• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن سریع و خشن: مسابقه‌دهندگان جاسوس (Fast & Furious Spy Racers)

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

14208 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

این سریال انیمیشن، اسپین آفی بر اساس مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» است که در دسامبر 2019 اولین فصل آن ساخته شده است. داستان در مورد یک گروه نوجوان از رانندگان خیابانی است که توسط یک آژانس جاسوسی، برای نفوذ به یک باند تبهکار استخدام می‌شوند. این محصول حاوی صحنه‌های هیجان‌انگیز ماشین‌سواری به همراه خشونت‌های زیاد فانتزی است.

ژانر : اکشن جنایی

سال 2019 - 2021/ 1398 - 1400 40 قسمت، پنج فصل8 قسمتی، هر قسمت حدود 23 دقیقه جزئیات کامل اثر
130 مناسب خانواده 47 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 16 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن سریالی «سریع و خشن: مسابقه‌دهندگان جاسوس» همانند سری فیلم‌های سریع و خشن بسیار محبوب است. وجود خودروهایی با فناوری بالا، هلیکوپترها، تجهیزات پیشرفته، مناظر بیابانی، جنگلی، ساحلی و شهری و از همه مهم‌تر چهار نوجوان دوست داشتنی و باحال، باعث شده تماشای این محصول نه تنها برای نوجوانان بلکه برای بزرگسالان نیز لذت بخش باشد. یک بازی ویدئویی نیز براساس این انیمیشن طراحی و  منتشر شده است. این بازی ویدئویی داستانی جدا و متفاوت از سریال دارد.

در تمامی قسمت‌های سریال شاهد رانندگی شخصیت‌های جوان با سرعت بالا هستیم و از این منظر برای مخاطبان جذاب خواهد بود و آن‌‌ها را هیجان‌زده می‌کند. با این حال باید توجه داشت که ممکن است برای نوجوانانی که عاشق رانندگی و سرعت بالا هستند و تجربه‌ی کمتری از واقعیت‌ها دارند خالی از خطر نباشد.

نکته‌ی دیگر این است که نوجوانان در این سریال دست به کارهای نادرست و غیرقانونی می‌زنند. در واقع اینطور به نظر می‌رسد که چون برای یک آژانس جاسوسی دولتی کار می‌کنند، پس مجوز انجام هر کاری را دارند. آن‌ها با پوشش جاسوس دزدی می‌کنند، دروغ می‌گویند و حتی به شهر و یا دیگران آسیب می‌رسانند. این موارد اکثرا به صورت طنز، هیجان‌انگیز و جذاب نشان داده می‌شود. به عنوان مثال به جای واژه‌ی دزدی از «قرض گرفتن» استفاده می‌کنند. مثلا کیف خانم «هیچ جا» و یا خودروی شخص دیگری را می‌دزدند و با کنایه به یکدیگر می‌گویند قرض گرفتیم. این رفتار پیچیده‌ی شخصیت‌های داستان، ممکن است  باعث شود مخاطب کودک و نوجوان  قادر به تشخیص کارهای درست و نادرست آن‌ها نباشد. این موارد نیاز به راهنمایی والدین دارد، مثلا می‌توان با فرزندان خود این محصول و رفتار شخصیت‌ها را نقد کرد و اعمال آن‌ها را در دنیای واقعی برای بچه‌ها ترسیم کرد تا از خطرات اینگونه رفتارها بیشتر آگاه شوند.

شوخی‌های شخصیت‌های داستان با یکدیگر خوب و سالم بوده و فاقد صحنه‌های جنسی است. البته موارد بسیار ملایمی در طول داستان دیده می‌شود که در قسمت ناهنجاری‌ها به طور کامل توضیح داده شد. یکی از کاراکترها نیز (فراستی بنسون)، با هویت جنسی غیر قابل تشخیصی طراحی شده، به طوری که ویژگی‌های زنانه و مردانه را همزمان داراست.

رده سنی با توجه به نسخه‌ی پالایش شده، تعیین شده است؛ بنا به صلاح‌دید والدین می‌توان رده سنی را بالاتر نیز در نظر گرفت.

خلاصه:

والدین باید بدانند شخصیت‌های نوجوان در این انیمیشن، رفتار غیرقانونی و غیرمسئولانه‌ای دارند که کاملا موجه و جذاب نشان داده شده، تشخیص این مسئله می‌تواند برای کودکان و حتی نوجوانان در مواقعی دشوار باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با توجه به اینکه این محصول برای نوجوانان و یا کودکان بزرگتر مناسب است، سوالات مطابق این رده سنی طرح شده است. با فرزندتان در مورد این سریال گفت‌وگو کنید. این صحبت‌ها می‌تواند در مورد جذابیت‌های بصری انیمیشن و یا پیام‌های آن باشد (پیام‌ها هم می‌تواند مثبت باشد و هم منفی). اینکه چه عواملی باعث شده این نوع انیمیشن‌ها در میان مخاطبان، به ویژه نوجوانان از محبوبیت بالایی برخوردار باشد.

