• امروز : 6 مرداد 1403
logo

نقد و بررسی فیلم دختران گربه‌ای (Kitti Katz)

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7262 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

محصولی در ژانر ابرقهرمانی و اکشن داستان سه نوجوان دختر را به تصویر می‌کشد که مامور یافتن یک الهه‌ی اهریمنی می‌شوند. یک گردنبند جادویی به آن‌ها قابلیت تبدیل شدن به ابرقهرمانان گربه‌سان را می‌دهد. روابط دوستانه بین نوجوانان، همکاری و کارتیمی به نمایش گذاشته می‌شود.

ژانر : ابرقهرمانی اکشن ماجراجویی

سال 2023 یک فصل/ 10 قسمت/ هر قسمت حدود 22 دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 20 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 8 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این سریال فضای مدرسه‌ای دارد و بیشتر شخصیت‌ها دانش‌آموزان دبیرستانی هستند. حس و حال مدرسه برای بچه‌ها تقریبا کسل‌کننده و خسته‌کننده است تا اینکه سه نفر از دختران به طور اتفاقی برای ماموریت‌ ابرقهرمانی انتخاب می‌شوند. شخصیت‌ها بی‌نقص نیستند، هرکدام نقطه‌ضعف‌هایی دارند و باید از این موانع عبور کنند. اینکه چطور این دختران می‌توانند روی بهبود نقاط ضعف خود کارکنند چندان واضح نشان داده نشده است. شاید در فصل دوم این موارد بهتر توضیح داده شود، اما به طور کلی باید گفت این محصول بیشتر با هدف سرگرمی ساخته شده و با حوادث و رویدادهای اکشن و مهیج خود می‌تواند برای مخاطبان جالب و جذاب باشد.

خلاصه:

این محصول به روابط و چالش‌های دوستی بین نوجوانان می‌پردازد و در این میان حوادث هیجان‌انگیز و مهیجی نیز به نمایش گذاشته می‌شود که می‌تواند برای مخاطبان بسیار سرگرم‌کننده باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا روز اول مدرسه برای تابیتا نگران کننده بود؟ تابیتا چطور توانست بر نگرانی و اعتماد به نفس پایین‌اش غلبه کند؟

این سریال چه پیامی را به مخاطبان می‌رساند؟

شخصیت‌های اصلی یعنی تابیتا، شاکیا و آزامی در پایان داستان چه تغییرات مثبتی داشتند؟

خلاصه:

والدین می‌توانند در مورد مضمون این اثر و ویژگی‌های شخصیت اصلی با فرزندانشان گفت‌وگو کنند.

داستان اثر

سه دختر نوجوان دبیرستانی در بازدید موزه که از طریق مدرسه تدارک دیده شده، با مومیایی یک دختر اَبَرگربه‌ای مواجه می‌شوند که در زمان مصر باستان «آنوبیای شرور» را شکست داده و روحش را در یک سنگ قیمتی زندانی کرده است. اکنون یکی از دانش‌آموزان سنگ قیمتی را بر می‌دارد و این کار روح آنوبیا را آزاد می‌کند. این سه نوجوان هم از طرف دختر ابرگربه‌ای مامور می‌شوند که آنوبیا را پیدا کنند. دخترابرگربه‌ای به تک تک دخترها یک گردنبند جادویی می‌دهد تا آن‌ها را به ابرقهرمانان گربه‌‌ای تبدیل کند.

روح آنوبیا بعد از آزاد شدن، بدن دانش‌آموزی به نام چریتی را تسخیر و از آن خود می‌کند. او اکنون به به دنبال عصایش می‌گردد تا قدرتش را کامل کند. از طرف دیگر فردی به اسم رئیس آلرو نیز فقط به خاطر اثبات اینکه نیروهای ماورایی وجود دارند به دنبال عصای آنوبیاست. در فصل اول دختران موفق نمی‌شوند آنوبیا را شکست دهند و این الهه اهریمنی به عصایش می‌رسد و قدرتش را کامل می‌کند. رئیس آلرو نیز به خاطر اینکه دخترها مانع رسیدن او به عصای جادویی شدند، کینه به دل می‌گیرد.

جزئیات اثر

کارگردان: Ed Bignell/ اد بیگنل

نویسنده:

Len Uhley/ Max Beaudry/ Nida Chowdhry/ Francisco Paredes

لن اولی/ مکس بیدری/ نیدا چادری/ فرانسیسکو پریدیس

نام تهیه کننده:

Genevieve Boisvert/ Alex Cameron/ Luke Howard

ژنیو بویزورت/ الکس کامرون/ لوک هوارد

نام بازیگران:

Brianna Price/ Shvorne Marks/ Ami Okumura Jones/ Larissa Murray/ Amrita Acharia

برایانا پرایس/ شوورن مارکس/ آمی اکومورا جونز/ لاریسا مورای/ امریتا اچاریا

نام شخصیت ها:

تابیتا (تبز): یکی از دختران ابرقهرمان است که موهای صورتی دارد. والدین تابیتا خارج از کشور هستند و او فعلا نزد خاله‌اش می‌ماند. تابیتا به عنوان دانش‌آموز جدید وارد دبیرستان «لوس گاتوس» می‌شود. شاکیا و آزامی اولین دوستان او هستند.

شاکیا (کیا): او یکی از دختران ابرقهرمان با موهای سبز است. شاکیا دوست دارد به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای در فوتبال بازی کند.

آزامی: یکی از دختران ابرقهرمان و دوست تابیتا است، او موهای آبی رنگ دارد و با دلایل بی‌موردی احساس ترس می‌کند. آزامی به همکلاسی‌اش سیسکو علاقه دارد.

چریتی: همکلاسی تابیتا و دوست دختر ولنتین است. روح آنوبیا، بدن چریتی را تسخیر می‌کند و در بیشتر قسمت‌ها، آنوبیا در قالب چریتی نقش ایفا می‌کند.

ولنتین: او برادر دوقلوی شاکیاست.

سیسکو: یکی از همکلاسی‌های تابیتاست؛ سیسکو در شبکه‌های اجتماعی از دختران ابرقهرمان فیلم‌ و عکس‌ به اشتراک می‌گذارد.

آنوبیا: یک الهه‌ی شرور مصری در عالم اموات است که قصد دارد دنیا را نابود کند.

آقای اوکیف: او معلم مدرسه لوس گاتوس است و تاریخ تدریس می‌کند. آقای اوکیف همچنین برای رئیس آلرو کار می‌کند.

رئیس آلرو: او رئیس دپارتمان اشباح و گابلین‌هاست. آلرو نیز به دنبال سنگ قیمتی است تا از این طریق به نیروهای ماوراءطبیعی برسد. به خاطر اعتقاد به نیروهای فراطبیعی از طرف بقیه تحقیر می‌شود، اکنون با به دست آوردن این سنگ قیمتی می‌خواهد خودش را به بقیه اثبات کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: KidsCave Entertainment

مخاطب اثر: کودک/ نوجوان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : یاسمین سلیمانی

۱۳ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 7 +

خیلی آلی و خفن بود♡♡♡♡♥♥♥

بزرگسال

توسط : یاسمین سلیمانی

۱۳ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 7 +

خیلی آلی و خفن بود♡♡♡♡♥♥♥

بزرگسال

توسط : ترمه ابوالحسنی

۱۵ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 8 +

به نظر من خوب بود.

بزرگسال

توسط : ترمه ابوالحسنی

۱۵ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 8 +

به نظر من خوب بود.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دختران گربه‌ای

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!