• امروز : 29 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن جک و لوبیای سحرآمیز (Jack And The Beanstalk)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4186 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

جک، پسرک فقیری است که برای فروش گاو پیرش به بازار می­‌رود و در آنجا با مردی غریبه آشنا می‌­شود که چند لوبیای سحرآمیز دارد. او هم گاوش را به آن مرد می­‌دهد تا لوبیا­ها را از او بگیرد. جک بعد از رفتن به خانه با خشم و عصبانیتِ مادرش مواجه می‌­شود و لوبیا­ها را بیرون می­‌اندازد؛ اما فردای آن روز لوبیا­های سحرآمیز رشد کرده‌­اند و جک را به دنیای عجیبی می­‌برند.

سال 1974 77 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «جک و لوبیای سحرآمیز» داستان شجاعت پسرک باهوشی است که با کمک به پرنسس مارگاریت، جادوی خانم هکیبا را باطل می­‌کند. شما می­‌توانید با گفت‌وگو درباره‌ی اتفاقاتی که بعد از اعتماد جک به فروشنده‌ی لوبیا­ها و خانم هکیبا رخ داد، به فرزندتان عواقب زوداعتمادکردن به غریبه‌­ها را آموزش دهید. همچنین م‌ی­توانید با قراردادن فرزندتان در جایگاه جک و طرح سؤالاتی مانند «اگر تو جای جک بودی، بعد از جمع‌کردن سکه‌­ها، به پرنسس مارگاریت کمک می‌کردی یا نه؟» به تقویت گسترش تجربیات ذهنی فرزندتان کمک کنید. ممکن است مخاطبان حساس‌تر و کودکان کم‌سن‌تر از صحنه‌های ترسناک انیمیشن بیشتر بترسند. این احساس فرزند خود را نا‌چیز نگیرید و با همراهی او در این صحنه‌ها، تلاش کنید از تأثیرات این صحنه‌ها بکاهید.

خلاصه: درباره‌ی عواقب زوداعتمادکردن به غریبه‌­ها با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا زوداعتمادکردن به مرد فروشنده و فروش گاو در مقابل چند لوبیا، کار درستی بود؟

اگر جای جک بودی، به به پرنسس مارگاریت کمک می­‌کردی؟

آیا اعتمادکردن و گوش‌دادن به حرف خانم هکیبا کار درستی است؟

چرا خانم هکیبا پرنسس را جادو کرده بود؟

خلاصه: آیا زوداعتمادکردن به مرد فروشنده و فروش گاو در مقابل چند لوبیا کار درستی بود؟

داستان اثر

«جک» و «مادرش» زندگی فقیرانه‌­ای دارند و برای گذراندن زندگی تنها یک «گاو» دارند. زمانی‌که شیر گاو خشک می‌­شود، مادر جک به او می­‌گوید آن را به بازار ببرد و بفروشد. جک در راه با مردی عجیب آشنا می­‌شود و او به جک می­‌گوید این «لوبیا­ها» جادویی هستند. برای همین جک در مقابل چنددانه لوبیا، گاو را به آن مرد می­‌فروشد. مادر جک زمانی ‌که متوجه می­شود جک این کار را کرده است، او را دعوا م‌ی­کند و لوبیا­ها را به بیرون م‌ی­اندازد. فردای آن روز لوبیا­ها رشد می‌کنند و سر به فلک می‌کشند. جک از این اتفاق تعجب می­‌کند و تصمیم می­‌گیرد از تنه‌ی آن‌ها بالا برود. وقتی ابر­ها را رد می­‌کند، با قلعه‌­ای جادویی مواجهه می­‌شود. دختری به نام «مارگاریت» که پرنسس آن قلعه است، فردا مراسم ازدواج با «پرنس فیلیپ» را درپیش دارد؛ اما پرنس فیلیپ غول بزرگی است که پسر خانم هکیبا، جادوگر بدجنس، است. خانم هکیبا با جادوگری مردم شهر را به موش تبدیل کرده و پرنسس را راضی به ازدواج با پسرش کرده است تا خودش فرمانروای سرزمین ابر­ها بشود. جک هم وقتی متوجه این ماجرا می­‌شود، تصمیم می­گیرد به پرنسس مارگاریت کمک کند.

جزئیات اثر

کارگردان : Gisaburo Sugii / جیسابورو سوگی

نویسنده : Peter J.Solmo, Shuji Hirami / پیتر جی‌سولما، شوجی هیرامی

نام تهیه‌کننده: Katsumi Furkawa, MikioNakata / کاتسومی فورکاوا، میکیوناکاتا

نام شخصیت‌ها:

جک: پسربچه‌ی فقیری است که برای فروش گاو پیر­ش به بازار می­رود و در ازای آن چند لوبیای سحرآمیز می‌خرد و بعد از رشد آن­ها، از تنه‌ی ­آن بالا می­رود و وارد سرزمین ابر­ها می­شود،

خانم هکیبا: جادوگر بدجنسی که مردم شهر را به موش تبدیل کرده و با جادو، پرنسس را راضی به ازدواج با پسرش کرده است تا خودش فرمانروای سرزمین ابر­ها شود،

پرنسس مارگاریت: دختری مهربان که ملکه سرزمین ابر­هاست و توسط خانم هکیبا جادو می­شود.

کشور سازنده: ژاپن

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : ناصر مرادپور

۱۷ آذر ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

خشونت وترس بیش از حد در داستان دیدە میشود و دربعضی صفحات متن با تصویر هماهنگ نیست

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جک و لوبیای سحرآمیز

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!