• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن زرافه کوچکِ من ( My Giraffe)

author-img

توسط : فاطمه طهماسبی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

740 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +

زرافه ­ی کوچکِ من، روایتی فانتزی و خیالی از دوستیِ زرافه و پسربچه­ی خوش­قلبی است که از کودکی با هم بزرگ شده­اند. شروعِ مدرسه­ی «پیترسُن»، باعث دوری این دو از یکدیگر می­شود که تلاش­های مکرر پسرک برای حل این معزل! را در پی دارد. این اثر فاقد هرگونه ترس و خشونت است. البته داستان اثر باتوجه به تأیید حضور حیوانات در مدرسه، قدری دور از ذهن و نقض حقوق حیوانات و قوانین مدرسه است.

ژانر : خانوادگی

سال 2017 60 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این اثر بدون هرگونه مصداق ترس و خشونت، روایتی سرشار از مهر و محبتِ خانوادگی را به نمایش می­گذارد که با شخصیت حیوان­دوستِ این خانواده، از کوچک ­تا بزرگ­ترین عضو خانه همراه است. صمیمت عمیق زرافه و پیترسون و مکالمه آن­ها ممکن است موجبِ تخیلات و ذهنیت­های اشتباه برای کودکان باشد و همچنین رفتارهای ناهنجار پیترسن که عمدتاً مورد تقبیح واقع نمی­شود برای کودکان، خصوصاً رده­هانی سنی همسال، امکان تقلیدپذیری را در پی دارد. در نتیجه لازم است والدین پیامدهای بروز چنین رفتارهایی را در فضای واقعی، برای فرزندان خود روشن کنند و در این­باره به گفت­وگو بپردازند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به­نظرت به غیر از دوستی با انسان­ها ما چه چیزها و چه کسانی را می­توانیم به عنوان دوست انتخاب کنیم؟

به نظرت گفت­وگوی زرافه و پیترسن واقعی بود یا تخیل؟

تنهایی و بدون اطلاع بیرون رفتن پیترسن از خانه آن­هم در نیمه­شب، ممکن بود چه خطرات احتمالی برایش داشته باشد؟

تو به چه حیوانی بیشتر علاقه داری؟

خلاصه: نظرت درباره بردن حیوانات به مدرسه چیست؟

داستان اثر

«پیترسن» پسربچه­ی خوش­قلبی است و پدربزرگی دارد که در باغ­وحش بزرگی مشغول به­کار است. او تمام مدت به «راف»، زرافه مورد علاقه­اش، که به شدت به او وابسته است، سر می­زند. روابط راف و پیترسن آنقدر نزدیک و رویایی است که حتی تصور گفت­وگو را برای پسرک ایجاد می­کند. او درباره تمام اتفاقات روزمره­اش با راف صحبت می­کند و از این بابت خیلی خوشحال است. شروع مدارس و الزامِ حضور پیترسن در مدرسه کمی او را از راف دور می­کند. این اتفاق برای پیترسن و البته راف کمی ناراحت کننده است در نتیجه تصمیم می­گیرد زرافه را نیز با خود به مدرسه ببرد! پیترسن وقتی کلید باغ­وحش پدربزرگش را که در مدرسه جاگذاشته بود پیدا می­کند، تصمیم می­گیرد به صورت پنهانی و بدون اطلاع خانواده و پدربزرگش راف را راهی مدرسه کند. بعد از حضور راف در مدرسه، موفق می­شود او را با دوستِ مدرسه­اش، «یوس»، آشنا کند و روابط دوستی خود را گسترده­تر کنند. حضور راف در مدرسه برای معلم و تمام بچه­های مدرسه بسیار هیجان­انگیز و خوشحال­کننده­ است، بنابراین تصمیم می­گیرند این اتفاق شگفت­انگیز را در یک قابِ زیبا با حضور بچه­ها و معلمشان ثبت کنند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Barbaraa Bredero/ باربارا بردرو

نویسنده/ مترجم: Annie M.G.Schmidt, Mirjam, oomkes, Laura weeda, Tijs Van

نام تهیه کننده: Dorothe Beinemeier, Eisenloeffel, Erik Glijnis, Juri Keuter, Leontine Petit, Dries Phlypo­

نام بازیگران:_

نام شخصیت ها:

پیترسُن: پسرکِ خوش­قلبی که از شدت علاقه و وابستگی زیادی که به زرافه­یِ باغ­وحش پدربزرگش دارد تصمیم می­گیرد او را همراه خودش به مدرسه ببرد.

راف: زرافه­ی سخن­گو که در باغ­وحش زندگی می­کند، او دوست صمیمیِ پیترسن است.

یوس: دوست مدرسه­یِ پیترسن، که مانند او با راف دوست می­شود و او را بسیار دوست دارد.

کشور سازنده: بلژیک، آلمان و هلند.

کمپانی سازنده: Lemming film, A Private View, Hamster

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زرافه کوچکِ من

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!