• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن روبی گیلمن: کراکن نوجوان (Ruby Gillman: Teenage )

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

9 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3511 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

روبی دختر باهوش و مهربانی است که نزدیک جشن فارغ التحصیلی، متوجه می‌شود خانواده‌اش حقیقت بزرگی را از او مخفی کرده‌اند. این انیمیشن در نمایش روابط دانش‌آموزان دبیرستانی بی‌پرواست و ناهنجاری‌هایی مانند بوسه، فریب دادن افراد، بی‌احترامی به بزرگ‌ترها را به نمایش می‌گذارد. توصیه می‌شود برای تماشای این اثر، به نسخه‌ی پالایش شده مراجعه کنید.

ژانر : کمدی ماجراجویی

سال 2023 91 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 11 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 12 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

روبی با دیگر دوستانش متفاوت است و دوستانش زمانی که این مسئله را متوجه می‌شوند، او را همانگونه که است می‌پذیرند. برای فرزندتان توضیح دهید که تفاوت‌ها لزوما قابل پذیرش نیستند. گاهی این تفاوت‌ها خطرناک هستند و فرد متفاوت باید تحت کنترل و نظارت باشد. پس هر تفاوتی قابل احترام نیست!

روبی گیلمن نوجوان است و رفتارهایش منطبق با سنش است. او گاهی با خانواده‌اش به تندی برخورد می‌کند. توجه داشته باشید که این رفتارها قبح‌زدایی نشود.

تم این انیمیشن کمی عاشقانه است. روبی دلباخته‌ی پسری به نام کانر می‌شود و سعی دارد او را هم‌پای رقص خود در جشن فارغ التحصیلی کند. این مسئله با عرف رایج ما در تضاد است اما اگر فرزندتان به سکانس‌ها و دیالوگ‌های عاشقانه واکنش مثبتی نشان داد، به فرزندتان بگویید به وجود آمدن این احساسات در این دوره‌ی سنی بسیار طبیعی است. باید با در جریان گذاشتن والدین و یا مشاور، از این دوره به خوبی عبور کرد.

روبی با اعتمادکردن به چلسی جان همه را به خطر می‌اندازد و به اخطارهای مادرش بی‌اعتناست. اگرچه در نهایت روبه‌روی نریسا می‌ایستد و او را شکست می‌دهد اما این بی‌احتیاطی او را به فرزندتان یادآوری کنید.

خلاصه: تفاوت‌ها لزوما قابل پذیرش نیستند. احساسات دوره‌ی نوجوانی باید با خانواده در میان گذاشته شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا روبی زمانی که متوجه پنهان‌کاری مادرش شد، از دست او عصبانی گشت؟

آیا عصبانیت روبی به جا و درست بود؟

روبی به جای خشمگین شدن چه کاری می‌توانست انجام دهد؟

آیا باید به هر دوستی اعتماد کرد؟

دوست خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

دوستان روبی از او خواستند خانواده‌اش را گول بزند. آیا این درست است؟ این اتفاق چه تبعاتی برای روبی داشت؟

داستان اثر

خانواده‌ی گیلمن یک خانواده‌ی معمولی نیستند! آن‌ها کراکن‌هایی هستند که از دریا به روی خشکی مهاجرت کرده‌اند و در بین انسان‌ها زندگی می‌کنند. (کراکن‌ها موجوداتی دریایی هستند که می‌توانند مانند یک هیولا بزرگ شوند و دیگران را نابود کنند.) روبی دختر بزرگ این خانواده بسیار باهوش و مهربان است. او سال آخر دبیرستان را می‌گذراند و دوستان زیادی دارد. مارگو، مادر روبی او را از رفتن به دریا ممنوع کرده است زیرا دریا او را تبدیل به یک کراکن می‌کند و روبی این موضوع را نمی‌داند. او دلباخته‌ی یکی از پسران دبیرستان است و سعی دارد به او پیشنهاد دوستی بدهد. تا اینکه در یک حادثه، روبی به دریا می‌پرد و ناگهان تبدیل به یک هیولای بزرگ می‌شود که همه‌ی مردم را می‌ترساند. او با حقیقت کراکن بودن آشنا می‌شود و می‌فهمد مادربزرگش ملکه‌ی اقیانوس است. روبی از اینکه مادرش همه چیز را به او بگوید، ناامید شده و تصمیم می‌گیرد پیش مادربزرگش برود و از او توضیح بخواهد. مادربزرگ برای او از دشمنی دیرینه‌ی پری‌های دریایی و کراکن‌ها می‌گوید. روبی در خشکی با دختری به نام چلسی دوست می‌شود و به او اعتماد می‌کند اما چلسی یک پری دریایی بدجنس است که خود را به شکل انسان درآورده است. روبی زمانی که با حقیقت چهره‌ی چلسی آشنا می‌شود، تصمیم می‌گیرد با او بجنگد و همه را از دست او نجات دهد و موفق می‌گردد.

جزئیات اثر

کارگردان: کیرک دمیکو / Kirk DMicco

نویسنده: پم بردی / Pam Brady

تهیه کننده: کلی کونی کیللا / Kelly Cooney Cilella

بازیگران: لانا کندر / تونی کلت / آنی مورفی Lana Condor / Toni Collette / Annie Murphy

شخصیت‌ها: روبی گیلمن: او یک کراکن دریایی است که خانواده‌ش سال‌ها پیش تصمیم گرفتند در خشکی و در بین انسان‌ها زندگی کنند. روبی سعی دارد برای جشن فارغ التحصیلی یک همراه پیدا کند که با او برقصد.

مارگو: مادر روبی است و شغل او مشاور املاک است. او سال‌های زیادی روبی را از این حقیقت که او یک کراکن است، دور نگه داشته است. اما حوادثی که اتفاق می‌افتد باعث می‌شود مارگو به اصل و ذات خود یعنی کراکن بودن برگردد.

کانر: پسری جوان است که روبی در دبیرستان عاشق او می‌شود و سعی دارد به هر نحوی شده به او ابراز علاقه کند.

چلسی: او دختری زیبا و خوش سر و زبان است که تازه وارد مدرسه شده است. چلسی سعی می‌کند با روبی دوست شود و در راه رسیدن به اهدافش، روبی را وسیله قرار دهد.

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا

کمپانی سازنده: DreamWorks Animation

مخاطب اثر: نوجوان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۱۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

به درد بزرگا میخوره

بزرگسال

توسط : سارا جمالی

۳ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 8 +

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد روبی گیلمن: کراکن نوجوان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!