• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن جنگ‌های تک شاخ (Unicorn wars)

author-img

توسط : سمیه برزگر ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6991 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
میان خرس‌های عروسکی و تک‌شاخ‌ها جنگی طولانی بر سر زندگی در جنگل مقدس برقرار است. ظاهرا تکشاخ‌ها خرس‌ها را از جنگل رانده‌اند و حالا خرس‌ها مردان جنگی تربیت می‌کنند تا از تکشاخ‌ها انتقام بگیرند. این انیمیشن با ظاهری کودکانه، پر از خشونت و ترس و ناهنجاری است و سازنده گویی مأموریت دارد مفاهیم شیطانی خاصی را به مخاطب القا کند.  

ژانر : اکشن انیمیشن ترسناک جنگی فانتزی

سال 2022 92 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 35 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 17 +
بر اساس 7 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

نه خودتان این انیمیشن را ببینید و نه به فرزندتان اجازه دهید آن را ببیند!

این انیمیشن علاوه بر مواردی که در جزئیات ترس و خشونت و ناهنجاری مطرح شد، چنان مفاهیم مخرب و شیطانی و آثاری از روان پریشی سازنده دارد که حال بد بعد از دیدن آن ممکن است تا چند روز با شما باقی بماند.

این انیمیشن پر از تناقضات آزار دهنده است. خرس عروسکی و تک‌شاخ، خود موجودات دوست‌داشتنی و جزو اسباب بازی‌های بچه‌ها هستند که حالا در این انیمیشن مرتکب زشت‌ترین اعمال و خشونت‌ها می‌شوند. محل آموزش‌های نظامی خرس‌ها پادگان عشق نام دارد که رنگ آن صورتی است و علامتش یک قلب صورتی است! جایی که خرس ها انواع آموزش های سخت و خشن را تجربه می‌کنند و به انواع ناهنجاری ها و رذائل اخلاقی آلوده هستند. مادر بلویی و توبی یک زن مهربان و دلسوز و دوست داشتنی و مادری آرام و صبور است اما همزمان به شوهرش خیانت می‌کند و با مرد دیگری رابطه دارد! توبی دلسوز و مهربان و صلح طلب است اما این خوبی‌ها در نهایت هیچ اثر مثبتی ندارد و فنا می‌شود. درباره‌ی این تناقضات و احساس بدی که در وجود شما ایجاد شده است با فرزند خود صحبت کنید و تاکید کنید که به نظر می‌رسد سازنده هدف سوئی از این کار دارد.

همچنین این انیمیشن به زیبایی و خیلی ماهرانه، دین، خدا، مقدسات و خلقت را به سخره می‌گیرد. به ظاهر پدر مقدسی وجود دارد که می‌گوید خرس  عروسکی واقعی‌ترین مخلوق خداوند است. او کتاب مقدس را به بلویی می‌دهد. کتابی که تصویر روی آن یک قلب صورتی با یک چشم درون آن است که شعاع های نور از آن بیرون می‌آید، درست مانند نماد معروف فراماسونرها. در این کتاب به ظاهر مقدس گفته شده است که خرسی که آخرین تک‌شاخ را بکشد و خون او را بیاشامد، زیبا و جاودانه خواهد شد. بلویی این کار را می‌کند و در نهایت هم هیولایی که موجودات جنگل مقدس را می‌بلعد و اینگونه بزرگ و قوی می‌شود، بلویی را می‌بلعد و سپس تبدیل به انسان می‌شود! خدا در خلقت انسان نقشی ندارد بلکه این شیطان است که پس از بلعیدن تمام رذائل به انسان تبدیل می‌شود. درباره‌ی خلقت با فرزند خود صحبت کنید. درباره‌ی روالی که رسانه‌ها در نابودی خدا و مقدسات پیش گرفته‌اند با فرزند خود گفتگو کنید.

خلاصه: این انیمیشن با وجود شدت نکات منفی و ناهنجاری‌های دینی که دارد، ارزش تماشا کردن ندارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چه احساسی بعد از دیدن این انیمیشن داری؟

به نظر تو سازنده چه اهدافی از ساختن چنین انیمیشی دارد؟

فکر می‌کنی سازنده سعی دارد چه ناهنجاری‌هایی را توسط این انیمیشن عادی سازی کند؟

چه سوالی بعد از دیدن این محصول برای تو ایجاد شده است؟

آیا تا به حال محصول مشابهی دیده ای و یا از دوستانت شنیده‌ای؟

خلاصه: سعی کنید از اثراتی که دیدن این محصول بر فرزند شما داشته است مطلع شوید و در رفع ابهامات و سوالات ذهنی او بکوشید.

