• امروز : 14 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن داستان خارق‌العاده مارونا ( Marora's Fantastic tale)

author-img

توسط : مبینا محمدی پناه ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

846 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشی در سبک سوررئال که با طراحی متفاوتش به‌خوبی یک بستر خیال‌انگیز برای مخاطب ایجاد کرده است و زندگی یک سگ را از زاویه‌دید خودش بیان می‌کند.

ژانر : سورئال

سال 2019 92 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

 لازم است بدانید احساس غم و دلسوزی بعد از تماشای این انیمیشن به سراغ مخاطب اثر می‌آید. زیرا مارونا با فداکاری خود برای نجات جان صاحبش تصادف می‌کند و تبدیل به قهرمان داستان می‌شود.

دنیای این انیمیشن که سرشار از رنگ و خط و رویاپردازی است بیننده را با خود همراه می‌کند و او را هم وارد دنیای خیال می‌کند. پیام‌های مثبتی که در هر بخش از داستان رخ می‌دهد آن را از یک انیمیشن ساده خارج می‌کند و باعث می‌شود دیدن آن را به شما پیشنهاد کنیم.

فارغ از پایان غم‌انگیز، دنیای حیوانات را به نمایندگی از سگِ داستان، به‌زیبایی درک می‌کنیم و باعث ایجاد دیدگاهی متفاوت نسبت به حیوانات می‌شود.

خلاصه: اگر دیدن پایانی غم‌انگیز را از یک انیمیشن انتظار ندارید، باید بدانید که «داستان خارق‌العاده‌ی مارونا» پایانی از این جنس دارد. برای درک احساسات حیواناتی ازجمله سگ‌ها که در جوامع مختلف درکنار انسان‌ها زندگی می‌کنند، توصیه می‌کنیم این انیمیشن سوررئال را تماشا کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

جنس این انیمیشن سوررئال، خیال‌انگیر و متفاوت است. در ابتدا، به‌خاطر تصاویر متفاوت نسبت به انیمیشن‌های دیگر، ممکن است فرزندتان استقبال نکند. شما می‌توانید با کمک به او برای درک بهتر داستان، او را به دیدن ادامه‌ی آن علاقه‌مند کنید.

چهره‌های غیرواقعی و دنیای غیرواقعی داستان موجب غرق‌شدن فرزند شما در انیمیشن خواهد شد. او به‌خوبی احساسات مارونا را درک خواهد کرد. پس در جاهایی از داستان می‌توانید با همدلی‌کردن با مارونا همراه با فرزند خود از احساس او نسبت به شخصیت اصلی داستان مطّلع شوید.

ممکن است فرزند شما با نمایش فانتزی حیوانات، به داشتن حیوان خانگی علاقه‌مند شود. می‌توانید از مسئولیت سنگین نگهداری از حیوانات و برخی رفتار‌ها و شرایط واقعی نگهداری حیوان صحبت کنید.

در جایی که سولانژ مارونا را به خانه می‌آورد و درنهایت برای نگهداری از مارونا موافقت می‌شود، ممکن است کنجکاوی فرزند شما تحریک شود تا در آینده او نیز دست به چنین کاری بزند. می‌توانید برای او توضیح دهید که دنیای واقعی به این آسانی و زیبایی نیست و این کار می‌تواند عواقب ناخوشایند به دنبال داشته باشد.

خلاصه: با او درباره‌ی دنیایی که مارونا تجربه می‌کند صحبت کنید. از فداکاری مارونا به فداکاری و عشق‌ورزیدن به اطرافیان پل بزنید و به او یادآوری کنید که تلاش برای خوشحالی اطرافیان بسیار لذّت‌بخش و ارزشمند است.

داستان اثر

«ماجرایی خارق‌العاده‌ی مارونا» روایت زندگی یک سگ از زبان خودش است. او در سیر داستان تمامی احساسات و عواطف خود را نسبت به مسائل بُروز می‌دهد. ما می‌آموزیم که زبان حیوانات را بلد نیستیم وإلا آن‌ها هم درحال بُروز خود هستند.

سگی که شخصیت اصلی داستان و به‌نوعی قهرمان آن است در مواجهه با هر صاحب جدید، نام جدیدی کسب می‌کند، تجربه‌های متفاوتی را احساس می‌کند و درلحظه‌ تنها عشق است که از جانب او به جهان ساطع می‌شود.

مانوئل، ایست‌وان و سولانژ به‌ترتیب صاحبان او در طول زندگی‌اش هستند. هریک از آن‌ها باوجود علاقه به سگ‌ها، در برهه‌ای از زندگی توجهشان نسبت به او کم می‌شود و این حس در وجود سگ نیز درک می‌شود. بااین‌حال جبر زندگی شامل حال سگ هم می‌شود و درکنار احساس عشق و شادی، غم و جدایی و مرگ برایش رخ می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: آنکا دامیان

نویسنده: آنگل دامیان و آنکا دامیان

بازیگران: لیزی بروشر، برونو سالومون، تیری هنسیس، ناتالی بوتفو، شیرل می-ایوارت، میرا اشمیت، جورجز کلیس و اتین ژیلو-کرورن

شخصیت‌ها:

مارونا: شخصیت اصلی و قهرمان داستان که یک سگ است. او بعد از سانحه‌ی تصادف شروع به مرور زندگی خود از قبل از تولّدش می‌کند و با روایت آن، ببیننده را مخاطب حرف‌هایش که هیچ‌وقت شنیده نشده قرار می‌دهد.

مانوئل:  مرد آکروبات‌بازی که صاحب اول ماروناست و بخشی از داستان به شرح زندگی او می‌پردازد.

ایست‌وان: صاحب دوم مارونا که با رفتارهای همسرش و بیماری مادرش چالش‌هایی در زندگی دارد، اما آنقدر مهربان است که مانوئل او را خیلی دوست دارد.

سولانژ: صاحب سوم مارونا، کودکی همراه با کنجکاوی‌ها و شیطنت‌های شیرین کودکانه‌اش که مارونا درکنار او بزرگ می‌شود و در اثر حادثه‌ای برای نجات جان سولانژ جان خود را از دست می‌دهد.

 

کشور سازنده: فرانسه، رومانی، بلژیک

کمپانی سازنده: cpf, aparte, sacrebleu production, minds meet

مخاطب اثر: کودک، نوجوان، بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد داستان خارق‌العاده مارونا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!