• امروز : 6 مرداد 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن خرس‌های بونی: نگهبانان کد (Boonie Bears: Guardian Code)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

9 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

11669 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

در نهمین فیلم از سری خرس‌های بونی شاهد تلاش دو برادر برای یافتن مادرشان هستیم. انیمیشنی سراسر مبارزه با ترس و خشونت نسبتا بالا که دیدن آن برای کودکان کوچک‌تر احتمال ایجاد اضطراب خواهد داشت. از پیام‌های مثبت این محصول می‌توان به اهمیت فداکاری و از خودگذشتگی اعضای خانواده نسبت به یکدیگر اشاره کرد.

ژانر : کمدی ماجراجویی

سال 2023 96 دقیقه جزئیات کامل اثر
14 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین عزیز بدانند خشونت و ترس در این اثر زیاد است. هرچند فضای کمدی و شوخی هم در آن وجود دارد و ممکن است اثرات مخرب را کاهش دهد اما از آنجا که پیام مثبت خاص و قابل سفارشی هم در آن وجود ندارد، خوب است کودکان کم سن و سال از دیدن این انیمیشن پرهیز کنند. خصوصا کودکان حساس و احساساتی‌تر. از آنجا که چندین بار در این فیلم مادر خرس‌ها آن‌ها را ترک می‌کند، هرچند این کار او توجیه و بازگشت دارد، اما می‌تواند کودک را در مورد مادر خود مضطرب کند‌. همینطور به علت همذات‌پنداری کودک با قهرمانان فیلم، احتمال اینکه در مورد روبات بودن مادر خود هم تخیل کند، وجود دارد. علاوه بر این پیچیدگی‌های فیلم و فلش‌بک‌های فراوان آن و روایت‌های تو در تو و استفاده از تکنولوژی‌های تخیلی، فهم داستان را برای کودکان کم سن و سال سخت می‌کند. برای فهم بهتر لازم است سوالاتی بپرسید تا متوجه شوید روند فیلم را به درستی متوجه شده است. در صورتی که کودک شما فیلم را دید، حتما به روش‌های مختلف به او اطمینان دهید که شما او را ترک نخواهید کرد. بیشتر بر جنبه‌ی عشق بین مادر و فرزندانش و فداکاری مادر که در فیلم محسوس بود، تاکید کنید. برتری خیر بر شر، با وجود اینکه شر از بین نمی‌رود، نیز از نکات مهم و قابل گفت‌وگو است.

خلاصه: خشونت و ترس در این اثر زیاد است و­ می‌تواند کودک را در مورد مادر خود مضطرب کند‌. پیچیدگی‌های فیلم و فلش‌بک‌های فراوان آن، فهم داستان را برای کودکان کم سن و سال سخت می‌کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا باربارا فرزندانش را ترک کرده بود؟ چرا پروفسور رولند آتش سوزی راه انداخت؟ چگونه خرس‌ها توانستند بر رولند پیروز شوند؟ از این فیلم چه چیزهایی آموختی؟ آیا راه یگری برای استفاه خوب از تکنولوژی برای زندگی بهتر انسان‌ها میشناسی؟ به نظرت روبات‌ها می‌توانند به ما در چه زمینه‌هایی کمک کنند؟