داستان اثر

سال‌ها پیش، خداوند جنگل مقدس را با موجودات زیبا و دوست داشتنی آفریده است. در این جنگل یک خرس عروسکی کتاب مقدس را پیدا می‌کند و خرس‌های عروسکی با استفاده از مفاهیم و آموزه‌های آن تبدیل به موجودات برتر جنگل می‌شوند. ظاهراً تک‌شاخ ها به خرس‌ها حسادت کرده و آن‌ها را می‌کشند و خرس‌هایی که باقی ماندند از جنگل رانده می‌شوند. اما واقعیت این است که هیولایی ترسناک، ساخته شده از خون و گوشت و چرک، که تک‌شاخ‌ها او را موجودی شیطانی می‌دانند، دشمن همه‌ی موجودات جنگل است. حالا خرس‌ها خود را برای انتقام از تک‌شاخ‌ها و پس گرفتن جنگل آماده می‌کنند. در این میان خرس طمع‌کار و جاه‌طلبی به نام بلویی به طمع زیبایی و جاودانگی ابدی مصمم می‌شود مطابق آموزه‌های کتاب مقدس، آخرین تک‌شاخ را بکشد و خون او را بیاشامد. او چنان ذات بدی دارد که نه تنها در کودکی مادر خود را کشته است، بلکه برای رسیدن به مقصودش از هیچ خشونت و جنایت و ناهنجاری دریغ نمی کند. بلویی بعد از کشتن برادرش و آخرین تکشاخ و نوشیدن خون او توسط هیولا بلعیده می‌شود. این هیولا پس از اینکه آخرین قربانی‌های خود یعنی بلویی، برادرش توبی و آخرین تکشاخ را می‌بلعد، تبدیل به انسان می‌شود!

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: آلبرتو وازکز/ Alberto Vázquez's

نویسنده/ مترجم: آلبرتو وازکز/Alberto Vázquez's

نام تهیه کننده: چلو لوریرو/Chelo Loureiro

نام بازیگران:

جان گوییری/ Jon Goiri

جیونه اینساوستی/ Jaione Insausti

رامون بارئا/ Ramón Barea

نام شخصیت ها:

بلویی: خرس عروسکی خشنی که تشنه‌ی کشتن تک شاخ بود و مادر و برادرش را به قتل رساند.

توبی: برادر بلویی که خوش قلب و درستکار بود و بلویی او را به قتل رساند.

کشور سازنده: اسپانیا و فرانسه

کمپانی سازنده: Barton Films (Spain)/ UFO Distribution (France)

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : یه بنده خدا آی دی دال

۱۷ فروردین ۱۴۰۳

مناسب سن 18 +

محتوا : برادر کشی از بین بردن عقاید و ادیان زیر سوال بردن وجود خدا ترویج خشونت خیانت پایین آوردن درجه انسان در خلقت و نشان دادن شیطان در قالب خالق خلاصه به هرکی که طرفدار این اثره انیمیشن سریالی دوستان شاد درختی رو پیشنهاد میکنم به پای این اثر نمیرسه ولی بازم ترویج خشونت توش دیده میشه

بزرگسال

توسط : یه بنده خدا آی دی دال

۱۷ فروردین ۱۴۰۳

مناسب سن 18 +

محتوا : برادر کشی از بین بردن عقاید و ادیان زیر سوال بردن وجود خدا ترویج خشونت خیانت پایین آوردن درجه انسان در خلقت و نشان دادن شیطان در قالب خالق خلاصه به هرکی که ترفدار این اثره انیمیشن سریالی دوستان شاد درختی رو پیشنهاد میکنم به پای این اثر نمیرسه ولی بازم ترویج خشونت توش دیده میشه

بزرگسال

توسط : اراد رحیمی

۶ فروردین ۱۴۰۳

مناسب سن 13 +

با این که صحنه های بدی داشت و مناسب بچه ها نبود ولی پر معنا و مفهوم بود

بزرگسال

توسط : حسین مختاری

۱ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

دوستان توجه داشته باشید این انیمیشن را نو نهال ها و کودکان نباید ببینند افراد بالا ۱۳ سال میتوانند بدون هیچ مشکلی این انیمیشن را نگاه کنند و والدین باید طرز تفکر خود را عوض کنند این انیمیشن پر از پیام های پنهان است و نویسنده میخواست بیان کنه انسان هم از خوبی و هم از بدی تشکیل شده و ..... و بیشتر نوجوان ها قابلیت فهم و درک این مطالب ندارن و فقط خشونت و مطالب ترس ناک را دریافت میکنند پس میشود نتیجه گرفت این انیمیشن مناسب هر فردی نمی باشد

بزرگسال

توسط : Mahdieh Vajdi

۱۷ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

هیچی نمیتونم بگم..یه نفر چقددر میتونه اشغال باشه و مغزی به این مریضی داشته باشه.. اگر میخوای عقاید اشغالتو تحمیل کنی چرا به بچه ها اسیب میرسونی عوضی؟.. نزارید بچه هاتون ببینن من خودم 18 سالمه میدونستم این انیمیشن اونی ک باید نیست..با وجود اینکه خردسال نیستم ولی رو منم تاثیر بد گذاشته..اونجوری ک به وضوح به همه چی به خدا توهین کرده و مسغره شمردتش.. نزارید کوچولو هاتون ببینن!! نزارید به هیچ وجه! نزارید!

بزرگسال

توسط : سپهرطبری طبری

۱۵ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

پر از محتوا بود

بزرگسال

توسط : فائزه رشیدترابی

۲۶ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

داداشم یجوری ترسید بعد از دیدن این فیلم ک بدنش میلرزید و ضربان قلبش بالا و می‌گفت نمیدونم چرا دلم داره یجوری میشه یک پسر 7 ساله و گریه مکیرد و من واقعا الان نگرانشم ک تا چندوقت دگیه قراره اینجوری عذاب بکشه ک اون صحنه هارو فراموش کنه بقول خودش چقد باید به چیزای خوب فکرنکنه ک کلا حافظ‌ پاک بشه.ب مامانم میگه کاش میشد ادم حافظشو پاک کنه! برای این حالات داداشم چیکار کنم. خیلیییی زیاد نگرانشم.چ در بیداری چ خواب

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جنگ‌های تک شاخ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!