• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن شش ابر قهرمان (Big Hero 6)

author-img

توسط : ناصر تفقدی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

33059 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

شش ابرقهرمان، داستانِ پسر باهوشی به­‌نام هیرو است که به کمک برادرش تاداشی موفق می­‌شود از هوش سرشارش در جای درست و مورد علاقه­‌اش استفاده کند. هیرو برادرش را در آتش‌سوزی نمایشگاه دانشجویی از دست می‌­دهد درنتیجه روزهای افسردگی­‌اش را با بیمکس، روبات پرستاری ساخته‌ی دست تاداشی، می­‌گذراند تا عامل اصلی مرگ برادرش را پیدا کند. این انیمیشن همراهی و کارگروهی را به خوبی نشان می‌دهد و کمک می‌کند تا زمینه‌ی گفتگو درباره­‌ی دوستی و نقش بیمکس را فراهم کند. این فیلم در سال 2014 توسط کمپانی والت دیزنی ساخته شده و با استقبال 657 میلیون دلاری همراه بوده است.

ژانر : علمی تخیلی

سال 2014 101 دقیقه جزئیات کامل اثر
82 مناسب خانواده 31 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 8 +
بر اساس 7 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

 در این انیمیشن مرگ رخ می‌دهد! «تاداشی» برادر خوب و حمایتگر «هیرو»، قهرمان اصلی داستان است. تاداشی که باعث شده هیرو از هوش سرشار خودش برای ورود به دانشگاه استفاده کند، دقیقا در زمان رسیدن به موفقیت، یعنی در نمایشگاه دانشجویی، در آتش‌سوزی جان خود را از دست می‌دهد. ممکن است فرزندان شما از این واقعه سخت ناراحت شوند و احساسات‌شان تحریک شود، پس شما می‌توانید آن‌ها را در آغوش بگیرید و به حرف‌هایشان گوش دهید. تنها گفتن این جمله که «این فیلم واقعی نیست» برای همدردی با کودکان کافی نیست.

از کودکان خود درباره‌ی نقش «بیمکس» سوال کنید و اجازه دهید تا او داستان را برای شما تعریف کند. ممکن است بچه‌های پیش‌دبستانی داستان را تکه‌تکه یا ناکامل تعریف کنند، شما با اشارات کوتاه اجازه دهید تا او همه‌ی داستان را به یاد بیاورد. اگر فرزند شما در حال تقلید از بیمکس است، نگران نباشید! این کار موجب می شود تا ویژگی های مثبت او را درونی کند.

با توجه به این که کودکان جهان خود را آنگونه که می‌خواهند تصور می‌کنند، ممکن است جهان علمی-تخیلی فیلم را واقعی تصور کنند و حتی رفتارها و احساسات خود یا حتی آنچه که در آینده می‌خواهند انجام دهند را با توجه به محتوای «شش ابرقهرمان» شکل دهند. شما می‌توانید کودک خود را راهنمایی کنید تا آنچه حقیقی است را بهتر درک کند؛ او را محدود نکنید اما خیال پردازی‌های او را سامان دهید. خیال پردازی‌های علمی و رشد ناگهانی هیرو می‌تواند تخیل کودکان‌تان را تحریک کند و خود را در جایگاه‌های غیرواقعی تصور کنند. با کودکان خود در این‌باره صحبت کنید. سعی کنید تنها فرزندتان نتایج درست را دریافت کند و صرفا با او همراهی کنید.

همدلی‌های دوستانه برای رسیدن به اهداف و شکست آدم بد داستان منجر به تاثیرپذیری کودک شما می‌شود. با گفتگو سعی کنید احساسات منفی کودک خود را از زبانش بشونید و آن‌ها را سامان دهید. اجازه دهید آنچه فرزند شما درباره‌ی «دکتر کالاهان» فکر می‌کند به زبان بیاورد و درباره‌ی نقش او صحبت کنید تا تصوری غلط برای تعمیم به دیگر افراد به وجود نیاد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از کودک خود بخواهید تا سیر داستان را تعریف کند. این کار باعث می‌شود تا نتیجه‌گیری درست از داستان محقق شود.

همراهی و همدلی در بین دوستان «تاداشی» برای رسیدن به هدف می‌تواند سوال مهمی باشد. از فرزند خود بپرسید چه راه‌هایی برای کمک به دوستان وجود دارد؟

«بیمکس» چه ویژگی‌هایی دارد؟ این سوال می‌تواند کمک کند تا فرزند شما الگوی مناسبی برای رفتارهای خود بیابد.

بپرسید که فرزند شما تا چه حد دوست دارد شبیه «هیرو» یا بیمکس باشد؟ این سوال الگو پذیری را اصلاح و تسهیل می‌کند.

دنیای هیرو و دوستانش تا چه حد واقعی است؟ روزی خواهد رسید که علم اینقدر پیشرفت کند؟ این سوال تخیلات کودکان را سامان می‌دهد.

