• امروز : 2 خرداد 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن راهنمایی برای خواب (Headspace Guide to Sleep)

author-img

توسط : مهین محمدپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2689 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این انیمیشن با ارائه‌ی آموزش و فراهم‌آوردن فضایی آرامش‌بخش، سعی در بهبود خواب مخاطب دارد.

ژانر : انیمیشن

سال 2021 7قسمت: مجموعاً 126 دقیقه جزئیات کامل اثر
-1 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن هیچ تصویر خشونت‌بار و ترسناکی ندارد و فقط به آموزش و تمرین‌های آرامش‌بخش می‌پردازد. آموزش‌ها حول محور آرام‌سازی ذهن و بدن است که کمک می‌کند خواب راحت‌تری نیز داشته باشیم.

نکته‌ی قابل‌توجه این است که بعضی نکات ذکرشده در انیمیشن با فرهنگ و دین ما سازگار نیست. ازجمله مصرف مشروبات الکلی که در فیلم به‌عنوان راهی برای رسیدن به آرامش و خواب عمیق معرفی می‌شود، درصورتی‌که در دین ما مشروبات الکلی حرام است.

نوجوانان به‌خاطر حس کنجکاوی ممکن است با شنیدن این مطلب (مفیدبودن مشروبات الکلی برای خواب راحت) علاقه‌مند به چنین مسئله‌ای شوند، لذا دیدن این انیمیشن را برای افراد کم‌سن و افرادی که احتمال داده می‌شود با دیدن این انیمیشن برای امتحان مشروب تحریک شوند توصیه نمی‌کنیم.

خلاصه: این فیلم درکنار آموزش خواب راحت، به نکته‌ای می‌پردازد که با فرهنگ و دین ما سازگار نیست. ازجمله مصرف مشروبات الکلی که در فیلم به‌عنوان راهی برای رسیدن به آرامش و خواب عمیق معرفی می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با توجه به اینکه در این فیلم از مشروب به‌عنوان راهی برای رسیدن به آرامش نام برده می‌شود، لازم است مضزات استفاده از مشروبات را برای کودکتان توضیح دهید تا دید واقع‌بینانه‌ای نسبت به مشروبات الکلی پیدا کند. مسائل را طوری بیان کنید که فرزندتان متوجه بشود که مصرف مشروب از نظر اجتماعی نیز مطلوب نیست و جامعه چه نگاهی نسبت به این افراد دارد.

نظر فرزندتان را درمورد موارد مطرح‌شده در فیلم بپرسید. بپرسید چه مواردی باعث تداخل در خواب می‌شود؟ توضیح دهید که با رفع آن، مشکل خواب نیز برطرف خواهد شد. به‌جز موارد گفته‌شده، چه راه‌هایی برای آرامش و خوابیدن به ذهن او می‌رسد؟

خلاصه: با توجه به اینکه در این فیلم از مشروب به‌عنوان راهی برای رسیدن به آرامش نام برده می‌شود، لازم است مضزات استفاده از مشروبات را برای فرزندتان توضیح دهید تا دید واقع‌بینانه‌ای نسبت به مشروبات الکلی پیدا کند. مسائل را طوری بیان کنید که فرزندتان متوجه بشود که مصرف مشروب از نظر اجتماعی نیز مطلوب نیست و جامعه چه نگاهی نسبت به این افراد دارد.

داستان اثر

راهنمایی برای خواب مستند انیمیشنی است که در 7 قسمت و در سال 2021 توسط کشور آمریکا تولید شده است. در این انیمیشن راه‌هایی برا رسیدن به آرامش و خواب راحت بیان شده و تلاش دارد با تمرینات تنفسی و ذهنی بدن را برای خواب آماده کند، انتهای هر بخش تمریناتی ارائه می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Devin Clark

نویسنده: ماتیسون ثور کارتر / کیرا آبلاک

تهیه کننده:

Carlos Foglia Ben Toland

شخصیت‌ها:

ایو: گوینده و محقّق که نتیجه‌ی تحقیق خود را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

 

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Headspace Studios

مخاطب اثر: نوجوان و جوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد راهنمایی برای خواب

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!