• امروز : 17 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن جوجه تیغی ها ( Bobby The Hedgehogs)

author-img

توسط : عاطفه تاریها ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1622 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن جوجه تیغی‌ها، ماجراجویی رابی یک جوجه تیغی باهوش است که برای نجات جان و محل زندگی جوجه تیغی‌های دیگر تلاش می‌کند. این انیمیشن از خشونت و ترس پایینی برخورداست و مفاهیم کارگروهی و کمک به یکدیگر را به خوبی بازگو می‌کند.

سال 2016 94 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن جوجه تیغی‌ها داستان حیات وحش است. یعنی مشکلاتی که حیوانات برای به دست آوردن غذا و مبارزه با دشمنانشان دارند. این انیمیشن موفق شدن حیوانات را در گرو متحد شدن آن‌ها می‌داند و تکیه این داستان به انجام کار به صورت گروهی است.

رئیس جوجه تیغی‌ها معتقد است که تیغ‌های آنها باعث آسیب رساندن به دیگران است اما این درحالی است که بابی از تیغ‌هایش در جهت محافظت از خودش و چیدن میوه استفاده می‌کند.می‌توانید در خصوص استفاده درست از قابلیت‌ها و حتی وسایل با کودکانتان صحبت کنید.

در شرایطی که بابی حافظه‌اش را از دست داده بود و نمی‌دانست که چه موجودی است با وصل کردن چند پر سعی بر پرواز کردن داشت، حواستان باشد که این کار را مذمت کنید و به کودکتان بگویید همچنین کاری امکان پذیر نیست.

خلاصه: در خصوص اهمیت کار گروهی و همچنین استفاده درست از قابلیت‌ها و وسایل با کودکتان صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

موقعیت مناسبی است که در مورد حیواناتی که به صورت گروهی و انفرادی زندگی میکنند صحبت کنید.

چرا انسانها از حیوانات می‌ترسیدند.

از کودکتان بپرسید تا به حال با همکاری دوستانش کاری انجام داده است؟

خلاصه: جوجه تیغی و دوستانش چگونه موفق شدند جنگل را پس بگیرند؟

داستان اثر

انیمیشن جوجه تیغی‌ها، داستان یک جوجه تیغی زرنگ به نام بابی است که به جوجه تیغی‌های دیگر برای جمع‌آوری میوه‌ها کمک می‌کند او نه تنها زرنگ بلکه قدرتمند نیز هست و بقیه جوجه تیغی‌ها نیز بابت این تیزهوشی بابی به او حسادت می‌کنند. جوجه تیغی‌ها در کوهستانشان یک راسو دارند که دشمن آن‌هاست و همیشه  میوه‌های جوجه‌تیغی‌ها را می‌دزدد. یکی از روزها که راسو به کوهستان حمله می‌کند بابی با راسو درگیر می‌شود و به قطار برخورد می‌کند و بی‌هوش می‌شود و یک پرنده به نام هیوبرت بازی را پیدا می‌کند اما بابی در این تصادف حافظه‌اش را از دست می‌دهد و نمی‌داند که کیست. بابی سعی می‌کند خود اصلی‌اش را پیدا کنید و در همین راستا مجبور می‌شود به شهر برود اما در شهر یک بیماری شیوع پیدا کرده است که انسان‌ها منشأ‌ آن هستند را در حیوانات پیدا کرده‌اند پس شهر قرنطینه شده است و انسان‌ها از حیوانات بیزار هستند. بابی توسط همان راسویی که ‌میوه‌های کوهستان را می‌دزدید، متوجه می‌شود که یک جوجه تیغی است و نامش بابی است. بابی در شهر یک گروه از جوجه‌تیغی‌ها را می‌بیند که خانه‌شان توسط انسان‌ها در حال خراب شدن است پس بابی و دوستانش برای حفظ محل زندگی جوجه تیغی‌ها می‌جنگند و موفق می‌شوند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: جینمینگ هانگ/ Jianming Huang

نویسنده: جینمینگ هانگ Jianming huang /

نام تهیه کننده: جینمینگ هانگ Jianming Huang /

نام بازیگران:

  آنتونی پادیلا / جن مک آلیستر / ایان هکاکس  Anthony Padilla/  Jenn McAllister/ Hecox

نام شخصیت ها: بابی: یک جوجه تیغی زرنگ و باهوش که حافظه‌اش را از دست می‌دهد.

هیوبرت: یک پرنده شاعر که دوست صمیمی بابی است. راسو: او یک راسو عصبانی است که با بابی در حال جنگ و دعوا هستند.

کشور سازنده: چین-امریکا

کمپانی سازنده: Lionsgate

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : ظریفه کریمی

۲۹ شهریور ۱۴۰۱

مناسب سن 10 +

به نظر من رابطه بابی و رز که از اوایگسط فیلم شروع شد و آخرش به ازدواج ختم شد ، اصلا مناسب بچه ها نبود ، صحنه ای که دست همدیگرو گرفتند ، لحظه های رمانتیکی که بینشون شکل میگرفت ، بعد لفظ نامزد که پرنده به کاربرد ، دوبلر های عزیز کاشکی این فیلمهارو واقعا واسه بچه ها دوبله میکردند نه بزرگها.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جوجه تیغی ها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!