• امروز : 4 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن سفر به دور دنیا در ۸۰ روز (Around the World in 80 Days)

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2804 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

پاسپارتو یک میمون کوچک است که آرزو دارد به دور دنیا سفر کند. او به‌طور تصادفی با یک قورباغه برخورد می‌کند و در ادامه آن‌ها وارد یک سفر هیجان‌انگیز می‌شوند. این انیمیشن، محصول مشترک بلژیک و فرانسه و اقتباسی از رمان معروف ژول ورن است. می‌توان نمایش مکان‌های مختلف را از نکات جذاب داستان و عادت‌های نامناسب برخی شخصیت‌ها را از نکات منفی آن برشمرد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2021 82 دقیقه جزئیات کامل اثر
11 مناسب خانواده 10 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این محصول انیمیشنی، اقتباسی از رمان کلاسیک ژول‌ ورن در سال 2021 است و شخصیت‌های کلیدی کتاب از جمله پاسپارتو، فیلیاس و مأمور فیکس را حفظ کرده است، اما با این تفاوت که حیوانات جایگزین انسان‌ها شده‌اند. قهرمان اصلی داستان در یک جزیره‌‌ی تاریک و کثیف زندگی می‌کند. او که علاقه‌ی زیادی به کاوشگری دارد با ورود یک قورباغه شاد و سرخوش فرصت فرار از جزیره را پیدا می‌کند و راهی یک سفر پرماجرا می‌شود. با ادامه‌ی سفر، صحنه‌ها و مناظر روشن‌تر و سرزنده‌تر می‌شوند، مشاهده‌ی سرزمین‌هایی با جغرافیای متفاوت برای کودکان جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود.

سیر داستان معمولی و فاقد پیچیدگی و مفاهیم عمیق است و گره‌های موجود در آن بسیار ساده و کودکانه باز می‌شوند، اما رشته حوادث و وقایعی که در طول داستان رخ می‌دهد، از انسجام کافی برخوردار نیست.

کودکان با تماشای این محصول متوجه می‌شوند طبیعت‌گردی و سفر به سرزمین‌ها و مناطق مختلف زمین لذت‌بخش است، اما بدون سختی و مشکلات نیز نخواهد بود.

مطمئناً مخاطب هدف این نمایش، کودکان هستند اما به دلیل برخی رفتارهای نادرست کاراکترها، رده‌سنی بالاتر در نظر گرفته شد. فرار کاراکتر اصلی بدون اجازه‌ی والدین، رفتارهای نسبتاً خشن کاراکترها و از همه مهم‌تر عادی جلوه دادن دزدی از ویژگی‌های منفی این محصول است. با در نظر گرفتن این موارد تماشای این محصول برای رده‌سنی زیر 9 سال نیاز به توجه و راهنمایی والدین دارد. به عنوان مثال والدین می‌توانند در تماشای این انیمیشن کودک را همراهی کنند و بدون آنکه به فانتزی ذهن کودک آسیب وارد شود با او درباره‌ی عملکرد منفی کاراکترها و عواقب کارهای بد یا خطرناکشان صحبت کنند تا کودکان متوجه کردار نادرست شخصیت‌ها در دنیای واقعی شوند.

خلاصه:

داستانی سرگرم‌کننده که مفهوم کاوش و جغرافیا را برای کودکان جذاب و هیجان‌انگیز می‌کند. به دلیل وجود برخی ناهنجاری‌ها، تماشای این محصول برای کودکان زیر 9 سال به تصمیم والدین بستگی دارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا پاسپارتو علاقه‌ی زیادی به طبیعت‌گردی و سفر کردن دارد؟ در طول سفر و دیدن منظره‌های مختلف، چه احساسی داشت؟ با چه مشکلاتی مواجه شد؟ اگر فرزندتان تجربه‌ی سفر دارد می‌توانید از خاطرات و تجربه‌های شخصی خودش نیز گفت‌وگو کنید.

