• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن زندگی جدید کرانک (Kronk’s New Groove)

author-img

توسط : زهرا ربیعیان ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1637 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«زندگی جدید کرانک» قسمت دوم از انیمیشن «زندگی جدید امپراطور» است. این اثر در سال 2005 توسط کمپانی والت‌دیزنی ساخته شده است. داستان از این قرار است که پدر کرانک همیشه آرزو داشت که کرانک صاحب خانواده و خانه‌ای بزرگ باشد. حالا او با نامه‌ای به کرانک اطلاع می‌دهد که می‌خواهد به ملاقاتش بیاید کرانک که از کودکی به‌دنبال رضایت پدر بود با اضطراب و ترس به تکاپو می‌افتد. دوستی و همدلی در این انیمیشن به‌خوبی نمایش داده شده است.

ژانر : کمدی

سال 2005 61دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن نمونه‌ی خوبی برای نشان‌دادن پیروزی خوبی بر بدی است. کرانک به‌عنوان شخصیت مثبت داستان دغدغه‌ی کسب رضایت پدرش را دارد. او مردی خوش‌رو و خوش‌برخورد است و دوستان زیادی دارد.

جایی نیز ایزما دچار لغزش می‌شود اما درنهایت باز خوبی بر بدی ایزما پیروز می‌شود. در جاهایی ممکن است فرزندتان از اضطراب کرانک دچار استرس شود که بهتر است کنارشان باشید و برای آن‌ها توضیح دهید. کرانک به‌نوعی از پدرش که فردی سخت‌گیر است می‌ترسد خوب است دراین‌باره با کودکانتان گفتگو کنید و از آن‌ها بپرسید چه احساسی به رفتار و شخصیت پدر کرانک دارند و به فرزندتان بگویید که از او رضایت دارید و به نوعی که در این انیمیشن رضایت نشان داده می‌شود به او ابراز کنید. ایزما شخصیتی بدجنس و گاها ترسناک است که می‌توانید با نتیجه‌گیری از اتفاقی که برایش می‌افتد عاقبت بد بودنش را به فرزندتان نشان دهید. دوستی و همدلی در این انیمشن نمودار است که پیام خوبی برای کودکان محسوب می‌شود. از نکات مثبت دیگر این انیمیشن این است که هر اتفاق بد یا نادرستی که پیش می‌آید در ادامه‌ی داستان نکوهش می‌شود و نادرستی‌اش نشان داده می‌شود که خوب است این‌ها را برای فرزندتان بازگو کنید. در صحنه‌هایی شاهد وجود دو فرشته خوبی و بدی روی شانه‌های شخصیت‌ها هستیم که فرشته‌ بد سعی در وسوسه و سوق دادن به کار بد را دارد و فرشته خوب سعی می‌کند فرد را به کار خوب تشویق کند. خوب است که برای فرزندتان تمایز این دو را بازگو کنید و بگویید که این فرشته‌ها وجود دارند.

خلاصه: پر از پیام‌های مثبت و مقدار بسیار کمی ترس فانتزی است. خوب است که کودکتان را در هنگام تماشا همراهی کنید و نکات خوب و پیامد‌ها را برایش بازگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بخواهید ویژگی‌های مثبت کرانک را نام ببرد. از او بخواهید چیزی را که از داستان دریافته بازگو کند. آیا او کار تیپو را که تقلّب کرد درست می‌داند؟ به نظر او کدام فرشته حرف درست را می‌زند؟ داشتن چه چیزی ارزشمند است؛ خانه‌ی بزرگ یا دوستان مهربان؟

دروغ‌گویی به کرانک کمک کرد تا رضایت پدرش را بگیرد یا راست‌گویی؟ از او بپرسید ایزما را دوست دارد؟ چرا؟ ببینید آیا فرزندتان فرشته‌ی خوبی و بدی را روی شانه‌های خود احساس می‌کند؟

خلاصه: پیامی که فرزندتان از انیمیشن گرفته است چیست؟ راست‌گویی نجات‌دهنده است یا دروغ‌گویی؟

داستان اثر

این داستان در ادامه‌ی داستان «زندگی جدید امپراطور» است. این‌بار داستان حول محور کرانک می‌چرخد. کرانک که آشپز یک رستوران است و بین مردم محبوب است. روزی برای دادن غذا به خانه‌ی سالمندان شهر می‌رود که با دسیسه‌ی ایزما در دام او می‌افتد. ایزما که گربه‌ای بدجنس است، گفت‌وگوی کرانک با سالمندان را درباره‌ی معجون جوان‌سازی و آرزوی آن‌ها می‌شنود و به فکر گول‌زدن آن‌ها می‌افتد.

