• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ترول‌ها در ‌تعطیلات ‌هارمونی ( Trolls: Holiday in Harmony)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2051 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

«تعطیلات ‌ترول‌ها در‌ هارمونی» انیمیشن کوتاهی در ادامه‌ی داستان ‌ترول‌هاست و به قسمت کوتاهی از جشن تعطیلات ‌ترول‌ها می‌پردازد. این انیمیشن با ژانر موزیکال و ماجراجویی، داستان ملکه پاپی است که جشنی برای هدیه‌دادن به یکدیگر ‌ترتیب داده است و هرکسی باید به دنبال یک هدیه‌ی مناسب برای دوستش باشد. این انیمیشن بیشتر جنبه‌ی سرگرمی‌ دارد و ‌ترس و خشونت خاصی ندارد.

ژانر : موزیکال

سال 2021 26 دقیقه جزئیات کامل اثر
6 مناسب خانواده 20 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

آنچه لازم است والدین بدانند: انیمیشن کوتاه «تعطیلات ‌ترول‌ها در ‌هارمونی» محصول سال 2021، یک انیمیشن در ادامه‌ی داستان‌ ترول‌هاست و در ژانر موزیکال و ماجراجویی به قسمت کوچکی از جشن تعطیلات‌ ترول‌ها می‌پردازد. برنچ قرار است برای پاپی هدیه‌ی مناسبی پیدا کند. این قضیه برای او استرس‌زاست. او هول می‌شود و می‌خواهد بزرگ‌ترین و بهترین هدیه را برای پاپی درست کند، اما خرابکاری بزرگی اتفاق می‌افتد. ممکن است کودک شما هم در تعاملات اجتماعی‌اش در چنین موقعیت‌هایی قرار  بگیرد. می‌توانید با تماشای این انیمیشن کوتاه و تاکید بر تلاشی که دوستان برای خوشحالی هم می‌کنند او را در این موقعیت‌ها راهنمایی کنید و یا برای چنین موقعیت‌هایی آماده‌اش کنید.

این انیمیشن هم مانند سری‌های قبلی خود پر از موسیقی و رقص و آواز موجودات مختلف است. این محتوا ممکن است کودکان را به سمت موسیقی و رقص تشویق کند. شما می‌توانید باتوجه به تربیت و فرهنگ خانوادگی خود برای استفاده‌ی فرزندتان از این انیمیشن تصمیم بگیرید.

خلاصه: داستان اثر در مورد هدیه‌دادن است. شما می‌توانید با استفاده از این اثر درباره‌ی ارزش مادی و معنوی این عمل با فرزند خود صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 با کودک خود در مورد اهمیت تلاشی که برای خوشحال‌کردن دوستان در انیمیشن انجام می‌شود حرف بزنید.

از فرزتد خود بپرسید یک هدیه مناسب چه ویژگی‌هایی دارد و در مورد اینکه چطور می‌توان یک هدیه‌ی مناسب را پیدا کرد با او صحبت کنید.

شما می‌توانید درباره‌ی ارزش معنوی هدیه‌دادن با فرزند خود وارد گفت‌وگو شوید.

خلاصه: دوست داری چطور دوستت را خوشحال کنی؟ آیا همیشه باید برای او هدیه‌ای در نظر گرفت؟

 

داستان اثر

ملکه پاپی تصمیم می‌گیرد که ‌ترول‌ها به صورت مخفی از یکدیگر هدیه بگیرند. او برای این کار دعوت‌نامه‌هایی حاوی نام‌های تصادفی به‌ ترول‌ها می‌دهد تا هرکسی برای نامی ‌که در دعوت‌نامه وجود دارد هدیه تهیه کند. برای خودش نام برنچ و برای برنچ هم نام پاپی در می‌آید. پاپی به همه برای پیداکردن بهترین هدیه کمک می‌کند و یک جعبه‌‎ی هدیه‌ی قول‌پیکر برای برنچ درست می‌کند. از طرفی برنچ برای بهترین هدیه‌ای که می‌تواند به پاپی بدهد سردرگم است. درنهایت تصمیم می‌گیرد یک اختراع چندکاره برای پاپی درست کند، اما اختراعش منفجر می‌شود. در شب جشن، برنج به پاپی یک دفتر خاطرات با عکس‌های پاپی می‌دهد که خودش درست کرده و پاپی اعتراف می‌کند که درون جعبه‌ی بزرگ هدیه خالی است و نمی‌دانسته چه هدیه‌ای به بهترین و بامزه‌ترین ‌ترول دنیا بدهد.

جزئیات اثر

کارگردان: شان چارماتز/Sean Charmatz

نویسنده: شان چارماتز/Sean Charmatz

نام تهیه کننده: والت دورن/ Walt Dohrn

نام بازیگران: آنا کندریک، جاستین تیمبرلیک، کنان تامپسون/ Anna Kendrick,Justin Timberlake,Kenan Thompson

نام شخصیت‌ها:

پاپی: او ملکه‌ی‌ ترول‌هاست و بهتر از هرکسی می‌داند چه چیزی به دیگران هدیه دهد.

برنچ: او دوست صمیمی‌ ملکه پاپی است که می‌خواهد بهترین هدیه را برای او پیدا کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: DreamWorks Animation

مخاطب اثر: کودکان

هشتگ:  موزیکال. فانتزی

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : فاطمه السادات مدرسی زاده

۴ مرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

خیلی ممنونم که مسیله ی رقص و اواز رو هم در نقد مطرح کردید

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ترول‌ها در ‌تعطیلات ‌هارمونی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!