• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن سگ های نگهبان: نجات هوایی (Paw Patrol: Jet to the Rescue)

author-img

توسط : فاطمه سادات میرشریفی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

12688 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشن «سگ‌های نگهبان: نجات هوایی»، محصول اواخر سال 2020 کشور کانادا است. این انیمیشن، قسمتی مجزا برگرفته از سریال انیمیشنی «سگ‌های نگهبان» است که در این داستان، به تلاش اسکای برای نجات جان دیگران و عبور از ترس‌هایش می‌پردازد.
سال 2020 44 دقیقه جزئیات کامل اثر
32 مناسب خانواده 14 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 6 +
بر اساس 5 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «سگ‌های نگهبان: نجات هوایی»، قسمتی مجزا، برگرفته از سریال انیمیشن «سگ‌های نگهبان» است. در این داستان، اسکای، که سگ کوچک و باانگیزه‌ای است، برای نجات جان دوستانش و نجات مردم شهر، تلاش می‌کند. او برای موفق شدنش، لازم دارد تا از ترسش عبور کند. او که از عقاب به شدت می‌ترسد برای نجات جان دیگران و موفق‌شدن در حل مشکلاتش، با ترسش مواجه می‌شود و موفق می‌شود از آن عبور کند. رایدر و بقیه اعضای گروه گشت پنجه‌ای نیز، هم با یکدیگر همراهی و همکاری دارند و یکدیگر را در شرایط سخت حمایت می‌کنند، هم قدردان زحمات دیگران هستند. والدین می‌توانند درباره نکات و الگوی مثبت داستان، بیشتر با فرزند خود صحبت کنند.

کودکانِ زیر 7 سال، توانایی تشخیص تخیل از واقعیت را ندارند. این انیمیشن نیز با تلفیقی از تخیل و فانتزی ساخته شده و می‌تواند برای فرزندتان سوال ایجاد کند. توصیه می‌شود به او برای درک تخیلی‌بودن داستان کمک کنید. می‌توانید به کمک خودش، عصایی جادویی شبیه عصای دوک بسازید و به او نشان دهید که ابزارها خاصیت جادویی ندارند و نمی‌توانند در واقعیت تغییرات بزرگ و عجیب ایجاد کنند. توصیه می‌شود درباره ترس‌های فرزندتان با او گفتگو کنید و به او کمک کنید تا از ترس‌هایش عبور کند. بعضی از کودکان از تاریکی، بعض از ارتفاع، بعضی از حشرات و... می‌ترسند. اگر ترس او را درک کنید و سعی کنید در مواقع ترسش، او را حمایت کنید، راحت‌تر می‌توانید برای حل مشکلش به او کمک کنید و کاری کنید تا بتواند از ترس‌هایش عبور کند.

دوک در این داستان شخصیت منفی است و با بدجنسی و خودخواهی همه چیز را برای خودش و مطابق خواسته‌اش می‌خواهد. با اینکه در طول داستان اشتباه‌بودنِ کارهای دوک مشخص می‌شود اما ممکن است برای کودکان هم‌چنان جذابیت داشته باشد و در آن‌ها تمایل به انجام کارهای بد ایجاد کند. در این مورد می‌توانید با فرزندتان گفتگو کنید و با برشمردن پیامدهای منفی کارهای بد، او را از انجام کارهای بد بازدارید. با معرفی‌کردن جایگزین‌ها می‌توانید او را به رفتار خوب تشویق کنید. کارهای ارزشمند فرزندتان را ببینید و به او این احساس را منتقل کنید که با انجام کارهای خوب، چقدر می‌تواند حالِ خوبی برای خودش بسازد.

نکتۀ قابل توجه این است که در این انیمیشن، رابطۀ انسان و حیوان ابهام برانگیز است. داشتن شخصیتِ مستقل و جذاب سگ‌های نگهبان (گشت پنجه‌ای) نیز برای کودکان خردسال جذاب است. ممکن است نتوانند تفکیکی میان رفتار شخصیت‌های داستانی و رفتار روزمرۀ ما داشته باشند و این تمایز برای فرزندتان شفاف نشود. در این صورت او از شخصیت‌ها الگوبرداری می‌کند و رفتاری شبیه رفتار آنها را بروز دهد. توصیه می‌شود اگر با چنین مسئله‌ای مواجه شدید، همه چیز را برای فرزندتان روشن کنید و به او کمک کنید تا تفاوت‌ها واقعیت و شخصیت‌های داستانی را تشخیص دهد.

ناگفته نماند که این داستان می‌تواند جذابیت داشتنِ حیوان خانگی را برای فرزندتان بیشتر کند. باید توجه کرد که ارتباط اعضای خانواده با حیوانات خانگی نباید به رقابت عاطفی منتهی شود و جای علاقه و ارتباط با اعضای خانواده را برای افراد بگیرد. توصیه می‌شود در چنین مواردی برای فرزندتان جایگزین‌های مناسب‌تری بیابید که هم متناسب با ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی ما باشد و هم او را نسبت به محیط زیست و اطرافش متوجه کند. می‌توانید او را مسئول غذادادن به پرندگان کنید و به او کمک کنید تا در این برقراری ارتباط با حیوانات موفق عمل کند.

