• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن زاگ و پزشکان پرنده (Zog and the Flying Doctors)

author-img

توسط : پریسا فرج پور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3469 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشنی کوتاه در ژانر کمدی-خانوادگی است و در سال 2020 عرضه شده است. این انیمیشن ماجرای شاهزاده خانم پرل است که می‌خواهد دکتر شود، اما پادشاه که عموی اوست با این کار مخالف است. اما پرل به هدفش می‌رسد و همراه شوالیه و زاگ که اژدهایی مهربان است، گروه پزشکان پرنده را تشکیل داده و به همه‌ی حیوانات کمک می‌کند و در پایان نیز پادشاه را مداوا می‌کند و پادشاه از کارها و حرفایش پشیمان می‌شود. این انیمیشن مهربانی نسبت به همه، همکاری و داشتن هدف برای زندگی و تلاش برای آن را نشان می‌دهد و زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا با کودک خود درباره‌ی این مفاهیم گفت‌وگو کنید.

ژانر : خانوادگی کمدی

سال 2020 26 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

شخصیت اصلی این انیمیشن شاهزاده پرل است که بسیار مهربان است و هدف او این است که به همه کمک کند و پزشک شود. اما عمویش که پادشاه است با او مخالفت می‌کند. شاهزاده دست از تلاش برنمی‌دارد و بالاخره پزشک می‌شود و به همراه دوستانش شوالیه و زاگ که یک اژدهاست، به همه و حتی عمویش کمک می‌کند.

بنابراین محور اصلی این انیمیشن مهربانی‌کردن به دیگران، همکاری و تلاش برای رسیدن به هدف است و تماشای آن برای کودکان بالای 7 سال مناسب است؛ زیرا کودکان در این دوران پذیرفتن قوانین و اصول اخلاقی را آغاز می‌کنند و می‌توانند تاحدّی میان خوب و بد تمایز قائل شوند و این امر اگر از طریق انیمیشن‌های مناسب صورت گیرد، برای کودک جذّابیت بیشتری دارد و بسیار اثرگذار خواهد بود. شما می‌‌توانید درباره‌ی مفاهیم مهربان‌بودن با همه، تلاش و همکاری با فرزند خود صحبت کنید و نظر او را در این رابطه بدانید.

 

خلاصه: مهربان‌بودن شاهزاده خانم با همه حتی کسانی که او را آزار داده‌اند و تلاش شاهزاده برای رسیدن به هدفش موضوعات بسیار خوبی هستند تا نظر فرزندتان را درباره‌ی آن بدانید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از کودکان خود سوالات زیر را بپرسید و با آن‌ها گفت‌وگو کنید.

اگر به‌جای شاهزاده بودی به پادشاه کمک می‌کردی؟

کدام‌یک از شخصیت ها را خیلی دوست داشتی و چرا؟

 

خلاصه: درباره‌ی هدف‌داشتن و تلاش برای رسیدن به آن به تناسب سن کودک با او گفت‌وگو کنید. درباره‌ی مهربانی‌کردن با کسانی که ما را آزار می‌دهند با کودک صحبت کنید.

داستان اثر

انیمیشن زاگ و پزشکان پرنده، انیمیشنی کوتاه که شخصیت اصلی آن شاهزاده خانم پریل است که کمک به دیگران و پزشک‌شدن هدف اوست. پادشاه که عموی اوست با او مخالفت می‌کند، اما شاهزاده خانم به هدف خود می‌رسد و همراه زاگ که یک اژدهاست و نیز یک شوالیه، گروه پزشکان پرنده را تشکیل می‌دهد. آن‌ها به تمام حیوانات کمک می‌کنند و درنهایت هم شاهزاده با مهربانی پادشاه را درمان می‌کند و پادشاه از کارهایش پشیمان می‌شود.

جزئیات اثر

ژانر اثر: کمدی‌‌_خانوادگی

کارگردان: Sean Mullin/شان مولین

نویسنده: Julia Donaldson/ Axel Scheffler  جولیا دونالدسان/آکسل شفلر

نام تهیه کننده: Martin Pop / Michel Rose مارتین پاپ / میشل رز

نام بازیگران: Lenny Henry / Patsy Ferran/ Daniel Ings لنی هنری / پستی فیران/ دنیل اینگز

شخصیت‌ها:

شاهزاده خانم پرل: شخصیت اصلی این انیمیشن است که از کودکی به پزشکی و کمک به دیگران علاقه دارد، ولی پادشاه که عموی اوست او را تحقیر می‌کند و اجازه‌ی این کار را به او نمی‌دهد. اما شاهزاده موفق می‌شود که به هدفش برسد و حتی عمویش، پادشاه را هم از مرگ نجات می‌دهد.

شوالیه گادابوت: یکی از اعضای تیم پزشکان پرنده است و به حیوانات کمک می‌کند اما گاهی به زاگ حسادت می‌کند.

اژدها زاگ: یکی دیگر از اعضا گروه پزشکان پرنده است که به دیگران کمک می‌کند و البته در فرودآمدن ضعیف است و گاهی هم به شوالیه حسادت می‌کند و حرص او را درمی‌آورد.

پادشاه: عموی شاهزاده است و معتقد است که شاهزاده‌ها نمی‌توانند پزشک شوند و به شاهزاده سخت‌گیری می‌کند و حتی او را زندانی می‌کند، اما درنهایت از کارش پشیمان می‌شود.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زاگ و پزشکان پرنده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!