«دکتر کالاهان» چگونه شخصیتی است؟ این سوال موجب می‌شود تا شما بتوانید ویژگی‌های منفی این شخصیت را برای کودک خود روشن‌تر کنید.

می توانید درباره‌ی مرگ تاداشی به صورت موثر با فرزندان خود صحبت کنید. به آنها دلگرمی دهید و حرف‌هایشان را بشنوید.

داستان اثر

«هیرو» نوجوانی با هوش فراوان است که از آن برای شرکت در مسابقات روباتیک برای شرط‌بندی استفاده می‌کند. «تاداشی» که برادر هیروست به او کمک می‌کند تا استعداد خود را کشف کند و وارد دانشگاه شود. اما در این بین تاداشی در آتش‌سوزی جشن نمایشگاه دانشجویی جان خود را از دست می‌دهد و هیرو تلاش می‌کند با ارتقای توانمندی‌های «بیمکس»، روبات پرستاری که تاداشی آن را طراحی و ساخته است، به کمک دوستان تاداشی، عامل مرگ برادر خود را پیدا کند. بیمکس در طول این داستان همواره تلاش می‌کند تا به هیرو و بهبود وضعیت روانی‌اش کمک کند. هیرو، بیمکس و دوستان تاداشی، گروه 6 ابرقهرمان را تشکیل می دهند. آن‌ها به جنگ «مرد نقابدار» می‌روند که در ابتدا تصور می‌کنند او «کری»، از سرمایه‌گذاران حوزه‌ی علم است، اما بعدها متوجه می‌شوند مرد نقابدار همان استاد تاداشی یعنی «استاد کالاهان» است. هیرو که از این اتفاق بسیار ناراحت شده سعی می‌کند به همراه دوستانش جلوی اعمال کالاهان را بگیرد. مشخص می‌شود که کالاهان برای از دست دادن دخترش در یکی از آزمایش‌های کری سعی در نابودی او دارد که به وسیله‌ی شش ابرقهرمان متوقف و دخترش نیز با تلاش هیرو و بیمکس نجات پیدا می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: کریس ویلیامز و دان هال/Don Hall & Chris Williams

نویسنده: رابرت بیرد، دن جرسون و جوردان رابرتس/ Robert L. Baird & Dan Gerson & Jordan Roberts

تهیه کننده: ­روی کانلی/ Roy Conli

شخصیت ها:

تاداشی: او برادر «هیرو» است. با حمایتگری و همدلی به برادرش کمک می‌کند تا او بتواند وارد دانشگاه شود و دست از شرط‌بندی روی روبات‌ها بردارد. تاداشی در آتش‌سوزی نمایشگاه دانشجویی از بین می‌رود.

هیرو: نوجوانی با هوش سرشار که در 13 سالگی از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده است. او بعد از مرگ برادرش تلاش می‌کند تا علت مرگ وی را پیدا کند.

بیمکس: روبات پرستاری که روزی تاداشی او را ساخته و قرار است به مردم آسیب‌دیده کمک کند. بیمکس بعد از مرگ تاداشی در کنار هیرو باقی می‌ماند و دوستی همراه و مراقبی دلسوز برای اوست.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: والت دیزنی/ Walt Disney

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : کبری خزایی پول

۲۸ اسفند ۱۴۰۲

مناسب سن 11 +

به نظر من این اثر یا انيميشن میتونه الگو های خوب و الگو های بد رو نشون بده یا همکاری و همدلی و شجاعت و کنجکاوی رو به نمایش بزاره و به بچه ها یاد بده با تلاش و امید و کمک میشه به هرجایی رسید هیرو یکی از این شخصیت هاست که میتونه نشونه از خلاقیت تلاش و شجاعت رو به بچه ها یاد بده و این انيميشن جدا از هیجان و کارهای هیجان انگیز میتونه اموزشی هم باشه

بزرگسال

توسط : pardis parto

۲۰ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 8 +

*

بزرگسال

توسط : سپهرطبری طبری

۲۷ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

سرگرم کننده

بزرگسال

توسط : Beemax Di

۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

قشنگه

بزرگسال

توسط : طاها محمدی نیک

۸ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

برنامه عالی هست من آنرا دوست دارم البته اگر بالای ۸ سال بود بهتر بود

بزرگسال

توسط : نویان رستمی

۳۰ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 10 +

عاشقشم

بزرگسال

توسط : سمانه جمالی

۱۳ بهمن ۱۴۰۰

مناسب سن 8 +

خب این انیمیشن هم غم انگیز بود بعلت مرگ برادر نقش اول و هم انگیزشی بود بعلت اینکه توسط ربات پرستار روحیه میگیره تا ادامه بده راه برادرش رو و اختراعاتی میکنه و به کمک دوستان برادرش میتونه بر علیه مرد نقابدار بجنگه و دنیا رو نجات بده خب علمی تخیلیه و یکم ترسناک و خشن

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شش ابر قهرمان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!