خلاصه: چگونه خرس‌ها توانستند بر رولند پیروز شوند؟

داستان اثر

برومبل و برایر دو خرس جوان هستند که سال‌ها پیش مادرشان در جریان یک آتش سوزی ترکشان کرده است. برایر که شاهد ماجرا و رفتن مادر بوده است، به جای مادر مراقبت از برادر خود را به عهده می‌گیرد. اما خاطره مادر هنوز از ذهن آن‌ها پاک نشده و هر دو امیدوارند روزی او را پیدا کنند. آن‌ها برای بازدید از یک نمایشگاه روباتیک به همراه ویک و دختر جوانی به نام شارلوت که دکترای روباتیک دارد، به محل نمایشگاه می‌روند. در حین بازدید، پروفسور رولند معروف‌ترین دانشمند در زمینه روبات را ملاقات می‌کنند. ناگهان گروهی روبات به آن‌ها حمله کرده که متعلق به گروه اسکرپ ربل هستند. مشخص می‌شود که آن‌ها به دنبال شارلوت هستند. اما برایر و برومبل نیز با شارلوت کار مهمی دارند. آنها گردنبند کهربایی مادرشان را نزد شارلوت پیدا کرده اند. بنابراین تعقیب و گریز و مبارزه شروع می‌شود. در این حین آن‌ها خرس سفیدی را ملاقات می‌کنند که بسیار شبیه مادرشان است. اما خرس سفید که برای اسکرپ ربل کار می‌کند، این موضوع را نمی‌پذیرد. کم‌کم متوجه می‌شویم بچه‌ی خرس سفید را رهبر گروه اسکرپ ربل گروگان گرفته و او مجبور است دستورات آن‌ها را اجرا کند‌. بعد از مدتی بلاخره شارلوت به دام می‌افتد. معلوم می‌شود لئونارد، رهبر گروه اسکرپ ربل دنبال رازها و معلومات مادر شارلوت، پروفسور سو که در جریان آتش سوزی کشته شده است، می‌باشد. برایر و برومبل می‌توانند به مقر لئونارد وارد شده و خرس سفید و شارلوت را نجات بدهند. کم کم حقایق آشکار می‌شود. اینکه خرس سفید همان باربارا مادر خرس هاست. و در حقیقت او رباتی است که پروفسور سو برای نگهداری از دو توله خرس ساخته بود و مشخص می‌شود آتش سوزی آن شب در جنگل هم کار پروفسور رولند بوده تا خودش معروف‌تر و قدرتمندتر باشد. آن‌ها با پاک کردن حافظه‌ی باربارا و دادن اطلاعات جدید باعث شدند، بچه هایش را فراموش کند و به خدمت آن‌ها دربیاید. در حالیکه بار دیگر باربارا و برایر و برومبل همدیگر را پیدا کرده‌اند و می‌خواهند زندگی خوش گذشته را از سر بگیرند، باز سر و کله‌ی رولند پیدا می‌شود و باز با تهدید کردن زندگی برومبل، باربارا را مجبور می‌کند با آن‌ها برود. خرس‌ها و شارلوت برای نجات باربارا می‌روند و در نبردی نابرابر و به کمک روبات‌های مادر شارولت و همکاری یکدیگر آنها را شکست می‌دهند. در نهایت پروفسور رولند با فعال کردن بمب، خودش فرار می‌کند و باربارا با به خطر انداختن جان خود جان دیگران را نجات می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان مولف: یانگ چانگ لین / Yong Chang Lin

نویسنده/ مترجم: تایچی سوی / Tiechi Cui

نام تهیه کننده: ژانگ بو / Zhang Bo

نام بازیگران: بینگ جون ژانگ / وی ژانگ / چنلو جیا Bingjun Zhang / Wei Zhang / Chenlu Jia

نام شخصیت ها: برومبل: خرسی احساساتی و به نظر ساده‌لوح و بسیار شکمو است که هنوز منتظر است مادرش برگردد.

برایر: برادر شجاع‌تر و قوی‌تر و منطقی‌تر است. او پس از رفتن مادر تصمیم می‌گیرد به جای او از برومبل مراقبت کند.

باربارا: مادر برایر و برومبل است که در حادثه آتش سوزی ناگهان آنها را ترک می‌کند. شارلوت: او دکتر است و در زمینه رباتیک فعالیت میکند و در حقیقت راه مادرش، پروفسور سو معروف را ادامه می‌دهد.

پروفسور رولند: او معروف‌ترین دانشمند رباتیک است.

لئونارد: برادر رولند و سردسته‌ی گروه اسکرپ ربل است.

کشور سازنده: چین

کمپانی سازنده: Fantawild Animation

جوایز و افتخارات : برنده Best Animated Feature در جشنواره Beijing Student Film Festival

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد خرس‌های بونی: نگهبانان کد

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!