می‌توان در مورد شخصیت‌های داستان، خصوصا ویژگی‌های خوب و بد پاسپارتو و فیلیاس با کودکان صحبت کرد. آیا فیلیاس از رفتارهای خود پشیمان شد؟ به نظرت در واقعیت عکس‌العمل مردم نسبت به افرادی (یا دوستانی) مانند فیلیاس چگونه است؟

خلاصه:

می‌توان در مورد ویژگی‌های مثبت و منفی شخصیت‌ها و همینطور سختی‌ها و لذت‌های سفرکردن با کودکان صحبت کرد.

داستان اثر

داستان دربارۀ یک میمون کوچک به‌نام پاسپارتو است که علاقه‌ی زیادی به ماجراجویی و کاوشگری دارد، اما مادرش مخالف کارهای اوست. روزی به‌طور تصادفی با یک قورباغه به‌نام فیلیاس آشنا می‌شود. فیلیاس طی یک شرط‌بندی قبول می‌کند زمین را در 80 روز طی کند، اما به‌خاطر متهم‌شدن بابت سرقت از بانک، دست به فرار می‌زند و پاسپارتو نیز به او می‌پیوندد. آن‌ها در طول سفر با اتفاقات پرحادثه‌ای مواجه می‌شوند. در طول داستان مشخص می‌شود که دزد اصلی مأمور فیکس است که در لباس قورباغه به بانک دستبرد می‌زند و در ادامه تلاش می‌کند تا فیلیاس را مقصر جلوه دهد. در پایان داستان، مأمور فیکس با ساده‌لوحی تمام خودش را لو می‌دهد و به زندان می‌افتد. پاسپارتو نیز بعد از این سفر به نزد مادرش بازمی‌گردد.

جزئیات اثر

کارگردان:

Samuel Tourneux / ساموئل تورنو

نویسنده:

Gerry Swallow/ David Michel/ Jules Verne

جری اسولو/ دیوید میشل/ ژول ورن

نام تهیه کننده:

Stève Balissat/ Zoe Carrera/ Léonard Glowinski/ Cédric Iland/ Cécile Lauritano/ David Michel/ Adrian Politowski/ Bastien Sirodot/ Lionel Uzan

استیو بالیسات/ زوئی کاررا/ لئونارد گلوئینسکی/ سدریک ایلند/ سیسل لوریتانو/ دیوید میشل/ آدریان پولیتوسکی/ باستین سیرودت/ لیول اوزان

نام بازیگران:

Damien Frette/ Julien Crampon/ Kaycie Chase/ Céline Ronté/ Véronique Augereau

دیمین فرت/ جولین کرمپن/ کیسی چیس/ سلین رونته/ ورونیک اوگرو

نام شخصیت ها:

پاسپارتو: یک مارموست (میمون کوچک‌اندام بومی آفریقای جنوبی) که عاشق ماجراجویی و طبیعت است، اما به اصرار مادرش در یک شهر جزیره‌ای تاریک زندگی می‌کند.

فیلیاس فاگ: او یک قورباغه‌ و البته یک مجرم سابقه‌دار است که اتفاقی سر از جزیره‌ی تاریک میگوها درمی‌آورد. فیلیاس فاگ علاقه‌ی زیادی به پول دارد.

اسپرلینگ: او مادر پاسپارتو است و با شخصیت سخت‌گیری که دارد تلاش می‌کند تا از فرزندش محافظت کند. اسپرلینگ از یک جنگل سرسبز به این جزیره‌ی تاریک نقل مکان کرده است تا فرزندش در امان باشد.

مأمور فیکس: او کلانتر فاسد جزیره‌‌ی میگوهاست. مأمور فیکس با سوءاستفاده از موقعیتش، از بانک سرقت می‌کند و تقصیر را به گردن قورباغه می‌اندازد.

آئودا: او یک قورباغه و همینطور شاهزاده‌ی شهر آکیتاست. آئودا در بخش پایانی انیمیشن حضور دارد. فیلیاس فاگ، مجذوب زیبایی آئودا می‌شود و به همین خاطر به او کمک می‌کند.

کشور سازنده: بلژیک/ فرانسه

کمپانی سازنده: Cottonwood Media/StudioCanal/France 3 Cinéma

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۱۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 9 +

سفر بسیار هیجان انگیزی بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سفر به دور دنیا در ۸۰ روز

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!