسترا مقاومتش شکسته شده و کشته می‌شود.

نادیا: عضو سوم انجمن نادیا است. او نیز شجاعانه می‌جنگد و زمانی‌که ایدن و جولیوس با یکدیگر به چالش برمی‌خورند، سعی می‌کند روابط آن‌ها را اصلاح کند.

ناکس: گربه‌ای سخن‌گوست که در ابتدا با ایدن درگیری پیدا کرده، اما بعد از آن در مبارزه با لوناسترا آن‌ها را یاری می‌کند.

 لوناسترا: هیولایی (اژدها) بزرگ و ترسناک است که در مسیر مهاجرت خود همه‌جا را به آتش می‌کشد و طبیعت را نابود می‌کند. شکارچیان اژدها با شجاعت درمقابل او می‌ایستند و او را نابود می‌کنند.

 

کشور سازنده: آمریکا / ژاپن

کمپانی سازنده: Official Netflix

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سپهر وصالی

۱۴ شهریور ۱۴۰۰

مناسب سن 13 +

هم خوب بود هم بد متوسط بود

بزرگسال

توسط : سپهر وصالی

۱۴ شهریور ۱۴۰۰

مناسب سن 13 +

هم خوب بود هم بد متوسط بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شکارچی هیولا: افسانه‌های صنف

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!