او کرانک را گول می‌زند که اگر بخاطر محبوبیتش بتواند معجون ها را بفروشد ثروتمند می‌شود و می‌تواند رضایت بابایی را جلب کند. کرانک نیز به امید رضایت پدر گول می‌خورد و معجون‌ها را می‌فروشد. آنقدر این کار را ادامه می‌دهند که ایزما ثروتمند می‌شود و سالمندان نیز برای خرید معجون دست به فروش خانه‌ی بزرگشان روی تپه می‌زنند و آن ‌را به کرانک می‌فروشند.

اما وقتی که دست ایزما برای همه رو می‌شود، کرانک دوباره خانه را به آن‌ها بازمی‌گرداند. پس از آن او سرپرستی گروه سنجاب‌ها را برعهده می‌گیرد و با آن‌ها به مسابقه می‌رود. در یکی از کمپ‌های تمرینی متوجه گروه دیگری نیز می‌شود با سرپرستی زنی به نام برتول. این دو بر سر برنده‌شدن با یکدیگر کل‌کل می‌کنند و به شاگرانشان می‌گویند هرطور هست باید پیروز شوند.

طی یکی از این مشاجره‌ها وقتی خواستند برای بچه‌ها، شیرینی کشمشی درست کنند با یکدیگر صلح می‌کنند و به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند. روز مسابقه اما یکی از شاگردان کرانک «تیپو» به‌خاطر توصیه‌ی کرانک که گفته بود به هروسیله‌ای باید پیروز شوند، دست به تقلّب می‌زند و داخل پودر گچ تیم برتول پودر خارش‌آور می‌ریزد که باعث باخت آن‌ها می‌شود.

برتول او را مؤاخذه می‌کند اما کرانک تقصیر را به گردن می‌گیرد و این منجر به به‌هم‌خوردن ارتباط آن‌ها می‌شود. حالا که کرانک همه‌چیزش را از دست داده پدرش به او نامه می‌دهد که می‌خواهد برای دیدار او و خانواده‌اش و خانه‌ی بزرگ روی تپه‌اش بیاید.

در حین تعریف‌کردن داستان برای رئیسش پدرش می‌رسد و او نمی‌داند باید چه کند. به او می‌گویند که راستش را بگوید اما او همیشه آرزوی دیدن رضایت پدرش را داشته و فکر می‌کند اگر راستش را بگوید پدرش از او ناامید شود. دوستانش اما به او کمک می‌کنند که هم برتول با او آشتی کند و هم اینکه با راست‌گویی رضایت پدرش را به دست آورد. او به پدرش می‌گوید اصلی‌ترین داراییش، دوستانش هستند، نه خانه‌ای روی تپه.

جزئیات اثر

کارگردان: Saul Andrew Blinkoff /Elliot M.Bour

نویسنده: Tony Leondis

تهیه کننده: Prudence Fenton

بازیگران: Patrick Warburton/ Tracey Ullman/ David Spade

شخصیت‌ها:

کرانک: نقش اصلی داستان است، در رستورانی کار می‌کند و فردی محبوب و خوش‌برخورد است که از کودکی آرزوی دیدن رضایت پدرش را دارد. سرپرستی تیم سنجاب‌ها را دارد که یک گروه تشویق‌کننده هستند. در انتها او موفق می‌شود تا رضایت پدرش را کسب کند.

برتول: سرپرست تیم مقابل کرانک در مسابقات تشویق است که کرانک به او علاقه‌مند می‌شود اما به‌خاطر تقلّب یکی از شاگردان کرانک رابطه‌ی آن‌ها به هم می‌خورد. اما در آخر داستان به یکدیگر می‌رسند.

ایزما: زنی بدجنس با ظاهری گربه‌ای که کرانک را با وعده‌ی پول و رسیدن به رضایت بابایی گول می‌زند تا معجون‌های تقلّبی جوان‌کننده‌اش را بفروشد. در انتها دستش رو شده و فرار می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: DisneyToon Studios Walt Disney Pictures

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زندگی جدید کرانک

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!