• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن روباه بد گنده و دو قصه دیگر (The Big Bad Fox and Other Tales)

author-img

توسط : مریم عسگری ارزیاب کدومو

11 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1754 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این انیمیشن یک تئاتر با سه داستان در ژانر کمدی و محصول کشورهای فرانسه و بلژیک است. شخصیت‌های آن، تعدادی حیوان هستند و روباه مجری آن است. هر داستان موضوعی مخصوص به خود دارد. موضوع نمایش اول تحویل‌دادن بچه، نمایش دوم، روباه بدِ گنده و نمایش سوم نجاتِ سال نو است. تماشای این اثر، لبخند را بر لب خانواده می‌نشاند.

ژانر : ماجراجویی

سال 2017 83 دقیقه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن یک تئاتر با سه داستان است که در تم کلی داستان، کمک‌کردن به دیگران را نشان می‌دهد. خشونت و ترس‌های آن فانتزی و طنز است. مانند حمله گرگ به اردک و خرگوش، حمله روباه به مرغ و یا حمله مرغ‌ها به روباه که بیشتر باعث خنده مخاطب می‌شود تا ترس او. شما می‌توانید به همراه خانواده به تماشای این اثر بنشینید.

خلاصه : این انیمیشن کمدی است و خشونت و ترس در آن فاتزی و خنده‌دار است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندان خود بخواهید یکبار داستان را برای شما بازگو کنند سپس در مورد داستان با فرزندان خود گفتگو  کنید:

 نظرت در مورد شخصیت‌های داستان و کارهایی که انجام می‌دادند چیست؟ به نظرت پیام داستان چه بود؟ از نظر تو خوک چه جور شخصیتی داشت؟ شخصیتش از نظر تو مثبت بود؟ کارهایی که کرد خوب بود؟ روباه چطور؟

جوجه‌ها وقتی از ذات خود دور شدند و به سمت گرگ رفتند، چه عاقبتی در انتظارشان بود؟ آیا بهتر نیست بچه‌ها همیشه به حرف بزرگترها گوش دهند؟ پیامدهای مثبت و منفی آن را بیان کن.

خلاصه: نظر کودکان را در مورد شخصیت‌های داستان جویا شوید.

داستان اثر

داستان در یک تئاتر با گروهی از حیوانات شروع می‌شود که روباه مجری آن است و در آن سه داستان به نمایش گذاشته می‌شود. داستان اول: نوزادی توسط یک لک‌لک قرار است به خانواده‌ای تحویل داده شود. لک‌لک از سادگی خرگوش و اردک استفاده کرده و این ماموریت را به آن دو می‌سپارد. با اینکه خوک، مخالف این کار بود اما چون آن دو دست و پا‌چلفتی بودند، مجبور شد با آن‌ها همراهی کند و پس از ماجراهای بسیار، بالاخره نوزاد را به آدرسی که لک‌لک داده بود، تحویل می‌دهند. داستان دوم: روباه برای به دست‌آوردن جوجه‌های مزرعه تلاش می‌کند اما همیشه شکست خورده و مجبور می‌شود تربچه بخورد! با توصیه گرگ، او تخم‌های مرغی را می‌دزدد. تخم‌ها پس از چند روز، تبدیل به جوجه می‌شوند و با دیدن روباه او را مادر خود می‌دانند! روباه می‌خواست جوجه‌ها را بخورد اما گرگ به او می‌گوید که بهتر است بمانند تا چاق شوند! کم‌کم روباه به جوجه‌ها وابسته می‌شود. او با تلاش بسیار، آن‌ها را به مزرعه مرغ‌ها برمی‌گرداند. او ظاهر خود را شبیه یک مرغ می‌کند اما مادر جوجه‌ها، جوجه‌های خود را شناخته و با کمک مرغ‌های دیگر، کتک مفصلی به او می‌زنند. پس از یک توافق، حالا روباه، دفاع در مقابل شکارچیان را به مرغ‌ها یاد می‌دهد! داستان سوم: خرگوش و اردک می‌خواهند برای جشن کریسمس جای بابانوئل را بگیرند. خوک می‌خواهد مانعشان شود اما به همراه آن‌ها به شهر کشیده می‌شود. این سه حیوان با تدابیر مختلف، اتفاقات را حل کرده و بابانوئل واقعی را هم پیدا می‌کنند. بابانوئل به عنوان هدیه، آن‌ها را به مزرعه‌شان برمی‌گرداند. در پایان نمایش، همه شخصیت‌ها به صحنه باز می‌گردند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Benjamin Renner

نویسنده/ مترجم:  Benjamin Renner, Jean Regnaud, David Freedman

نام تهیه کننده: Didier Brunner , Vincent Tavier

نام بازیگران: Guillaume Darnault و Damien Witecka و Kamel Abdessadok و Antoine Schoumsky و Céline Ronté

نام شخصیت ها:

خوک: دارای یک باغ و همیشه به دنبال درست‌کردن خرابکاری دیگران است.

خرگوش: یک حیوان دست و پا‌چلفتی که با اردک همیشه در حال خرابکاری هستند.

اردک: یک حیوان دست و پا‌چلفتی که با خرگوش همیشه در حال خرابکاری هستند.

روباه: مجری داستان و در داستان دوم با دزدیدن تخم یکی از مرغ‌ها مادر آنها شد!

گرگ: همیشه در حال فریبکاری برای اینکه به طعمه دست پیدا کند.

کشور سازنده: فرانسه و بلژیک

کمپانی سازنده: Studio Canal

جوایز و افتخارات: این انیمیشن برنده پنج جایزه و کاندیدای دریافت شش جایزه دیگر از جشنواره های بین المللی فیلم است.

مخاطب اثر: کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۱۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

خنده داره . سرگرم کننده ست و عالییییییه !

بزرگسال

توسط : میم نخبه زعیم

۲۶ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 4 +

داستان جالب با شخصیتها و گفتگوهای بامزه که حتی لبخند را روی لب بزرگسالان می آورد. من و پسرم چندین بار آن را دیده ایم. مخصوصا دوبله گروه سورن عالی است.من همیشه آن را به همه پیشنهاد میکنم.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد روباه بد گنده و دو قصه دیگر

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!