• امروز : 2 آبان 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن تلما اسب تک شاخ (Thelma the Unicorn)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

4 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

8406 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
انیمیشن تلما اسب تک‌شاخ، محصول نتفلیکس، ماجرای پونی‌ای به نام تلما را روایت می‌کند که دلش می‌خواهد یک خواننده‌ی مشهور شود اما راه درستی را برای رسیدن به این هدف انتخاب نمی‌کند. او در مسیررسیدن به این هدف یاد می‌گیرد که صداقت در هر مسیری همیشه حرف اول را می‌زند. این انیمیشن در ژانر ماجراجویی و موزیکال ارائه شده است. ناهنجاری‌های اثر حتی در صورت مشاهده نسخه پالایش‌شده بالا است و  به کودکان زیر 12 سال توصیه نمی‌شود و یک انتخاب حساس محسوب می‌شود.

ژانر : ماجراجویی موزیکال

سال 2024 93 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

جهان داستان اثر، جهانی سرشار از ناهنجاری است که حتی با مشاهده نسخه پالایش‌شده هم نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. هم سطح بودن حیوانات و انسان‌ها، وجود صحنه‌هایی از رقص و موزیک‌های ناهنجار و مهم‌تر از همه صحنه‌هایی گذرا از وجود نمایندگان اقلیت‌های جنسی موجب می‌شود تا انتخاب این اثر برای تماشا به انتخابی حساس تبدیل شود. اتفاقات اثر اگرچه فانتزی است اما چون با جهان واقعی ترکیب‌شده است باعث می‌شود دیدن آن برای کودکانی که هنوز تفکر انتزاعی‌شان رشد نکرده آسیب‌زا باشد . بنابراین کارشناسان کدومو معتقدند که اثر برای کودکان زیر 10 سال نامناسب است. خودت باش پیامی پرتکرار در انیمیشن‌هاست که در این اثر هم مشاهده می‌شود با این تفاوت که سازندگان آن سعی‌کرده‌اند با دیدگاهی انتقادی به معیارهای زیبایی و پذیرفته‌شدن در جوامع بپردازند و پشت‌پرده مشهورشدن افراد معروف را نیز به تصویر بکشند.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

تلما: پونی‌ای  با استعدادی است که رویای خواننده شدن به سر دارد. او به کمک دوستانش سعی می‌کند به مسابقه‌ی بزرگ اسپارکل پلوزا راه پیدا کند.

اوتیس: او دوست تلما است و در گروه خوانندگی وظیفه‌ی ساززدن را بر عهده دارد. اوتیس رفتارهای عاقلانه‌ای دارد و تلما را به سمت درستی راهنمایی می‌کند.

نیکی: نهنگی است که بزرگ‌ترین خواننده‌ی شهر است و زمانی که متوجه می‌‌شود تلما رقیب سرسختی برای او می‌شود، تصمیم می‌گیرد او را نابود کند.

داستان اثر:

تلما یک اسب کوچک است که آرزو دارد روزی خواننده‌ی بزرگی شود اما چهره‌ای بسیار معمولی دارد. یک روز به طور اتفاقی، مقداری رنگ روی بدن تلما می‌ریزد و بدن او به رنگ صورتی در می‌آید! تلما برای خود یک شاخ صورتی رنگ هم می‌گذارد و بعد متوجه می‌شود از چهره‌ی جدیدش خوشش می‌آید و مردم نیز استقبال بی‌نظیری از او داشتند. تلما به همراه دوستانش خود را به عنوان یک تک‌شاخ جا می‌زند و وارد فستیوال برگزاری مسابقات می‌شود. اما او در این بین یک رقیب قدر دارد که سعی دارد تلما را از بین ببرد. رقیب او، نیکی، متوجه می‌شود که تلما یک اسبچه معمولی است نه تک‌شاخ. او تلما را تهدید می‌کند که آبروی او را می‌برد. پس از چالش‌هایی که تلما با نیکی دارد، تصمیم می‌گیرد خود واقعیش را به مردم نشان دهد و اعتراف کند که با آن‌ها صادق نبوده است. بعد از این اتفاق هوادارانش او را تحسین می‌کنند و تلما می‌تواند با شخصیت واقعیش در کنار مردم باشد.

جزئیات اثر

کارگردان:جرد هس / Jared Hess نویسنده:جرد هس / Jared Hess تهیه‌کننده: پم کوتس / Pam Coats بازیگران: بریتنی هوارد / جمین کلیمنت / الی دیکسون / Brittany Howard / Jemaine Clement / Ally Dixon کشور سازنده:ایالات متحده آمریکا شرکت سازنده:Netflix Animation مخاطب اثر: نوجوان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : فاطمه کریمی

۱۰ شهریور ۱۴۰۳

مناسب سن 10 +

مطالب کاملا مفید بود و البته جنبه های منفی به نظر من بیشتر از جنبه های مثبت بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تلما اسب تک شاخ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!