• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن جنگ ستارگان: داستان‌های جدای ( Star Wars: TALES OF THE JEDI)

author-img

توسط : الهه سادات کاظمی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4070 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن «جنگ ستارگان: داستان‌های جدای» محصول کشور آمریکا در ژانر اکشن، تخیلی و ماجراجویی است. این مجموعه به داستان تولد و بخشی از زندگی آسوکا که یکی از اعضای جدای است و همچنین داستان کنت دوکو و پیوستن او به لرد سیث می‌پردازد. خشونت و ترس در این انیمیشن بالاست و در سراسر قسمت‌های این انیمیشن می‌توان آن را مشاهده کرد. فضای جنگ و درگیری، موسیقی دلهره‌آور از نمونه‌های آن است. این مجموعه اثر را بهتر است کودکان بالای 12 سال مشاهده کنند.

 

ژانر : اکشن

سال 2022 6 قسمت 12 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این سریال انیمیشن با تولد آسوکا شروع می‌شود و با پیوستن مجدد او به نیروهای جدای بعد از مدت‌ها فاصله گرفتن از مبارزه به اتمام می‌رسد. در این شش قسمت شما و کودکانتان با صحنه‌های ترسناک، دلهره‌آور و خشونت‌آمیزی همچون ربایش آسوکا توسط یک حیوان وحشی بسیار بزرگ، کشته شدن یکی از اساتید جدای توسط کنت دوکو، جنگ و درگیری میان نیروهای سناتور و مردمی که پسرش را گروگان گرفته بودند و در نهایت نمایش شوالیه‌های تاریکی و جنگ با آن‌ها مواجه می‌شوید. بهتر است والدین در مورد این میزان از خشونت اطلاعات کافی داشته باشند و اگر کودکان کوچک‌تر از دوازده سال قرار است این انیمیشن را ببینند، در کنار آن‌ها به تماشا بنشینید و با آن‌ها همراه شوید. در این اثر وقتی می‌بینیم که کنت دوکو به لرد سیث ملحق می‌شود. این اتفاق به دلیل اشکالاتی است که در محفل جدای می‌بیند، گویی استاد دوکو دیگر شورای جدای را مظهر عدالت و صلح در جهان نمی‌داند. با فرزندان خود در مورد این قضیه صحبت کنید که آیا با پیوستن به نیروهای تاریکی هم می‌شود به صلح و عدالت رسید؟

خلاصه: انیمیشن داستان‌های جدای دارای خشونت بالا است. ترس و دلهره در سراسر این اثر مشخص و واضح است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

  با کودکان خود در مورد نیروهای خیر و شر که در این انیمیشن هستند صحبت کنید و با نمونه‌های واقعی در جهان تطبیق دهید. چرا کنت دوکو به لرد سیث پیوست؟ به نظر شما چرا آسوکا دست از مبارزه کشیده بود اما مجدد پذیرفت که به نیروهای جدای بپیوندد؟

خلاصه: در مورد شخصیت آسوکا و کنت دوکو با کودکانتان صحبت کنید.

داستان اثر

انیمیشن داستان‌های جدای در ادامه مجموعه‌های جنگ ستارگان است. این اثر در فصل اول خود یک مجموعه شش قسمتی کوتاه است. سه قسمت از این سریال به روایت بخش‌های مختلف زندگی آسوکا همچون تولد، همکاری او با اسکای واکر و پیوستن مجدد به نیروهای جدای بعد از یک مدت طولانی می‌پردازد. در سه قسمت دیگر به زندگی کنت دوکو پیش از پیوستن به جبهه تاریکی و جدا شدن از محفل جدای پرداخته شده‌است. قسمت اول به تولد آسوکا می‌پردازد و در قسمت پنجم و ششم به ادامه سیر زندگی او اشاره شده‌است. قسمت‌های دوم تا چهارم هم به اتفاقاتی که در سیر تحول شخصیت کنت دوکو از یک استاد جدای تا پیوستن به نیروهای شوالیه تاریکی اثرگذار بوده، پرداخته‌است.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Saul Ruiz , Dave Filoni

نویسنده/ مترجم: Dave Filoni

نام تهیه کننده: Josh Rimes

نام بازیگران: Corey Burton, Ashley Eckstein, Dee Bradley Baker

نام شخصیت ها: آسوکا: یکی از نیروهای جدای که از کودکی مشخص می‌شود نیروی ویژه‌ای در او وجود دارد. کنت دوکو: از اساتید جدای است که بعد از مدتی به نیروی تاریکی می‌پیوندد. لرد سیث: شوالیه تاریکی که کنت دوکو به او ملحق می‌شود.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده Lucasfilm Animation, Lucasfilm :

مخاطب اثر: نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جنگ ستارگان: داستان‌های جدای

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!