• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن شرلوک هلمز و فرار بزرگ (۲۰۱۹) (The Great Detective Sherlock Holmes: The Great Jail-Breaker)

author-img

توسط : ثمین نکوفر ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1142 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

داستان درباره‌ی دستگیری قانون‌شکنی محبوب به نام «مک» توسط «شرلوک هلمز» است. مک که به طوفان سفید مشهور است با سرقت از ثروتمندان و کمک به فقرا در بین مردم از احترام و علاقه‌ی خاصی برخوردار است. مک برای عروسی دخترش از زندان فرار می‌کند. اما دخترش توسط یکی از زندانیان خطرناک گروگان گرفته می‌شود و به کمک شرلوک هلمز از دست این جنایتکار نجات پیدا می‌کند. نکات مثبت در این فیلم به‌خوبی دیده می‌شود، ولی درگیری و زدوخورد نیز به‌وفور در طی داستان مشاهده می‌شود. درگیری‌هایی که به قتل یک نفر هم می‌انجامد و در جای دیگر منجر به شکستن دندان صورت‌زخمی می‌شود در بستر داستان این اثر شاهد این هستیم که دزدی توجیه درست و منطقی پیدا کرده است.

ژانر : ماجراجویی

سال 2019 84 دقیقه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 7 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این انیمیشن شاهد هستیم که دزدی مک نه‌تنها بد نیست بلکه کاری مثبت نشان داده می شود تا جایی که  سبب محبوبیت او نیز می گردد. این موضوع می تواند برای کودکان دوگانگی ایجاد کند که دزدی می تواند در موقعیتی قابل تقدیر نیز باشد که موضوع قابل تاملی است. بارها شاهد درگیری ، نزاع و فحاشی هستیم. درگیریهایی که منجر به کشته شدن هم می شود.فحاشی هایی که حتی از  طرف کودکان بیان می شود که میتواند بسیار اثرگذار باشد.

خلاصه: این انیمیشن مخاطب را با سوالی اخلاقی درباره کارهای نادرست که توجیه درستی دارند مواجه میکند و فحاشی و نزاع هم مکرر دیده میشود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندانمان بپرسیم که شرلوک هلمز به چه موضوعاتی توجه می‌کند که دیگران متوجه آن‌ها نمی‌شوند؟ چه دلایلی باعث موفقیت و کشف واقعیت توسط شرلوک هلمز می‌شود؟ با آن‌ها در این مورد صحبت کنیم که باوجوداینکه شرلوک هلمز اهل کار گروهی نیست اما برای موفقیت و نجات دیگران حاضر شد از بقیه کمک بگیرد که همین امر سبب موفقیت بزرگی برای او شد. دقت و توجه به همه‌ی حرکات، صحبت‌ها و رفتارها می‌تواند به استنباط درست کمک کند.

تقبیح فحاشی و زورگویی و همچنین درگیری و زدوخورد از موارد دیگری است که پیشنهاد می‌شود با فرزندانمان به گفت‌وگو بنشینیم. موضوع مهم دیگری که صحبت‌کردن در آن مورد بسیار حائز اهمیت است، سخن گفتن درباره‌ی نادرست‌بودن دزدی در همه‌ی شرایط است. اینکه فکر کنیم با اغماض می‌شود دزدی کرد و موجب محبوبیت نیز شود اشتباه بزرگی است که ممکن است بعد از دیدن این انیمیشن به ذهن فرزندانمان متبادر شود.

خلاصه: دقت و توجه به همه‌ی موارد و تقبیح دزدی از مواردی است که پیشنهاد می‌شود با فرزندانمان به گفت‌وگو بنشینیم.

داستان اثر

انیمیشن «شرلوک هلمز و فرار بزرگ» روایت داستان مک یا طوفان سفید، یک قانون‌شکن محبوب و قهرمان است که با دزدی از ثروتمندان برای کمک به فقرا، موردعلاقه و احترام مردم است. پلیس شهر که مدت‌هاست به‌دنبال اوست، با کمک شرلوک هلمز موفق به دستگیری او می‌شود.

دختر مک، کیتی، در نوانخانه‌ی شهر زندگی می‌کند. او که سال‌هاست از حضور پدرش به‌عنوان خیّر در نوانخانه بی‌اطلاع است، در جشن تولدش متوجه می‌شود که مک پدر اوست و همانجا هم پدرش دستگیر می‌شود.

شرلوک به دلیل دستگیری قهرمان شهر توسط مردم مورد اهانت قرار گرفت. چند سال بعد، مک در زندان با یک مجرم بدسابقه (صورت‌زخمی) درگیر شده و با این درگیری موفق به فرار از زندان می‌شود. شرلوک هنگام ردیابی مک، دلیل دل‌شکستن مک را در پشت فرار کشف می‌کند و تصمیم می‌گیرد قبل از اینکه داوطلبانه به پلیس تسلیم شود، به او اجازه دهد آرزوی نهایی خود را که شرکت در مراسم عروسی دخترش است برآورده کند.

بااین‌حال، صورت‌زخمی ناگهان ظاهر می‌شود و کیتی را می‌رباید. شرلوک و واتسون برای نجات با گوردون گوریلا ریلر و کارلسون فاکس همکاری می‌کنند که نتیجه‌ی آن بعد از درگیری‌های زیاد، نجات مک و کیتی و دستگیری صورت‌زخمی می‌شود.

در پایان داستان اما شرلوک متوجه می‌شود که شخص دیگری پشت بسیاری از مسائل این داستان است که شروعیست برای قسمت‌های بعد این انیمیشن.

جزئیات اثر

کارگردان: Matthew Chow/Toe Yuen/متیو چاو/ تو یوئن

نویسنده: تو یوئن/Toe Yuen

تهیه کننده: Simage Animation and Media/Golden Scene

بازیگران: Ken Kai-Cheong Wong/ Louis Siu Cheung Yuen/، Monte Kai-Him Cho/کن کای چونگ وونگ/ لویی سیو چونگ یوئن/ مونته کی هیم چو

شخصیت‌ها:

شرلوک هولمز: کاراگاه هوشمند و معروف که معماهای سخت و دشوار را به‌راحتی کشف می‌کند.

واتسون: دکتر و دستیار شرلوک هلمز که به او در کشف واقعیت کمک می‌کند.

مک یا طوفان سفید: یک قانون‌شکن قهرمان که فرزندش را در نوانخانه گذاشته و از ثروتمندان سرقت می‌کرد تا به فقرا کمک کند.

گوردون گوریل: کاراگاه پلیس شهر که وظیفه‌ی مراقبت از شهر را به عهده دارد، ولی در این راه باوجوداینکه ناموفق است، همه‌ی موفقیت‌های شرلوک هلمز را به خود نسبت می‌دهد و خود را همه‌فن‌حریف می‌داند.

کشور سازنده: هنگ کنگ

کمپانی سازنده: Simage Animation and Media/Golden Scene

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شرلوک هلمز و فرار بزرگ (۲۰۱۹)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!