در مورد رفتارهای پیچیده‌ی شخصیت‌ها صحبت کنید و از فرزندان خود بپرسید که آیا می‌توان به خاطر اهداف درست، از روش‌های غلط و هنجارشکن استفاده کرد؟ به نظرت این نوع تفکر در دنیای واقعی چه خطرات و مضراتی می‌تواند داشته باشد؟

خلاصه:

در مورد رفتارهای درست و نادرست شخصیت‌های داستان با فرزندان خود صحبت کنید.

داستان اثر

نوجوانی به نام تونی تورتو توسط پسرعمویش دام (دومینیک تورتو)، به یک آژانس جاسوسی معرفی می‌شود. مامور آژانس خانم «هیچ جا» از آن‌ها می‌خواهد به عنوان رانندگان خیابانی به یک باند تبهکار به نام شیفتر نفوذ کنند. باند شیفتر به دنبال تسلط بر جهان است. شاشی و لیلا گری از اعضای اصلی باند هستند. در اولین ماموریت، تونی و گروهش در لس آنجلس به مصاف لیلا گری می‌روند. بعد از مسابقه، شاشی با حضور تونی و گروهش به این شرط موافقت می‌کند که آن‌ها بتوانند از پس یک ماموریت خطیر بربیایند.

در فصل دوم، تونی و دوستانش متوجه می‌شوند لیلا گری توسط خانم هیچ جا استخدام و به یک ماموریت سرّی فرستاده شده، اما اکنون هیچکس از او خبری ندارد. خانم هیچ جا از گروه می‌خواهد به طور مخفیانه به برزیل رفته تا لیلا گری را پیدا کنند. آن‌ها در این میان، یک باند مخفی و معروف را درشهر ریودوژانیرو (از شهرهای برزیل) منحل می‌کنند. این باند مخفی توسط رافائلا مورنو اداره می‌شود. رافائلا از یک خانواده‌ای ثروتمند است و همه گمان می‌کردند که مدت‌ها پیش مرده است.

در فصل سوم تونی و دوستانش به ساهارا صحرای بزرگ آفریقا سفر می‌کنند که خانم هیچ جا به طرز غیرمنتظره‌ای ناپدید می‌شود.

در فصل چهارم، گروه تونی و خانم هیچ جا بعد از اینکه به جرم حمله به آژانس متهم شدند به مکزیکو سیتی می‌روند تا بی‌گناهی خود را اثبات کنند.

در فصل پنجم، گروه برای نجات یکی از اعضای خود به اقیانوس آرام جنوبی سفر کرده و اتفاقی با یک دشمن قدیمی روبه‌رو می‌شوند.

جزئیات اثر

کارگردان:

Micah Gunnell/ James Yang/ eorge Gipson/ Leo Riley/ Bret Haaland

میکا گونل/ جیمز یانگ/ اورج گیپسون/ لئو رایلی/ برت هالند

نویسنده:

Bret Haaland/ Tim Hedrick/ Gary Scott Thompson

برت هالند/ تیم هدریک/ گری اسکات تامپسون

نام تهیه کننده:

Joseph R. Alessandra/ Chris Belcher/ Vin Diesel/ Bret Haaland/ Tim Hedrick/ Chris Morgan/ Neal H. Moritz

جوزف آر آلسساندرا/ کریس بلچر/ وین دیزل/ برت هالند/ تیم هدریک/ کریس مورگان/ نیل اچ موریتز

نام بازیگران:

Tyler Posey/ Charlet Takahashi Chung/ Jorge Diaz/ Luke Youngblood/ Camille Ramsey/ ru Valentino/ Renée Elise Goldsberry/ Manish Dayal/ Avery Brunson

تیلور پوسی/ چارلت تاکاهاشی/ جورج دیاز/ لوک یانگ بلاد/ کامیل رامسی/ رو والنتینو/ رنی الیس گولدسبری/ مانیش دایل/ آوری برونسون

نام شخصیت ها:

تونی تورتو: پسری حدودا 17 ساله؛ او پسرعموی دومینیک تورتو  است. تونی آرزو دارد مثل پسرعومیش افسانه‌ای باشد. او رهبر گروه مسابقه‌دهندگان خیابانی است.

فراستی بنسون: او با اینکه 13 سال دارد، در زمینه‌ی هک بسیار توانمند است. فراستی موهای پرپشت فرفری داشته و بسیار پرانرژی است.

