• امروز : 29 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن جنگ ستارگان: حمله‌ی کلون ها (STAR WAR: THE CLONE WARS )

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2742 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشنی اکشن درباره‌ی نبرد شوالیه­هایی به نام جدای که برای حفظ نظم و صلاح در کهکشان، با افراد شرور مبارزه می­کنند. خشونت و جنگ در بین شخصیت­های انیمیشن به‌صورت مکرر و واضح نمایش داده می­شود.
سال 2008 97 دقیقه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن با جنگی بین جدای­ها و سربازان کنت‌دکو آغاز می­شود و این درگیری و خشونت به‌صورت مکرر نمایش داده می­شود. کودکان در این سن قابلیت الگوبرداری و تقلید از شخصیت­های انیمیشن را دارند و نمایش  این میزان از خشونت ممکن است روی آن­ها تأثیر بگذارد. شما می­توانید با گفت‌وگو دراین­باره میزان اثرگذاری را کم کنید.

شما می‌توانید با گفت‌وگو درباره‌ی رابطه‌ی اسکای‌واتر و آسوکا و بازیگوشی و سرپیچی آسوکا از فرمان­های استادش، پیام­های انیمیشن را که صبر و بردباری برای به‌دست‌آوردن تجربه و مهارت است، به فرزندتان منتقل کنید.

خلاصه: برای کاهش تقلید فرزندان از صحنه­های خشوت‌آمیز انیمیشن، با او گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

رمز موفقیت اسکای‌واتر و آسوکا چه بود؟ چرا آسوکا از استادش تبعیت نمی­کرد؟

آیا جدای­ها به‌جای اِعمال خشونت، راه دیگری برای پیروزی داشتند؟

خلاصه: رمز موفقیت اسکای‌واتر و آسوکا چه بود؟

داستان اثر

«جنگ ستارگان» جنگ بین «جمهوی­خواهان» و «کنت‌دکو» است. جمهوری‌خواهان «جدای­هایی» هستند که به مهارت رزمی معروف­ هستند و کنت‌دکو مرد بدجنس و جاه­طلبی است که برای به‌دست‌آوردن قدرت «جابای» و راه­های هوایی او، با فریب و نقشه فرزندش را می­دزدد و این دزدی را به گردن جدای­ها می­اندازد تا رابطه‌ی جمهوری­خواه­هان را با جابای بد کند. «اسکای‌واتر» که از جدای­های نام­آور و معروف است، به همراه شاگردش، «آسوکا»، به نبرد کنت‌دکو می­روند تا فرزند جابای را پیدا کنند. آن­ها در این مسیر با مشکلات و موانع زیادی مواجهه می­شوند و این اتفاق باعث می­شود آسوکا صاحب تجربه­های بسیاری شود. آن­ها با پیداکردن فرزند جابای تمام نقشه­های کنت‌دکو را به‌هم می­زنند و جابای را از دشمنی کنت‌دکو مطلع می­سازند.

جزئیات اثر

کارگردان / مؤلف: Dave Filoni / دیو فیلونی

نویسنده / مترجم: Henry Gilror, Steven Melching / هنری گیلرور، استیون ملچینگ

نام تهیه‌کننده: George Lucas, Mary Maffei, Catherine Winder/ جورج لوکاس، ماری مافی، کاترین ویندر

نام شخصیت‌ها:

کنت‌دکو: مرد بدجنس و جاه­طلبی که برای به‌دست‌آوردن قدرت جابای و راه­های هوایی او، با فریب و نقشه فرزندش را می­دزدد و این دزدی را به گردن جدای­ها می­اندازد،

 اسکای‌واتر: از جدای­های نام­آور و معروف است که به همراه شاگردش، آسوکا، به نبرد کنت‌دکو می­روند تا فرزند جابای را پیدا کنند،

 آسوکا: دختری که به تازگی شاگرد اسکای‌واتر شده است و به او در نجات جان فرزند جابای کمک می­کند، جابای: فرمانروای کهکشان که قدرت بسیاری دارد و توسط کنت‌دکو فریب می­خورد.

کشور سازنده: آمریکا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جنگ ستارگان: حمله‌ی کلون ها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!