• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن خانواده اسمد و اسمو (The Smeds and the Smoos)

author-img

توسط : مریم عسگری ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3801 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشن «خانواده اسمد و اسمو» در مورد موجودات فضایی است که اختلاف­های سلیقه­ای زیادی با هم داشته و مدام در جنگ با هم بودند؛ اما دو نفر از جوانان آن‌ها عاشق هم می‌شوند و به علت مخالفت خانواده­هایشان برای ازدواج، با هم فرار می­کنند. دو خانواده برای بازگرداندن بیل و ژانت تصمیم می­گیرند که با یکدیگر متحد ­شوند.

ژانر : درام خانوادگی

سال 2022 26 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این اثر در مورد دو خانواده به نام‌های اسمو و اسمد است که خشونت و ترس قابل توجهی نداشته و به صورت فانتزی و کمدی به نمایش درمی‌آید؛ اما دوستی بین دختر و پسر و فرار آن‌ها برای ازدواج، به صورت عادی نشان داده شده است که اثر خوبی بر روی کودکان و نوجوانان ندارد و در صورت دیدن اتفاقی این فیلم باید درمورد اثرات و عواقب این نوع از دوستی­ها با آن‌ها صحبت کرد.

خلاصه: انیمیشنی فانتزی و کمدی که رابطه دوستی بین دختر و پسر را به صورت عادی نشان داده است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندان خود بخواهید یک بار داستان را برای شما بازگو کنند. در مورد داستان با فرزندان خود گفتگو کنید. به آن‌ها بگویید نظرشان را در مورد شخصیت‌های داستان و کارهایی که انجام دادند، بیان کنند.

بپرسید آیا تفاوت‌های ظاهری دلیل خوبی برای اختلاف و دعوا است؟ پیامدهای مثبت و منفی آن چیست؟

خلاصه: در مورد داستان و دریافت پیام ان با فرزندان خود گفتگو کنید.  

داستان اثر

در این انیمیشن داستان از جایی آغاز می­شود که دو خانواده به نام­های اسموکه رنگ آبی و اسمد به رنگ قرمز که موجودات فضایی با قیافه­هایی عجیب بودند با هم دعوا داشتند و رابطه‌ای نداشتند. علت دعوا و قهر آن‌ها، تفاوت در شکل ظاهری و غذاهایی بود که می‌خوردند. اما دو موجود فضایی جوان آن‌ها به نام­های بیل از خانواده اسمو و ژانت از خانواده اسمد در دیداری با هم دوست می­شوند که مورد سرزنش پدربزرگ ژانت و مادربزرگ بیل قرار می­گیرند. آن‌ها که به هم علاقمند شده بودند، پنهانی و دور از چشم دیگران، همدیگر را ملاقات می­کردند. آن‌ها پس از مدتی تصمیم گرفتند خانواده­ها را باهم آشتی دهند. مهمانی تدارک دیدند و آن‌ها را دعوت کردند. دو خانواده اسمو و اسمد از دیدن یکدیگر ابزار ناراحتی کردند اما بیل و ژانت اعلام کردند که قصد ازدواج با هم را دارند. دو خانواد با شنیدن این موضوع با هم دعوا کردند و رفتند. بیل و ژانت که موفق به آشتی دادن آن‌ها نشدند با سفینه پدربزرگ فرار کردند. دو خانواده بعد از اطلاع از موضوع، برای پیداکردنشان به همه سیاره­ها سر زدند اما اثری از آن دو نبود. در حین همین جستجو دو خانواده با هم آشتی کردند. پس از ناامید شدن از یافتنشان، به سیاره خود بازگشتند و با کمال تعجب آن دو را دیدند که در سیاره خودشان هستند، درحالی که بچه‌دار شده بودند. عشق آن‌ها و فرزندشان که به رنگ بنفش بود باعث شد تا این دو خانواده برای همیشه شاد و خرم در کنار یکدیگر زندگی کنند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Samantha Cutler, Daniel Snaddon

نویسنده/ مترجم: Julia Donaldson, Julia Smuts Louw

نام تهیه کننده : Goodland barney

نام بازیگران: Sally Hawkins, Bill Bailey, Ashna Rabheru

نام شخصیت ها: جانت: از خانواده اسمد که عاشق بیل شده بود.

 بیل: از خانواده اسموکه عاشق جانت شده بود.

پدربزرگ : از خانواده اسمد و پدربزرگ ژانت که با اسمو‌ها اختلاف داشت.

ماربزرگ: از خانواده اسمو و مادربزرگ بیل که با اسمدها اختلاف داشت.

کشور سازنده: انگلیس

کمپانی سازنده: BBC One Studio, Magic Light Pictures

مخاطب اثر: کودک و نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد خانواده اسمد و اسمو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!