• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن سگ‌های قطب شمال (Arctic Dogs)

author-img

توسط : عاطفه تاریها ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2182 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن «سگ‌های قطب شمال» داستان یک روباه قطبی سفید به نام «سوئیفتی »است که آرزو دارد مانند سگ‌های ممتاز که پستچی‌هایی مشهور و قوی هستند یک سگ ممتاز شود و این درحالی که او یک روباه است. این انیمیشن به مسئله‌ی خودباوری و اعتمادبه‌نفس در میان موجودات اشاره می‌کند و این فیلم مصداق خوبی برای ضرب‌المثل «هر کسی را بهر کاری ساختند» است.

سال 2019 92دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سوئیفتی روباه قطبی سفیدی است که آرزو دارد مانند سگ‌های ممتاز، پستچی مشهوری شود، درحالی‌که یک روباه است. سوئیفتی هرروز تلاش می‌کند تا بتواند به آرزویش برسد. اما در انتها متوجه می‌شود برای اینکه به آرزوهایش برسد لازم نیست ماهیت خود را تغییر دهد؛ او می‌تواند یک روباه ممتاز باشد.

پس او با تلاش‌های خود تبدیل به یک روباه ممتاز می‌شود و از دیگر توانایی‌های حیوانات نیز برای کار پستچی‌بودن استفاده می‌کند. او از موش‌ها برای رساندن بسته‌های کوچک و از بزهای کوهی برای رساندن بسته‌هایی که در کوه‌ها هستند استفاده می‌کند.

درمورد اینکه همه‌ی انسان‌ها توانایی‌های منحصربه‌فرد دارند با فرزندتان صحبت کنید. به آن‌ها گوشزد کنید مهم این است که بفهمند توانایی آن‌ها در انجام چه کاری است زیرا بسیاری از کودکان در سنین پایین‌ اعتمادبه‌نفس خود را در انجام کارها از دست می‌دهند و ممکن است در یک‌سری از مهارت‌ها خوب یا بد باشند. می‌توانید با آوردن مثالی از انیمیشن به کودکتان اعتمادبه‌نفس دهید و او را تشویق کنید که در کارهایی که استعداد دارد خود را تقویت کند.

شیر دریایی یک موجود نخبه و باهوش است و توانایی زیادی در اختراع وسایل دارد و آرزویش این است که مشهور شود. اما او برای تحقق آرزوهایش دست به کارهای خبیثانه می‌زند و با نیت شوم می‌خواهد کره‌ی زمین را نابود کند. این درحالی است که شیر دریایی می‌توانست با اختراع‌هایش به طبیعت و موجودات آن کمک کند و شخصیت محبوبی شود. اما او راه دیگری انتخاب می‌کند. درمورد انتخاب‌های خوب و بد انسان‌ها با فرزندتان صحبت کنید.

خلاصه: سوئیفتی در این انیمیشن یاد می‌گیرد که مهم نیست که یک روباه کوچک است یا یک سگ بزرگ؛ مهم این است که به خود اعتماد داشته باشد و با تلاش و کوشش به آرزوهایش برسد. درخصوص اعتمادبه‌نفس و پشتکار سوئیفتی با کودکتان صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از کودک خود بپرسید به نظرت گرم‌شدن کره‌ی زمین چه آسیبی به حیوانات و انسان‌ها وارد می‌کند؟ چه چیزهایی باعث گرم‌شدن کره زمین می‌شود؟

چرا شیردریایی می‌خواست قطب را نابود کند؟ چه هدفی داشت؟

تو هم مثل سوئیفتی دوست‌داشتی شبیه شخص دیگری باشی؟

برای تو هم پیش آمده که مثل جید کاری انجام بدی و بعد متوجه بشی که غلط بوده؟

خلاصه: به نظرت چه چیزی باعث شد سوئیفتی بتواند به خود ایمان بیاورد و روباه ممتازی بشود؟

داستان اثر

سوئیفتی روباهی قطبی است که آرزو دارد مانند سگ‌های ممتاز، پستچی مشهوری شود، درحالی‌که او یک روباه است و جثه‌اش از سگ‌ها بسیار کوچکتر است. اما او از تلاش‌کردن دست برنمی‌دارد، تااینکه سگ‌های نگهبان به دست شیردریایی بدجنس دزدیده می‌شوند و کار رساندن بسته‌ها به سوئیفتی می‌رسد. او زمانی‌که بسته‌ی شیردریایی را به خانه‌اش می‌برد متوجه می‌شود سگ‌های ممتاز در آنجا زندانی هستند. پس با کمک دوستانش سعی می‌کند جلوی شیردریایی که قصد نابودکردن کره‌ی زمین را دارد بگیرد و سگ‌های ممتاز را نجات دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: Aaron Woodley-ارون وودلی 

نویسنده: Bob Barlen-باب برلن

تهیه کننده: Monika Bacardi-مونیکا باکاردی

بازیگران: Jeremy Renner- Heidi Klum- James Franco-جرمی رنر-هدی کلوم-جیمز فرانکو

شخصیت‌ها:

سوئیفتی: روباهی زرنگ که آرزو دارد مانند سگ‌های ممتاز، یک پستچی مشهور شود.

جید: او یک روباه ماده است و دوست صمیمی سوئیفتی است و سعی می‌کند در شکست‌دادن شیر دریایی به سوئیفتی کمک کند.

شیر دریایی: او یک شیردریایی با پاهایی رباتیک است که می‌خواهد با گاز بدی که درست کرده قطب را نابود کند.

کشور سازنده: کانادا

کمپانی سازنده: Open Road

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سگ‌های قطب شمال

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!