اکو (مارگارت پرل): او دختری نوجوان با موهای کوتاه سبزرنگ است و دوست ندارد با نام اصلی‌ خود صدا شود. اکو یکی از دوستان با استعداد تونی است. او اعتقاد دارد سواری آن‌ها عالی به نظر می‌رسد.

سیسکو رنالدو: او دوست تونی و مکانیک گروه است و شخصیتی دوست داشتنی دارد. سیسکو، قدبلند و عضله‌ای است و از غذاخوردن بسیار لذت می‌برد.

لیلا گری: لیلا گری معروف به گرگ تنها، راننده‌ی زیرزمینی و یکی از اعضای اصلی باند شیفتر است. او بعد از فصل اول، توسط خانم «هیچ‌ جا» به خدمت گرفته می‌شود و از فصل سوم به گروه تونی می‌پیوندد.

خانم هیچ جا (نوور): او یکی از ماموران آژانس جاسوسی است و به عنوان رابط بین آژانس و گروه تونی تورتو کار می‌کند. او تلاش می‌کند گروه تونی تورتو را تحت کنترل و در ماموریت نگه دارد.

شاشی دار: او رئیس شیفتر (یک باند تبهکار) است و بعد از فصل یک توسط گروه تورتو دستگیر می‌شود. در فصل پنج، خانم هیچ جا، او را برای دستگیری سوداریکوف آزاد می‌کند.

سوداریکوف: او دلال اسلحه و اصالتا روسی است. شاشی، سلاح مورد نیاز خود را از سوداریکوف تامین می‌کند.

دومینیک تورتو (دام): دام، شخصیتی تخیلی و قهرمان اصلی سری فیلم‌های «خشن و سریع» است که توسط «وین دیزل» به تصویر کشیده است. در این مجموعه، کاراکتر کارتونی دام، حضور کوتاهی دارد. او به خاطر اینکه بسیار معروف است و نمی‌تواند در این ماموریت باشد، پسرعمویش تونی را به خانم هیچ جا معرفی می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده:

Chris Morgan Productions/ DreamWorks Animation/ One Race Films/ Original Film/ Universal Animation Studios/ Universal Television

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : عشق سرعت عاشق سرعت

۲۴ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 1 +

عالی لطفا فصل هفت به بعد هم بسازید تورا خدا خیلی خفنه

بزرگسال

توسط : alireza ghasemi

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 10 +

عالی فقط باید دام و بقیه تیماشم میبودن

بزرگسال

توسط : اراد محمدی

۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 6 +

این فیلم فیلم مورد علاقه من هست و من هر کاری میکنم اگر این فیلم نباشد زندگی برای من لذتی ندارد سازنده عزیز از شما درخواست میکنم که لطفا فصل۷رو درست کنید لطفا و پیشنهاد میکنم این فیلم رو نگاه کنید حتما کسایی که میگن بده گوه میخورن

بزرگسال

توسط : علی حیدری

۸ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 11 +

فصل 7 به بعد کی ساخته میشه ؟

بزرگسال

توسط : رها رضوی

۷ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 7 +

عالی بود عالی

بزرگسال

توسط : Atii 1388

۲ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 3 +

عالیه 14سالمت با دادشم که 4سالشه میبینیم و لذت میبریم

بزرگسال

توسط : Mahya 29

۲۳ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 9 +

خفن ترین کارتونه

بزرگسال

توسط : اراد محمدی

۲۶ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 9 +

این فیلم بهترین فیلمی هست که تو کل عمرم دیدم لطفا فصل۷ رو درست کنید

بزرگسال

توسط : اراد محمدی

۲۶ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

این فیلم بهترین فیلمی هست که تو کل عمرم دیدم لطفا فصل۷ رو درست کنید

بزرگسال

توسط : hg YTP

۲ شهریور ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

عال عالی ولی میدونید فصل هفت کی میاد؟

بزرگسال

توسط : محمد عرفان

۱۷ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 9 +

من خیلی دوستش دارم امافصل هفته کی میاد؟

بزرگسال

توسط : محمد عرفان

۱۷ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 9 +

من خیلی دوستش دارم امافصل هفته کی میاد؟

بزرگسال

توسط : Yalda Tatari

۷ فروردین ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

عالی و معرکه واقعا عالی

بزرگسال

توسط : Yalda Tatari

۷ فروردین ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

عالی و معرکه واقعا عالی

بزرگسال

توسط : محمدامین کاویانی مهر

۲۸ اسفند ۱۴۰۰

مناسب سن 10 +

عالی

بزرگسال

توسط : parsa rezaei

۱۲ بهمن ۱۴۰۰

مناسب سن 11 +

عالیه

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سریع و خشن: مسابقه‌دهندگان جاسوس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!