• امروز : 6 مرداد 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن شاهزاده ربوده شده ( روسلان و رودمیلا) (The Stolen Princess )

author-img

توسط : فرناز بنانی ارزیاب کدومو

3 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

14391 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
داستان اثر درباره‌ی شاهزاده خانمی به نام میلاست که توسط جادوگری به نام چرنومور دزدیده می‌شود و روسلان به دلیل عشقی که به او دارد سعی می‌کند نجاتش دهد. انیمیشن شاهزاده ربوده شده، اثری موزیکال در ژانر عاشقانه، فانتزی، کمدی و ماجراجویی است که با توجه به محتوای آن  و غلبه‌ی فضای عاشقانه مناسب رده سنی بالای 12 سال به همراه والدین می‌باشد. حتما قبل از انتخاب اثر قسمت توصیه ارزیابی را مطالعه کنید.

ژانر : عاشقانه فانتزی

سال 2018 90 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 14 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 12 سال؟

انیمیشن شاهزاده ربوده شده با توجه به محتوای عاشقانه و برخی رفتارهای نامتعارف بین شخصیت ها، به هیچ وجه برای گروه های سنی پایین تر مناسب نمی‌باشد. همچنین موضوع قصه نیز برای کودکان با سنین پایین‌تر غیرقابل درک است و صحنه های خشونت بار در این اثر نیز کودکان با سنین کمتر را دچار ترس و نگرانی می‌کند.سن شخصیت ها نیز ایجاب می‌کند که رده سنی پایین‌تر این اثر را تماشا نکنند.

نقش ما چیست؟

با تاکید ویژه، پیش از تماشای انیمیشن، ارزیابی آن را مطالعه کنید. والدین محترم توجه داشته باشید این انیمیشن در ژانری عاشقانه و فانتزی تولید شده است پس نباید از آن توقع تربیتی داشت. اگر تصمیم گرفتید که این اثر را برای فرزند خود به نمایش بگذارید، در حین تماشای اثر در کنار او حضور داشته باشید و پس از پایان انیمیشن با او در خصوص نقاط ضعف و قوت کاراکترها و همچنین محتوای قصه صحبت کنید. ممکن است پس از تماشای این انیمیشن در باور فرزندان دختر این باور شکل بگیرد که اگر با هر مخالفتی از جانب خانواده از خانه فرار کنند، یک شوالیه یا پسری برازنده مانند روسلان در مسیر زندگی آنها قرار می‌گیرد و آنها به خوشبختی می‌رساند. حتما با نوجوان خود در این خصوص صحبت کنید که این باور تنها در قصه هاست و در دنیای حقیقی هیچ شوالیه و یا پسر برازنده ای وجود ندارد که به خاطر آنها از جان خود بگذرد. همچنین خطرات و تهدیدهای انسانی وجود دارند که بسیاری از آنها جبران ناپذیرند و حتی ممکن است جان آنها نیز به طور جدی به خطر بیفتد. این اثر اعتماد کردن سریع میلا به یک غریبه را نقطه قوت زندگی میلا می‌داند و ممکن است این تفکر در ذهن یک نوجوان به وجود بیاید که می‌شود مانند میلا به هر غریبه ای که از راه رسید اعتماد کرد و در نهایت خوشبخت شد. در صورتی که دنیای حقیقی دقیقا نقطه مقابل داستان است. اعتماد به غریبه ها حتی اگر یک بار امتحان خود را به خوبی پس داده باشند، بازهم خطرآفرین است و ممکن است نوجوان را به منجلابی عمیق بکشاند که بازگشت از آن ممکن نباشد. این نکته مهم در خصوص نوجوانان پسر نیز صدق می‌کند. اگر عشق و علاقه های کورکورانه، چشم نوجوان را به روی همه چیز ببندد، سرنوشت او در سنین کم و در اوج جوانی دستخوش تغییراتی می‌شود که برای او زیان بار خواهند بود.

بیشتر بدانید....

انیمیشن شاهزاده ربوده شده با اقتباس از داستان روسلان و لودمیلا ساخته شده است. این داستان در سال 1820 توسط الکساندر پوشکین نویسنده روسی، به نگارش درآمده است.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

روسلان: یک بازیگر خیابانی که در آرزوی شوالیه شدن است. او به واسطه قصه ای که دوستش نوشته به دنیای جادویی راه پیدا می‌کند و عاشق یک شاهزاده می‌شود و در نهایت او را نجات می‌دهد.

میلا: شاهزاده خانمی که پدرش او را مجبور کرده ازدواج کند اما او نمی‌پذیرد و از خانه فرار می‌کند و مشکلاتی بر سر راهش قرار می‌گیرد. در این فاصله با روسلان آشنا می‌شود و به او علاقه مند می‌شود. چرنومور: جادوگری بی رحم که طی هزاران سال شاهزاده های جوان را می‌دزدد و آنها را تبدیل به مجسمه می‌کند. و حالا نوبت به میلا رسیده است.

لستر: دوست نویسنده و وفادار روسلان است که در طی سفر پرمخاطره و هیجان انگیز روسلان برای رسیدن به میلا، با او همراهی می‌کند.

داستان اثر:

روسلان یک بازیگر تئاترهای خیابانی است که در آرزوی شوالیه شدن است اما او فرزند یک شوالیه نبوده و رسیدن به این آرزو برایش غیر ممکن است. میلا که شاهزاده شهر است در طی کشمکشی با پدرش بر سر مسئله ازدواج، از خانه فرار میکند و هنگامی که خلافکارهای خیابانی مزاحم او می‌شوند روسلان به صورت اتفاقی از راه می‌رسد و او را نجات می‌دهد و به او علاقه مند می‌شود. در پی گردبادی که جادوگری بی رحم به نام چرنومور به وجود می آورد، میلا دزدیده می‌شود و در قصر او زندانی می‌شود. روسلان برای نجات میلا به سرزمین پرمخاطره جادوها می‌رود و پدر میلا نیز شرط می‌گذارد که هرکسی بتواند میلا را پیدا کند همسر او خواهد شد. در این بین چند شاهزاده بی عرضه و خوشگذران نیز برای تصاحب میلا روسلان را تعقیب می‌کنند. روسلان پس از گذر از مسیری سخت و آشنایی با یک گربه جادوگر، به سرزمین چرنومور می‌رسد و شمشیر جادویی را پیدا می‌کند و به مبارزه با چرنومور می‌رود. او پس از کشمکشی سخت موفق می‌شود چرنومور را شکست بدهد و با میلا ازدواج کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Oleg Malamuzh نویسنده: Alexander Sergeyevich Pushkin, Yaroslav Voytseshek, Christopher Boyce بازیگران: Nadezhda Dorofeeva, Aleksey Zavgorodniy, Yevhen Malukha, Yuriy Gorbunov کشور سازنده: اکراین شرکت سازنده: Animagrad Animation Studio مخاطب اثر: نوجوان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سروین عابدی

۵ خرداد ۱۴۰۳

مناسب سن 18 +

عشق رسلان به رودمیلا

بزرگسال

توسط : سروین عابدی

۵ خرداد ۱۴۰۳

مناسب سن 10 +

عشق رسلان به رودمیلا

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شاهزاده ربوده شده ( روسلان و رودمیلا)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!