• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ریچارد لک لک و اسرار جواهرات (Richard the Stork and the Mystery of The Great Jewel)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

4 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

14419 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

گنجشک کوچکی به نام ریچارد در کنار لک‌لک‌ها زندگی می‌کند. او پس از آنکه متوجه تفاوت‌هایش با آن‌ها می‌شود تصمیم می‌گیرد از آن‌ها جدا شود. ریچارد پس از این جدایی تجربه‌های متفاوتی را پشت سر می‌گذارد که زندگی‌اش را تغییر می‌دهد. این انیمیشن سعی دارد به مخاطب بگوید که باید به تفاوت‌های جسمی و روحی خود آگاه باشیم. نباید اجازه بدهیم کسی به ما زور بگوید و با همدلی و همکاری می‌توان افراد زورگو را از بین برد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2023 84 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

ریچارد به عنوان یک گنجشک، با لک‌لک‌ها متفاوت بود اما در برابر این تفاوت مقاومت می‌کرد و سعی داشت خود را لک‌لک بداند. بهتر است از این انیمیشن استفاده کنید و تفاوت فرزندانتان را پیدا و به آن‌ها کمک کنید بهتر خودشان را بشناسند. مثلا اگر فرزند شما خود را مانند خواهر یا برادرش موفق نمی‌بیند، به او بگویید که هرکس باید راه و استعداد خودش را پیدا کند. 

سامیا و دیگر گنجشک‌ها با این بهانه که زامانو ممکن است آن ها را بکشد، دست به دزدی از انسان‌ها می‌زنند. به فرزند خود بگویید کار غلط، غلط است و با هیچ عذر و بهانه‌ای نباید آن را انجام داد.

این انیمیشن فاقد ناهنجاری جدی است. اما باید توجه داشته باشید که در بخش‌های مختلفی دو تن از شخصیت‌ها همراه با موسیقی می‌رقصند.   خلاصه: درباره‌ی تفاوت‌های فردی و شخصیتی که فرزندتان با خواهر یا برادرهایش دارد، صحبت کنید. به او یادآوری کنید که کار اشتباه در همه حال اشتباه است و نباید آن را توجیه کرد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا لک‌لک‌ها رهبری گروه را به ریچارد نسپردند؟ تفاوت ریچارد با مکس در چه بود؟

چرا زامانو از همه کینه به دل داشت؟

به نظر تو ریچارد کار درستی کرد که به سامیا و دوستانش کمک کرد؟ روش سامیا بعد از پیوستن ریچارد به گروهشان چه تغییری کرد؟ چرا تصمیم گرفتند دیگر دنبال جواهر نگردن و زامانو را نابود کنند؟ به نظرت تو چه تفاوتی با خواهر و برادرانت داری؟ در چه مواردی از آن‌ها بهتری و در چه مواردی آن‌ها از تو بهتر عمل می‌کنند؟ خلاصه: به نظر تو آدم‌ها چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ آیا همه در همه‌ی کارها موفق هستند؟  با فرزند خود درباره‌ی توانمندی‌ها، استعدادها و ویژگی‌های شخصیتیش صحبت کنید.  

داستان اثر

ریچارد یک گنجشک پرتلاش است که بین لک‌لک‌ها بزرگ شده است. او سعی دارد با برادر خود، مکس، بر سر جانشینی پدرشان رقابت کند. در این رقابت ریچارد متوجه می‌شود که تفاوت‌های جسمی‌اش به عنوان یک گنجشک باعث رد صلاحیتش به عنوان رهبر گروه شده است. او قهر می‌کند و از خانواده جدا می‌شود. ریچارد به شهر می‌رود و در آنجا با دسته‌ای از گنجشک‌ها مواجه می‌شود که تحت ستم طاووسی به نام زامانو هستند. رهبر گنجشک‌ها سامیا نام دارد. گنجشک‌های شهر باید هر روز برای زامانو جواهری پیدا کنند تا او کرکس‌ها را به سراغ آن‌ها نفرستد. ریچارد تصمیم می‌گیرد به سامیا و دوستانش کمک کند. در این حین آن‌ها خطرات زیادی را از سر می‌گذرانند. مکس به دنبال ریچارد می‌گردد و سعی دارد او را به خانه بازگرداند. ریچارد و سامیا در نهایت تصمیم می‌گیرند به جای آنکه به حرف طاووس گوش کنند، او را نابود کنند. مکس به ریچارد و سامیا ملحق می‌شود. آن‌ها با کار تیمی و همکاری دقیق در نهایت می‌توانند زامانو را شکست دهند. ریچارد پس از این ماجرا تصمیم می‌گیرد در کنار سامیا و دیگر هم‌نوعانش بماند.

جزئیات اثر

کارگردان: بنجامین کوابک / Benjamin Quabeck نویسنده: رضا معماری / Reza Memari تهیه کننده: لن رومل / Lan Rommel نام بازیگران: جی میرز / کایرا جکسون / سیمونا برمن Jay Myers / Kyra Jackson / Simona Berman نام شخصیت ها: ریچارد: یک گنجشک کوچک است که در کودکی پدر و مادر خود را از دست می‌دهد. او با چند لک‌لک بزرگ می‌شود و خود را فرزند آن‌ها می‌داند. ریچارد کم‌کم بزرگ می‌شود و متوجه تفاوت‌هایش با لک‌لک‌ها می‌شود. مکس: او برادر ریچارد است اما یک لک‌لک است و سعی دارد با ریچارد بر سر رهبری گروه مقابله کند. کشور سازنده: آلمان کمپانی سازنده: Knudsen Pictures سال تولید: 2023  

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ریچارد لک لک و اسرار جواهرات

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!