• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن دختری که در زمان پرش می‌کرد (The Girl Who Leapt Through Time)

author-img

توسط : نرگس شفیعی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2354 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 16 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«دختری که در زمان پرش می‌کرد» انیمه‌ای فانتزی و رمانتیک درباره‌ی دختری دبیرستانی‌ست که قدرت بازگشت به زمان گذشته را به‌دست می‌آورد و سعی می‌کند از آن به نفع تغییرات کوچک در زندگی شخصی‌اش بهره ببرد. او به زودی متوجه می‌شود که با تصمیمات خود، زندگی دیگران را به اندازه‌ی زندگی خودش تحت تاثیر قرار می‌دهد. این انیمه با عنصر خیالی سفر در زمان و پیونددادن آن به عشق میان دختر و پسری دبیرستانی، می‌تواند توجه نوجوانان را به خود جلب کند. پیام‌هایی مانند «زمان برای هیچکس متوقف نمی‌شود» و «توجه به تاثیر تصمیمات بر زندگی خود و دیگران» می‌تواند از آثار مثبت این محصول باشد. در انتخاب این محصول، تاثیر داستان‌های رمانتیک بر روحیه‌ی نوجوان خود را در نظر بگیرید.

ژانر : تخیلی درام مدرسه‌ای

سال 2006 98 دقیقه جزئیات کامل اثر
10 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 11 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«دختری که در زمان پرش می‌کرد» انیمه‌ای در ژانر درام، مدرسه‌ای، رمانتیک و تخیلی است. این اثر داستان دختری نوجوان را روایت می‌کند که قدرت بازگشت به گذشته و تغییر در تصمیماتش را به‌دست می‌آورد. خشونت، ترس و ناهنجاری در این اثر سطح بالایی ندارند؛ اما عنصر خیالی پرش در زمان، ماجراهای عاشقانه و چالش‌های ذهنی که این اثر برای مخاطب به‌وجود می‌آورد، مخصوص کودکان نیست؛ بلکه بیشتر نوجوانان را به خود جلب می‌کند.

این اثر می‌تواند درباره‌ی اهمیت غنیمت‌شمردن زمان، سعی بر تصمیم‌گیری صحیح و درنظرگرفتن تبعات تصمیمات بر زندگی خود و اطرافیان، پیام‌های مثبتی را به نوجوانان انتقال دهد. این چالش ذهنی که «اگر می‌توانستی به گذشته بازگردی، کدام تصمیمات خود را تغیر می‌دادی؟» می‌تواند شروع خوبی برای یک گفت‌وگوی دوستانه میان شما و نوجوانتان باشد تا کمکش کنید پیام‌های مثبت داستان را به نحو صحیحی درک کند.

وجه رمانتیک اثر می‌تواند نوجوانان را تحت تاثیر قرار دهد و تصورات ایشان را از نحوه‌ی صحیح عشق‌ورزیدن شکل دهد. این وجه از اثر را در انتخاب محصول لحاظ کنید و اگر به تماشای آن نشستید، درباره‌ی این موضوع با نوجوانان خود گفت‌وگو کنید و به سوالات ذهنی او پاسخ دهید.

خلاصه:

 این اثر به دلیل پرش‌های زمانی و داستان عاشقانه، برای کودکان پیچیده نیست، اما برای نوجوانان جذاب خواهد بود. چالش تغییر تصمیمات گذشته و اهمیت داشتن زمان می‌تواند برای نوجوانان مناسب باشد. وجه رمانتیک و داستان عشق میان شخصیت‌های نوجوان را در انتخاب محصول در نظر بگیرید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر تو هم قدرت بازگشت به عقب و تغییر در تصمیماتت را داشتی، کدام تصمیمت را عوض می‌کردی؟

آیا تغیر در تصمیمات گذشته لزوما نتیجه‌ی بهتری برای ما و اطرافیانمان به‌همراه خواهد داشت؟

حالا که زمان در گذر است و قدرت تغییر گذشته را نداریم، چگونه می‌توانیم بهترین تصمیم را بگیریم؟

