• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ترو: آرزوهای زمستانی (True: Winter Wishes)

author-img

توسط : نرگس شفیعی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3079 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 3 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن کوتاه «ترو: آرزوهای زمستانی» سرشار از مهربانی و رفتارهای دوستانه است. در قلمرو رنگین‌کمان، درحالی‌که همه آماده‌ی جشن آرزوها هستند، ورود یخی کوچولو از قلمرو یخ باعث منجمدشدن قلمرو می‌شود. ترو سعی می‌کند قلمرو رنگین‌کمان را نجات دهد و درخت آرزوها به کمک او می‌آید. این انیمیشن زبان ساده و روانی دارد؛ به‌خوبی برای کودکان قابل‌درک است؛ اهمیت کمک به دیگران و گوش‌دادن به حرف بزرگ‌ترها را نشان می‌دهد و البته جادو و درخت آرزو را برای رسیدن به موفقیت اثرگذار نمایش می‌دهد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2019 45 دقیقه جزئیات کامل اثر
9 مناسب خانواده 7 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در قلمرو رنگین‌کمان همه مؤدب هستند و روان صحبت‌کردن شخصیت‌ها برای کودکانی که در دوره‌ی رشد زبان هستند مفید خواهد بود. ممکن است کودک شما بخواهد از رفتار ترو تقلید کند که البته این مسئله اشکالی ندارد. ترو الگوی خوبی از مهربانی و کمک به دیگران است.

می‌توانید به ویژگی‌های خوب شخصیت‌ها اشاره کنید و با بیان نظر مثبتتان، کودکان را متوجه رفتارهای درست کنید. ممکن است کودک شما در سنی باشد که تمایل زیادی به روابط اجتماعی ندارد یا دوستی را تنها در بازی‌کردن می‌بیند. تماشای دوستی ترو با اطرافیانش و کمک به آن‌ها، به کودک کمک می‌کند تا مفهوم دوستی را بهتر درک کند و تمایل بیشتری برای تعامل با دیگران داشته باشد.

در این انیمیشن یکی از دلایل موفقیت ترو، آرزوکردن و کمک‌های درخت آرزوست. مراقب باشید. کودکان از این که به نتایج در دسترس برسند خوشحال می‌شوند. لازم است نقش تلاش را برای کودکتان پررنگ‌تر کنید و برای کودکان توضیح دهید که در دنیای واقعی برای برآورده‌شدن آرزوها باید تلاش کرد.

یخی کوچولو کارهای اشتباهی انجام می‌دهد که ناخواسته است. می‌توانید درباره‌ی علّت رفتارها و نتیجه‌ی آن از کودکان سوال بپرسید و قسمت‌هایی که برای کودکان مبهم است را روشن کنید تا بهتر متوجه روند داستان بشوند. می‌توانید با اشاره به تذکرهای ملکه دنسی درباره‌ی بیرون‎‌نرفتن یخی از قلمرو، به کودک یادآوری کنید که گوش‌دادن به حرف بزرگ‌ترها مهم است.

خلاصه: با کودکانتان درباره‌ی رفتارهای درست انیمیشن صحبت کنید و مراقب باشید درخت آرزوها و تأثیر جادو در رسیدن به موفقیت را جدّی نگیرند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا درخت آرزوها واقعیت دارد؟

ما می‌توانیم فقط با آرزوکردن به خواسته‌هایمان برسیم؟

چرا یخی کوچولو باید در قلمرو یخ می‌ماند؟ اگر یخی کوچولو به حرف ملکه گوش می‌داد، بازهم جشن آرزوها خراب می‌شد؟

اگر تو جای ترو بودی چه آرزویی می‌کردی؟ آرزوهایی که ترو داشت برای چه کسانی بود؟

خلاصه: اگر جای ترو بودی و می‌توانستی آرزویی بکنی که حتماً برآورده می‌شود، تو هم جشن روز آرزوها را نجات می‌دادی؟

داستان اثر

در قلمرو رنگین‌کمان، همه‌چیز برای جشن آرزوهای زمستانی آماده است. همه‌جا زیبا شده و فقط یک چیز مانده که جشن را کامل کند؛ برف! تروی مهربان و دوست بانمکش بالتربی پیش پادشاه رنگین‌کمان می‌روند تا برای جشن آرزوها کمی برف به قلمرو بیاورند.

پادشاه رنگین کمان، ترو و بالتربی را به اتاقی می‌برد که آینه‌های مختلفی دارد. هر آینه پنجره‌ای به یک قلمرو است و یکی از آن قلمروها، قلمرو یخ است که خواهر پادشاه رنگین کمان (دنسی) ملکه آنجاست. پادشاه رنگین‌کمان برای خواهرش هدیه‌ای آماده کرده و امیدوار است خواهرش هم به آن‌ها برف هدیه بدهد تا جشن آرزوهای زمستانی کامل شود. آن‌ها در ملاقات ملکه دنسی، موجود کوچولوی بامزه‌ای به نام یخی را می‌بینند که به ملکه کمک می‌کند قلمروش را منجمد نگه دارد.

ترو و بالتربی دوست دارند با یخی کوچولوی بامزه بازی کنند، اما ملکه‌ی قلمرو منجمد اجازه نمی‌دهد؛ چون یخی به هرچیزی دست بزند منجمد می‌شود و این برای قلمرو رنگین‌کمان خطرناک است. اما ابر پشمکی که بتواند برف را به قلمرو رنگین کمان بیاورد، به آن‌ها هدیه می‌دهد. حالا همه آماده‌ی جشن‌گرفتن روز آرزوها هستند.

زمانی‌که ترو و اهالی قلمرو رنگین‌کمان از خوردنی‌های جشن لذّت می‌برند متوجه می‌شوند یخی کوچولو وارد قلمرو رنگین‌کمان شده و ممکن است تمام قلمرو رنگین‌کمان را منجمد کند. یخی کوچولو بدون‌آنکه بخواهد، باعث منجمد و خراب‌شدن جشن می‌شود. پادشاه رنگین‌کمان به سمت قصر می‌رود تا از خواهرش کمک بگیرد. در این زمان تروی مهربان برای نجات سرزمینشان، به سمت درخت آرزوها می‌رود تا با آرزوهایش جلوی یخ‌زدن قلمرو را بگیرد. درخت آرزوها هربار چند دوست کوچولو به ترو می‌دهد و ترو در مسیر محافظت از جشن و بازگرداندن یخی کوچولو به قلمرو خودش، از آن‌ها استفاده می‌کند.

به این ترتیب، جشن نجات پیدا می‌کند. ترو به یخی کوچولو قول می‌دهد که چندوقت‌یک‌بار به او سر بزنند. بعد از رفتن یخی، در جشن روز آرزوها، پادشاه رنگین‌کمان با هدیه‌ای که خواهرش به او داده، برف را به جشن می‌آورد و همه باهم آرزو می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: تد کافمن، مارک ثرنتون

نویسنده: دیانا مور

بازیگران: میشلا لوسی، اریک پترسون

ژانر اثر: ماجراجویی

قالب اثر: انیمیشن

کشور سازنده: آمریکا

شرکت سازنده: نتفلیکس

شخصیت‌ها: ترو: دختر مهربان و شجاعی که قلمرو رنگین‌کمان را نجات می‌دهد. بالتربی: گربه‌ی ترو که همیشه همراه اوست و به او کمک می‌کند. یخی: یخ کوچولو و بامزه‌ی قلمرو منجمد که ناخواسته باعث یخ‌زدن جشن آرزوها شده است.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ترو: آرزوهای زمستانی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!