• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن تینکربل و افسانه‌ی هیولا (Tinker Bell and the Legend of the NeverBeast)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2002 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

در این قسمت از سری داستان‌های تینکربل، شاهد حضور یک هیولا هستیم. هیولایی با ظاهری وحشتناک اما قلبی مهربان که سرزمین پریان را از نابودی نجات می‌دهد. داستانی ترسناک، عجیب و پر از صحنه‌های اضطراب‌آور برای کودکان که محصول سال 2014 در کشور آمریکا است.

ژانر : ماجراجویی

سال 2014 76 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 8 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز، همانطور که می‌دانید، مجموعه انیمیشن‌های تینکربل، داستان پری‌ها را روایت می‌کند که موجوداتی خیالی و فانتزی هستند. در این قسمت اما قهرمان داستان علاوه بر پریان، یک هیولای بزرگ و ترسناک است که نقش محوری انیمیشن را به عهده دارد و تقریبا در تمام صحنه‌ها حاضر است. همین موضوع باعث خلق صحنه‌هایی ترسناک و دلهره‌آور می‌شود که می‌تواند فرزندتان را بترساند و آرامش دنیای او را به هم بریزد. علاوه بر آن داستان، افسانه‌ای و عجیب و غریب است که این هم می‌تواند در ذهن فرزندانمان سوال‌های زیادی ایجاد کند. همراهی شما با فرزندتان در تماشای این انیمیشن، به باز شدن گره‌های ذهنی او کمک شایانی می‌کند .درباره‌ی خیالی بودن شخصیت‌ها و کلیت داستان می‌توانید با فرزندانتان صحبت کنید و یا با هم به تماشای پشت صحنه‌ی تولید آن بنشینید تا واقعی نبودن آن برای بچه‌ها مسلم شود.

خلاصه:

قهرمان این قسمت یک هیولا است و داستانی توام با دلهره و ترس دارد. درباره‌ی خیالی بودن داستان و شخصیت‌ها با کودکان خود صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

داستان‌های سرزمین پریان فرصت خوبی است تا درباره‌ی کار گروهی و تیمی، کمک به یکدیگر و دوستی با بچه‌ها گفت‌وگو کنیم.

درباره‌ی خیالی‌بودن پری‌ها و داستان این قسمت با فرزندان خود صحبت کنید. با آن‌ها درباره‌ی غیرواقعی بودن هیولا و افسانه‌ی مطرح شده در داستان نیز گفتگو کنید و از آنها بپرسید:

به نظرت این درست است که آدم همیشه به حرف دلش گوش بدهد؟ یا بهتر است همیشه به حرف عقل گوش داد؟ یا اینکه بهتر است از هر دو با هم استفاده کرد؟ نظر تو چیه؟ به نظرت فان کار درستی کرد که با دل رحمی به هیولا کمک کرد؟ یا بهتر بود از اول ملکه رو در جریان می‌گذاشت؟

درباره‌ی عمل به قوانین و مقررات با بچه‌ها صحبت کنید و از آن‌ها بپرسید اگه نظم در یک شهری به هم بخورد، چه اتفاقی می‌افتد؟ گفتگو را به سمتی ببرید که نتیجه‌ی دلخواه حاصل بشود و فرزندتان متوجه بشوند با زیر پا گذاشتن قانون چه مشکلاتی برای خودشون، اطرافیان و شهرشون به وجود می‌آید.

خلاصه: درباره‌ی خیالی بودن شخصیت‌ها و داستان، کار گروهی و کمک به یکدیگر، نظم و قانونمداری با فرزندتان گفتگو کنید.

داستان اثر

هر هزار سال یکبار، با عبور یک ستاره‌ی دنباله‌دار سبز در آسمان، هیولایی از خواب بیدار می‌شود که سرزمین پریان را از طوفان و صاعقه نجات دهد. فان قصد دارد تا از هیولا مراقبت کند اما نیکس درباره‌ی هیولا تحقیق کرده و متوجه شده که او با ساختن 4 برج سنگی در 4 فصل پیکسی هالو و به وجود آوردن طوفان به دنبال از بین بردن سرزمینشان است. فان سعی می‌کند هیولا را فراری دهد اما فردای آن روز، هیولا، ناپدید می‌شود. فان، تینکر و نیکس هر سه به دنبال او می‌روند. هیولا به سرزمین زمستان رفته و مشغول ساخت برج است که ناگهان صاعقه‌ای می‌زند و روی سرش شاخ‌های بلند و وحشتناکی سبز می‌شود. نیکس به همراه سایر پری‌های نگهبان هیولا را یافته و او را بیهوش و اسیر می‌کنند. در آن طرف ماجرا، تینکر ماجرای نجات جانش توسط هیولا را برای فان تعریف می‌کند و فان متوجه می‌شود که کار هیولا کمک به پیکسی هالو است نه از بین بردن آن. در نتیجه با تینکر و سایرین به کمک او می‌روند و آزادش می‌کنند. هیولا با شاخ‌هایش و ساختن آن برج‌های سنگی، صاعقه‌ها را می‌گیرد و خنثی می‌کند. فان و هیولا با رفتن به مرکز صاعقه در آسمان، طوفان و صاعقه را از بین می‌برند و هیولا با پایان یافتن ماموریتش، دوباره در خواب هزاران ساله فرو می‌رود.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Steve Loter

نویسنده/ مترجم: Steve Loter, Tom Rogers

نام تهیه کننده: Michael D'Sa

نام بازیگران: Ginnifer Goodwin, Mae Whitman,Rosario Dawson, Lucy Liu, Raven-Symoné, Megan Hilty, Pamela Adlon,Anjelica Huston

نام شخصیت ها:

فان: پری حیواناتی که وظیفه‌اش کمک کردن و حمایت از حیوانات است. او بسیار مهربان، دل‌رحم، کنجکاو و ماجراجوست. او به یک حیوان عظیم‌الجثه یا همان هیولای داستان کمک می‌کند و با هم پیکسی هالو را از نابودی نجات می‌دهند.

عبوس( هیولا): یک حیوان عظیم‌الجثه یا به نوعی هیولا که هر هزارسال یک‌بار با عبور یک ستاره‌ی دنباله‌دار سبز در آسمان، از خواب بیدار می‌شود و با ساخت برج و شاخ‌های خود طوفان را از بین می‌برد. عبوس ظاهری ترسناک و قلبی مهربان دارد.

نیکس: یک پری نگهبان که بسیار مسیولیت پذیر، قانونمند و شجاع است. نیکس در ابتدا به دنبال دستگیری و نابودی عبوس است اما بعد متوجه می‌شود اشتباه کرده است.

تینکربل: تینکربل مانند همیشه مهربان است و به دوستانش کمک می‌کند. این بار نیز او به فان و عبوس کمک می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Walt Disney Picture

مخاطب اثر: کودک

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : محمد ایمان شانه

۱۴ مهر ۱۴۰۱

مناسب سن 12 +

توی انیمیشن بعضی زن ها با لباس نیمه برهنه هستند

بزرگسال

توسط : گرافیست حرفه ای

۲۷ دی ۱۴۰۰

مناسب سن 3 +

خیلی مسخره هست من الان پایه دهم هستم وقتی کلاس اول بودم تینکربل خیلییی بُلد بود ولی حالا خیلی سِناریوِ ضعیفی داره البته کار گرافیکی اش در حد اون زمان عالیه از نظرم که الان در رشته گرافیک تحصیل میکنم

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تینکربل و افسانه‌ی هیولا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!