• امروز : 30 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن داستان سبزیجات: چتر پدربزرگ (bigideas jonah VEGGIE TALES)

author-img

توسط : مهین محمدپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3117 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشن «داستان سبزیجات: چتر پدربزرگ» داستان حضرت نوح است که به کارگردانی فیل فیشر در سال 2002 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر فانتزی، ماجرایی و موزیکال می‌باشد.

ژانر : فانتزی

سال 2002 48 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «باغچه‌ی سبزیجات» توسط Phil Vischer و Mike Nawrocki از طریق شرکت Big Big Idea Productions ساخته شده است. هدف این شرکت تهیه‌ی فیلم‌های کودکانه است که مضامین اخلاقی مسیحیان را منتقل می‌کند و به ارزش‌ها و درس‌های کتاب مقدس می‌پردازد. این قسمت نیز به داستان حضرت نوح و ساخت کشتی و تمسخر اطرافیان برای ساخت کشتی در مکان بی‌آب اشاره دارد و اینکه حضرت نوح بدون اعتنا به تمسخر اطرافیان شروع به ساخت کشتی کرد و دست از کار نکشید.

البته قسمتی از داستان تحریف شده و قسمت مربوط به چتر جادویی را انیمیشن به داستان اضافه کرده است. همچنین اطلاعات اشتباهی درمورد مکان کشتی نوح به مخاطب می‌دهد؛ طبق تحقیقات احتمال داده می‌شود مکان کشتی نوح در کوه آرارات باشد، درحالی‌که در انیمیشن گفته می‌شود این کشتی در مکزیک است.

تمسخر و تحقیر لری در طول انیمیشن پرتکرار است و این موضوع ممکن است حس بدی به کودک منتقل کند. سیر داستان به علّت تحریفی که در داستان شده ممکن است الگوی‌ خوبی برای کودک نباشد و نتواند قسمت حقیقی و تخیّلی را از هم تشحیص دهد.

خلاصه: قسمتی از داستان تحریف شده و قسمت مربوط به چتر جادویی به داستان حضرت نوح افزوده شده است. تمسخر و تحقیر لری در طول انیمیشن پرتکرار است و این موضوع ممکن است حس بدی به کودک منتقل کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

داستان حضرت نوح و ساخت کشتی را برای کودکتان تعریف کنید و توضیح دهید قسمت چتر مربوط به این داستان نبوده و بعدأ اضافه شده است. همچنین مکان کشتی نوح در کوه آرارات است، نه مکزیک.

درمورد اینکه وسایل نمی‌توانند قدرت جادویی داشته باشند صحبت کنید. درمورد زمان‌هایی که لری به‌خاطر خنده‌ی اطرافیان، کار خود را ادامه نمی‌داد صحبت کنید و توضیح دهید نباید اجازه دهیم رفتار اطرافیان بر کار ما تأثیر بگذارد و اگر تشخیص می‌دهیم که کاری درست است باید بدون توجه به قضاوت دیگران و اینکه چه فکری درمورد ما می‌کنند، کارمان را انجام دهیم.

درمورد باورهای غلطی که باعث گمراهی ما می‌شود (چتر که قدرت جادویی داشت) صحبت کنید. توضیح دهید هیچ وسیله‌ای نیروی جادویی ندارد و اگر پدیده‌ای رخ می‌دهد خواست خداوند بوده و تلاش خودمان. درمورد رفتار بد اطرافیان با او صحبت کنید و بگویید که چه احساسی به فرد مقابل منتقل می‌کند و باعث ناراحتی او می‌شود.

 

خلاصه: درمورد رفتار بد اطرافیان (تمسخر) صحبت کنید و بگویید که چه احساسی به فرد مقابل منتقل می‌کند و باعث ناراحتی او می‌شود. داستان حضرت نوح و ساخت کشتی را برای کودک خود تعریف کنید و توضیح دهید قسمت چتر مربوط به این داستان نبوده و بعدأ اضافه شده است.

داستان اثر

این انیمیشن شامل داستان‌هایی است که توسط گروهی از شخصیت‌های میوه و سبزیجات که در یک میز آشپزخانه زندگی می‌کنند روایت می‌شود. در این انیمیشن تلاش شده مطالب و آموزه‌های مسیحیت و کتاب مقدس به زبان کودکانه نمایش داده شود.

در این قسمت از انیمیشن «داستان سبزیجات»، به داستان حضرت نوح و ساخت کشتی اشاره شده، اما بخشی از داستان به‌صورت تخیّلی به داستان حضرت نوح اضافه شده که اشاره به یک چتر دارد. می‌توان گفت داستان اصلی کمی تحریف شده است.

در سیر داستان، نمایش داده می‌شود که حضرت نوح هنگام باران از آن استفاده کرده و این موضوع باعث شده بود فکر کنند که آن چتر نیروی جادویی دارد، لذا همه به‌دنبال آن چتر بودند تا آن را برای خود بردارند. در انتهای فیلم، همه متوجه شدند که آن چتر هیچ نیرویی ندارد.

لری یک خیار خجالتی است که از ترس قضاوت و خندیدن مردم از کارهای درستی که انجام می‌داد منصرف می‌شد. او در انتها متوجه شد که نباید اجازه بدهد قضاوت مردم و مسخره‌شدن مانع کارهای درست او بشود.

جزئیات اثر

کارگردان: فیل فیشر ، مایک ناوروکی

تهیه کننده: Phil Vischer,Mike Nawrocki,Tim Hodge

شخصیت‌ها:

لری: خیاری خجالتی با اعتمادبه‌نفس پایین که مراقب رفتارهایش هست تا بقیه به او نخندند.

مارتین: گوجه‌فرنگی مهربان که اشتباهات لری را به او گوشزد می‌کند.

مین: یک کارآگاه با نقطه‌ضعف کمبود اعتمادبه‌نفس و ترس از رفتار مردم با خودش که در این فیلم درنهایت به اعتمادبه‌نفس و رشد شخصیتی می‌رسد.

جولیا: دوست لری و بستنی‌فروشی که عاشق آوازخواندن بود.

پروفسور ریتن: دوست مین که گروگان گرفته می‌شود و مین تلاش می‌کند او را نجات دهد.

ویکر بدجنس: برادر ریتن که در پی پیداکردن چتر پدر بزرگ است. او بدجنس و خشن است و فکر می‌کند چتر قدرت جادویی دارد.

 

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Big Big Idea Productions

جوایز و افتخارات: این فیلم نامزد دریافت چندین جایزه‌ی امی، جوایز آنی، جوایز Movieguide، جوایز حلقه‌ی طلایی، جوایز جشنواره‌ی فیلم شیکاگو، جوایز انتخاب والدین، جوایز جشن جهانی انیمیشن و جوایز GMA Dove شده است.

مخاطب اثر: کودک

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد داستان سبزیجات: چتر پدربزرگ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!