• امروز : 16 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن تیگ و سیک (Teeg N Seek)

author-img

توسط : ثمین نکوفر ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

703 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن کمدی و ماجراجویانه‌ی «تیگ و‌ سیک» روایت پسری است که همراه با گربه‌ی ابزارسازش دست به کارهایی می‌زند. او عمدتاً کارها را اشتباه انجام می‌دهد‌ و ‌گربه‌اش به کمک او می‌آید. برای توجیه اشتباهات و کارهای نادرستش، دروغ می‌گوید و این کار بسیار عادی نشان داده می‌شود.

ژانر : ماجراجویانه

سال 2021-2020 2 فصل، 22 قسمت، 11 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن سریالی «تیگ و سیک» در هر قسمت به ماجراهای کمدی پسربچه‌ای می‌پردازد که همراه با گربه‌اش سعی در انجام کارهایی دارد. او در طی انجام کار مرتکب اشتباهات و خرابکاری‌هایی می‌شود. تیگی معمولاً پس از انجام اشتباهاتش، برای توجیه رفتار خود دروغ می‌گوید. اما گربه‌ی او با ساختن ابزارهایی، به کمک تیگی می‌آید ‌و‌ در بیشتر موارد بازهم تیگی علاوه‌بر اینکه ایده‌ی ساخت ابزار را به دروغ به خودش نسبت می‌دهد، کارها را خراب می‌کند.

این اثر بیش از آنکه دربرگیرنده‌ی پیام‌های مثبت برای فرزند شما باشد، دروغ‌گفتن هنگام اشتباه را به‌صورت عادی برای او نمایش می‌دهد. اگر فرزند شما به تماشای این اثر نشست، لازم است رفتارهای نادرست شخصیت اصلی را برای او پررنگ کنید و درباره‌ی راه‌حل‌های جایگزین از او سؤال کنید.

برخی قسمت‌ها ممکن است حاوی پیام مثبت هم باشد. مانند اهمیت به‌کاربردن روش مخصوص برای هر کار یا کمک‌کردن به دیگران که از بعضی قسمت ها برداشت می‌شود. اما ممکن است توجه کودکان در سنین پایین بیشتر جلب اتفاقات بامزه و خرابکاری‌های تیگی شود و نتوانند پیام مثبت را به‌درستی دریافت کنند. والدین عزیز می‌توانند درباره‌ی نتیجه‌گیری هر قسمت از این مجموعه با فرزند خود گفت‌وگو کنند.

خلاصه: انیمیشنی که در آن ممکن است به جای برداشت پیام‌های مثبت اندک، دروغ‌گویی و خرابکاری بیشتر دیده شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در بیشتر قسمت‌ها، باید به فرزندانمان این موضوع را گوشزد کنیم که برای توجیه اشتباهات یا برای تشویق‌شدن از دروغ استفاده نکند.

 

خلاصه: استفاده‌نکردن از دروغ برای رسیدن به اهداف.

داستان اثر

این انیمیشن داستان یک پسر هشت‌ساله‌ به نام «تیگی» است که با گربه‌ی ابزارسازش، «گیوسینک»، در جست‌وجوی موارد گمشده‌ی شهر است. تیگ معمولاً در طی انجام کار مرتکب اشتباهات و خرابکاری‌هایی می‌شود که برای توجیه آن‌ها دروغ می‌گوید. گربه‌ی او در بیشتر موارد به کمک او آمده و با وسایل موجود، ابزار یا دستگاهی کارآمد می‌سازد که به کمک تیگی بیاید.

درنهایت تیگی علاوه‌براینکه ساخت‌ و ‌ایده‌ی این ابزار را به دروغ به خودش نسبت می‌دهد، بازهم خرابکاری می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: مایک چیلیان Myke Chilian.

نویسنده:مایک چیلیان. Myke Chilian

تهیه‌کننده: مایک چیلیان Myke Chilian.

بازیگران: مایک چیلیان،جیمن کلمنت، ریچ فولچر Myke Chilian, Jemaine Clement, Rich Fulcher

شخصیت‌ها:

تیگی: پسری 8ساله که در جست‌وجوی موارد گمشده‌ی شهر است.

گوییسیک: گربه‌ی ابزارساز تیگی که با او همراهی می‌کند.

کشور سازنده: امریکا

کمپانی سازنده: Cartoon Network Studios

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تیگ و سیک

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!