خلاصه: درباره پیام و الگوی مثبت داستان با فرزندتان گفتگو کنید. از ترس‌هایش آگاه شوید و به او کمک کنید تا از ترس‌هایش عبور کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بخواهید درباره‌ی ویژگی‌های اسکای با شما صحبت کند. از فرزندتان بخواهید داستان را برایتان تعریف کند و به او کمک کنید تا داستان را تکمیل کند. مطابق آنچه برای شما تعریف کرده با او گفتگو کنید؛ چراکه آن موارد در ذهن فرزندتان پررنگ‌تر ثبت شده و اثرگذاری بیشتری دارد. از فرزندتان بپرسید چرا دوک و سوییتی جواهر سلطنتی را دزدیدند و همه را به دردسر انداختند؟ از او بپرسید اگر شهر در آسمان باقی می‌ماند، زندگی چگونه ادامه پیدا می‌کرد؟  درباره تخیلات و فانتزی‌های فرزندتان با او گفتگو کنید و او را بشنوید. این کار باعث می‌شود خلاقیت او تقویت شود.

 

خلاصه: از فرزندتان بخواهید داستان را برایتان تعریف کند تا متوجه شوید کدام بخش داستان بر او اثر بیشتری داشته؟

داستان اثر

در جشن تولد ده‌سالگی شاهدختِ بارکینگ‌برگ، جواهر سلطنتی به او داده می‌شود و دوک برای دستیابی به قدرت بیشتر، آن را می‌دزدد و با خودخواهی‌اش مردم را به خطر می‌اندازد. رایدر و گشتِ پنجه‌ای برای حل این چالش به شاهدخت کمک می‌کنند اما خودشان هم به دردسر می‌افتند. تنها اسکای و دو سگ دیگر از گشت پنجه‌ای می‌توانند همه چیز را به حالت قبل بازگردانند. اسکای هم موفق می‌شود از ترسی که از عقاب دارد، عبور کند و با همکاری با دوستانش، مردم بارکینگ‌برگ را نجات دهد و شرایط را به حالت اول بازگرداند.

جزئیات اثر

کارگردان: Charles E. Bastien چارلز ای. باستین

نویسنده: Louise Moon لوئیز مون

نام بازیگران: آنیا کوک، کائویمیه جود Anya Cooke, Caoimhe Judd

نام شخصیت ها: سوییتی؛ سگِ شاهدخت که دوست دارد ملکه شود و به دوک کمک می‌کند تا جواهر سلطنتی را بدزدد. اما در نهایت پشیمان می‌شود./ اسکای؛ سگ قهوه‌ای کوچکی که از عقاب می‌ترسد اما موفق می‌شود بر ترسش غلبه کند و همه را نجات دهد./ دوک؛ پسر عموی شاهدخت که با دزدیدن جواهر، به قدرت می‌رسد و بارکینگ‌برگ را به خطر می‌اندازد.

کشور سازنده: کانادا

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مریم عسگری

۲۷ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 7 +

در این اثر نکات منفی وجود دارد مانند دروغگویی و فریبکاری ، علاقه به قدرت ، حسادت و ... دیده می شود که برای رده سنی ذکر شده قابل فهم نیست البته درست است که نکات مثبتی مانند تلاش و کمک به دیگران در آن وجود داشت اما برای سن 4 سال قابل درک نیست .

بزرگسال

توسط : فاطمه سادات حجتی

۲۱ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 7 +

با توجه به فانتزی بودن انیمیشن و تمام نکات مثبت آن مانند غلبه بر ترس، تلاش، کمک برای نجات و.. نکات منفی بیشتری از آنچه که ذکر شده مانند حسادت و خودخواهی (سگ صورتی) قدرت طلبی و عصای جادویی، دروغ و فریبکاری و... دیده می شود.و مناسب سن +7 است. حتی با دیده شدن این انیمیشن توسط کودکان 7سال، دوک شخصیت منفی داستان برایشان جالب بود به دلیل قدرت و عصای جادویی اش و سگ صورتی و شاهزاده به دلیل جذابیت های ظاهری برای دختران جذاب به نظر آمده و دریافت پیام داستان برای کودکان +4 ثقیل به نظر می رسد.

بزرگسال

توسط : فاطمه سادات حجتی

۲۱ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 7 +

با توجه به فانتزی بودن انیمیشن و تمام نکات مثبت آن مانند غلبه بر ترس، تلاش، کمک برای نجات و.. نکات منفی بیشتری از آنچه که ذکر شده مانند حسادت و خودخواهی (سگ صورتی) قدرت طلبی و عصای جادویی، دروغ و فریبکاری و... دیده می شود.و مناسب سن +7 است. حتی با دیده شدن این انیمیشن توسط کودکان 7سال، دوک شخصیت منفی داستان برایشان جالب بود به دلیل قدرت و عصای جادویی اش و سگ صورتی و شاهزاده به دلیل جذابیت های ظاهری برای دختران جذاب به نظر آمده و دریافت پیام داستان برای کودکان +4 ثقیل به نظر می رسد.

بزرگسال

توسط : گیتی بهامیر

۱۷ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 3 +

فیلمی بسیار جالب و دیدنی که تماشای آن برای بچه ها خالی از لطف نبوده حس همکاری رو بخوبی نشان می دهد و دیدن آن به بچه ها توصیه می شود

بزرگسال

توسط : ناشناس

۱۵ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 5 +

خوب بود ارزیابیتون

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سگ های نگهبان: نجات هوایی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!