• امروز : 29 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن تندر قایق نجات (Anchors up)

author-img

توسط : فاطمه طهماسبی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1470 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«تندر، قایق نجات» داستانِ قایق کوچک، اما جسوری به­نام تندر است که در قالب یک قایق نجات موفق ایفای نقش می­کند. این اثر با محوریت موضوعاتی چون کار گروهی، شجاعت و پذیرش خطا و اشتباهات، برنده بهترین اثر کودک و نوجوان (Amando) شده است.

ژانر : فانتزی

سال 2017 63 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

 این داستان صحنه‌­های ترس و خشونت بسیاری کمی دارد. در نتیجه روایتی سالم از یک گروه دوستی و کاری بین قایق­‌ها را به تصویر کشیده است. این اثر با محور قرار دادن تندر که یک قایق نجات کوچک و توانمند است، کارگروهی، شجاعت و فداکاری، پذیرش اشتباهات و طلب بخشش را به خوبی و به صورت مستقیم به نمایش درآورده است. این اثر فرصت مناسبی را برای گفت­‌وگوی والدین و فرزندان ایجاد می­کند تا کودکان به کمک والدین خود و با اتکا به این داستان به­‌خوبی اهمیت و لزوم این موارد را در زندگی شخصی خود درک کنند و به درونی­‌سازی آن بپردازند. والدین می­‌توانند با مصداق‌های ملموس و عینی از اتفاقات روزمره فرزندانشان درک پذیرش اشتباه یا اهمیت کارهای گروهی در جهت بهبود بخشیدن به مسیر موفقیت را برای آن­ها روشن کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به نظر تو چرا دوستای تندر ازش ناراحت بودند؟

چی باعث شد که دلخوری دوستای تندر رفع بشه؟

تا حالا شده کار اشتباهی ازت سر بزنه و بعدش پشیمون بشی و عذرخواهی کنی؟ اگه آره به­‌نظرت تجربه بهتری نبود؟

اگه تندر تنهایی به سیاه­چال میرفت و دوستاش کمکش نمی­‌کردن بازم موفق می­شد؟

می­تونید با هم‌فکری با فرزندتان یک کارگروهی و مشترک با اعضای خانواده(مثل آشپزی کردن یا شیرینی­پزی)­رو تجربه کنید.

داستان اثر

داستان یک قایق کوچک به نام تندر است که در یک شب طوفانی به نجات قایقی بزرگ به نام وینی شتافت. او به­‌واسطه شجاعت و فداکاری بی­‌نظیرش مورد تحسین و تشویق افراد زیادی قرار گرفت. در همین راستا خانم رئیس بندرگاه بزرگ او را نزد خود فراخواند و به جهت ترفیع جایگاهش او را به عنوان نیروی امداد و نجات بندرگاه انتخاب کرد. این اتفاق تکبر و غرور تندر را در پی داشت که همین مسئله موجب رفتارهای ناشایست از تندر و ناراحتی دوستانش شد. او بعد از شروع کارش در بندرگاه مرتکب خطای کوچکی شد که خانم رئیس را بسیار عصبانی و آشفته کرد. در نتیجه به اخراج تندر ختم شد. در این هنگام تندر هر دو کار خود را از دست داده بود و روی بازگشت به سوی دوستانش را نداشت. در همین روزها متوجه رفت­‌وآمدهای مشکوک وینی می­شود و به قاچاق نورویجیوم از سیاه­چاه توسط او پی می­برد در نتیجه بعد از عذرخواهی از دوستانش از آنها برای مقابله با این اتفاق ناشایست کمک می­خواهد تا در نتیجه با همکاری و کمک دوستانش موفق می­‌شود جلوی آن­ها را بگیرد این اتفاق او را در خطر آوارهای ناگهانی غار قرار می‌­دهد که با کمک وینی نجات می‌­یابد و خانم رئیس هم از او عذرخواهی می­‌کند و تندر به کار سابقش برمی‌­گردد.

جزئیات اثر

کارگردان: Will Ashurst.Simen Alsvik

نویسنده: Sigurd slatteberkk

نام تهیه کننده: ­ Krasten Fullu , Simen Alsvik

نام بازیگران:

نام شخصیت ها:

تندر: قایق کوچکی که به‌­واسطه روحیه جسور و شجاعت بی­‌مثالی که دارد موفق به پذیرش نیروی نجات در بندرگاه بزرگ می‌­شود. او به دلیل غرور نابه­‌جایش، دوستان خود را می‌­رنجاند اما در نهایت با پذیرش اشتباهاتش از آن­ها عذرخواهی می­‌کند.

وینی: یک کشتی بزرگ و قلدری در بندرگاه بزرگ است که برای قاچاق نورویجیوم به صورت پنهانی و مخفیانه به غار می­‌رود و چندین قایق دیگر را با فریب در آن­جا به کار وا می‌دارد و در سیاه­چال حبس می­‌کند. او نیز در نهایت با پشیمانی به جبران اشتباهش می­‌پردازد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Steamheads Studios, Animando

جوایز و افتخارات: نامزد و برنده بهترین فیلم کودک و نوجوان (Amando) و نامزد جایزه انتخاب عمومی Folkets Amando

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تندر قایق نجات

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!