• امروز : 17 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن زورو: بازگشت به آینده (Zorro: Return to the Future)

author-img

توسط : رضا ضرغامی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1186 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشنی در ژانر خانوادگی، اکشن و ماجراجویی که داستان زوروی نسل جدید را روایت می‌کند. او نوه‌ی زوروی افسانه‌ای است که سعی می‌کند پدرش را از دست شهردار فاسد، مارتینز، نجات دهد. او با کمک دوستان خود، در راه عدالت و کمک به مردم، با دشمنان زیادی به مبارزه می‌پردازد.

ژانر : اکشن و ماجراجویانه خانوادگی

سال 2007 60 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن پیام‌های مثبت قابل‌توجهی را به مخاطب، به‌ویژه کودکان و نوجوانان، منتقل می‌کند. نکاتی از قبیل کمک‌کردن، عدالت و روحیه‌ی کار تیمی. منتها باید به سطح خشونت این انیمیشن نیز توجه کرد. ترس و ناهنجاری‌های دینی و اجتماعی فیلم، باوجود اندک‌بودن، تأثیرگذار هستند. مثلاً رابطه با نامحرم در اکثر فیلم‌های غربی دیده می‌شود و می‌بایست مراقب عادی‌سازی آن‌ها در جامعه‌ی معتقد و سنتی ایرانی بود.

خلاصه: کمک‌کردن به مردم، عدالت‌طلبی و روحیه‌ی کار تیمی را برای کودکان و نوجوانان جا بیندازید و مواظب پیام‌های منفی، به‌خصوص سطح خشونت نسبتاً بالا باشید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با کودکان و نوجوانان خود صحبت کنید که چرا هر نسل نیاز به یک زورو دارد؟ مهم‌ترین وظیفه‌ی زورو چه بود؟ آیا تینا هر کار اشتباهی که پدرش انجام می‌داد باید قبول می‌کرد؟ چرا ما باید به دوستان خود اعتماد کنیم؟ سعی کنید کمک به مردم، عدالت‌طلبی و روحیه‌ی کار تیمی را به فرزندان خود منتقل کنید و سعی کنید جا بیندازید که صحنه‌های مبارزه در این انیمیشن و دیگر آثار ژانر اکشن مخصوص دنیای فیلم هستند، نه جهان واقعی.

خلاصه: با کودکان درمورد عدل، کمک، روحیه‌ی کار تیمی و غیرواقعی‌بودن زدوخوردها صحبت کنید.

داستان اثر

«دیه‌گو دلاوه‌گا» نوه‌ی زوروی افسانه‌ای است. روزی او وارد اتاق مخفی پدربزرگش می‌شود و نامه‌ی او را می‌خواند و باعث می‌شود تصمیم بگیرد زورو شود. در اولین نبرد، ناگهان در میان دیگر مزدوران مارتینز، شهردار فاسد، تنها می‌شود و «تینا» به کمک او می‌آید. تینا نام مستعار «ماریا»، دختر شهردار مارتینز است که برخلاف پدرش دوست‌دار عدالت است.

پس از این شکست، مارتینز دست به دامان چهار‌مخوف می‌شود که برخلاف مزدوران مارتینز بسیار قدرتمند هستند. یک روز چهار‌مخوف به دیه‌گو حمله می‌کنند و او را شکست می‌دهند. او در رؤیا، پدربزرگ خود را می‌بیند و ناراحتی خود را ابراز می‌کند، اما پدربزرگ به او امید می‌دهد.

چهار‌مخوف پس از چیره‌شدن بر زورو حالا سعی در به‌دست‌آوردن شهر می‌کنند. تینا به‌تنهایی سعی در دفاع از شهر دارد، تااینکه برناردو با لباس زورو به کمک او می‌شتابد. زورو نیز به کمک آن‌ها می‌رود و بر آن‌ها پیروز می‌شود و سپس به کمک تینا پدر خود را نجات می‌دهد. درنهایت هم زورو تبدیل به دشمنی همیشگی برای شهردار مارتینز می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Stuart Evans ، استوارت ایوانز

نویسنده: Stuart Evan ، استوارت ایوانز

تهیه‌کننده: Stuart Evans، استوارت ایوانز

بازیگران: Morgan Deare, Eric Meyers ، اریک میرز/ مورگان دیر

شخصیت‌ها:

 دیه‌گو (زورو): نوه‌ی زورو که پس از گم‌شدن پدرش و یافتن نامه‌ی پدربزرگش، تبدیل به زورو و قهرمان جدید شهر می‌شود.

ماریا (تینا): دختر شهردار که برخلاف پدرش دوست‌دار عدالت است و در این راه به کمک زورو می‌پردازد.

برناردو: دوست و همراه زورو که به زورو درمأموریت‌هایش کمک می‌کند.

شهردار مارتینز: نقش منفی داستان که شهردار شهر و فردی فاسد است. او پدر زورو را که نامزد تصدّی پست اوست می‌دزدد.

کشور سازنده: انگلستان

کمپانی سازنده: BKN New Media

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زورو: بازگشت به آینده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!