آیا اتفاقاتی که برای ما می‌افتد، بطور کامل در اراده‌ی خود ماست؟ آیا ماکوتو می‌توانست هرآنچه اراده می‌کرد را آنگونه که می‌خواست پیش ببرد؟

تصمیمات ماکوتو چه تاثیری بر اطرافیانش گذاشت؟

خلاصه:

 اگر تو هم قدرت بازگشت به عقب و تغییر در تصمیماتت را داشتی، کدام تصمیمت را عوض می‌کردی؟ حالا که زمان در گذر است و قدرت تغییر گذشته را نداریم، چگونه می‌توانیم بهترین تصمیم را بگیریم؟

داستان اثر

ماکوتو دختری دبیرستانی است که اکثر اوقات خود را با دو دوست صمیمی‌اش، چیاکی و کوسوکه، می‌گذراند. برخورد اتفاقی ماکوتو با شیء عجیبی در آزمایشگاه مدرسه، به او قابلیت سفر در زمان گذشته می‌دهد و در اولین اقدام، ماکوتو می‌تواند با استفاده از آن، از تصادف با قطار جان سالم به در ببرد. ماکوتو ابتدا از اتفاقی که برایش افتاده شگفت‌زده است اما خیلی زود تصمیم می‌گیرد از این قابلیت خود برای تغییر اتفاقات جزئی و شخصی زندگی‌اش (تقلب در امتحانات، بیشتر خوابیدن یا تغیر اتفاقاتی که میان او و دوستانش می‌افتد) استفاده کند. او برای نزدیک‌کردن کوسوکه به یکی از دختران دبیرستان یا فرار از ابراز عشق چیاکی نسبت به خودش، بارها و بارها از قابلیت پرش در زمان استفاده می‌کند.

تصمیمات ماکوتو بسیاری از اتفاقات را رقم زده و تبعات زیادی برای خود و اطرافیانش به بار می‌آورد. تعداد دفعات استفاده از این قابلیت برای ماکوتو محدود است و درست زمانی که او برای نجات کوسوکه از تصادف با قطار، به این قابلیت نیاز دارد، قدرت او تمام می‌شود. در همین هنگام چیاکی زمان را به عقب برمی‌گرداند و بعد از نجات جان کوسوکه، به ماکوتو توضیح می‌دهد که از آینده آمده و برای نجات کوسوکه از آخرین قابلیت پرش در زمان استفاده کرده و مجبور است به زمان خودش در آینده بازگردد. ماکوتو که چیاکی را دوست دارد و از عشق چیاکی نسبت به خودش خبر دارد، از این جدایی ناراحت می‌شود و آرزو می‌کند یکبار دیگر بتواند او را ببیند. این فرصت یکبار دیگر به ماکوتو داده می‌شود. او به گذشته می‌رود، با چیاکی قرار می‌گذارد و چیاکی به او قول می‌دهد در آینده منتظرش بماند.

جزئیات اثر

کارگردان: مامورو هوسودا/ Mamoru Hosoda 

نویسنده: ساتوکو اوکودرا/ Satoko Okudera

نام تهیه کننده: Shin'ichirô Inoue, Jungo Maruta

نام بازیگران:Riisa Naka , Takuya Ishida , Mitsutaka Itakura

نام شخصیت ها:

ماکوتو کونو: قهرمان اصلی داستان. او دختری نوجوان و سربه‌هواست که بطور اتفاقی قابلیت سفر در زمان پیدا می‌کند.

چیاکی مامیا: دوست ماکوتو. پسری که از آینده آمده و به ماکوتو علاقمند است.

کوسوکه تسودا: پسری درس‌خوان که دوستِ  ماکوتو و چیاکی است.

کازوکو: خاله‌ی جوان ماکوتو که او را درباره‌ی قابلیت سفر در زمان راهنمایی می‌کند.

کشور سازنده: ژاپن

کمپانی سازنده: Madhouse ، Kadokawa Pictures جوایز و افتخارات: برنده‌ی بهترین انیمیشن آکادمی فیلم ژاپن در سال 2007 مخاطب اثر: نوجوانان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : Mahya Mahdifar

۵ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 11 +

عالی بود!

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دختری که در زمان پرش می‌کرد

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!