• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن تاج و تخت الف‌ها (Throne of Elves)

author-img

توسط : معصومه جمالی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7448 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

داستانی در ژانر ماجراجویی با چاشنی تخیل و محوریت جدال بین خیر و شر است که درباره‌ی موجوداتی به نام اِلف‌هاست که توانایی‌های منحصربفردی دارند. لِیا شخصیت اصلی داستان عاشق یک انسان به نام لمبرت می‌شود و پس از طی مشکلات، خطرات بسیار و نجات شهر و ملکه با هم ازدواج می‌کنند. محصول مشترک چین و آمریکا در سال 2017 است.

ژانر : فانتزی ماجراجویی

سال 2017 104دقیقه جزئیات کامل اثر
21 مناسب خانواده 18 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 8 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

داستان تاج و تخت اِلف‌ها روایت داستانی ماجراجویی و البته تخیلی درباره‌ی دنیای موجوداتی به نام اِلف است که قابلیت‌هایی ورای انسان‌ها دارد . خشونت و درگیری‌های فیزیکی در داستان در صحنه‌های متعددی به چشم می‌خورد که ممکن است چنین رفتارهایی از سوی فرزندتان تقلید شود. خواهر ملکه ملیا نام دارد که حسادت و تنفر نسبت به خواهرش باعث ایجاد حس انتقام در او می‌شود. درباره‌ی رذایل اخلاقی مانند حسادت و نتیجه‌ی آن در زندگی با فرندتان صحبت کنید. ملیا بوسیله‌ی سنگ سیاه تلاش می‌کند تا سنگ زندگی را به دست آورد و ملکه‌ی تمام اِلف‌ها شود. ظاهر و چهره‌ی ملیا زشت و ترسناک است. این امر ممکن است سبب ترس و وحشت در کودکانتان شود. لازم به ذکر است سربازهای ملیا ارواح شروری هستند که او آن‌ها را برانگیخته است. ملیا سعی در کشتن خواهر خود دارد و تنها خواسته‌ی او به چنگ آوردن سنگ زندگی و فرمانروایی بر تمام اِلف‌هاست.

ملیل با فراخواندن تمام پلیدی‌ها تبدیل به اژدهایی غول‌پیکر و ترسناک می‌شود. صحنه‌های حمله‌ی اژدها به اِلف‌ها و انسان‌ها ممکن است باعث ترس و دلهره در فرزندتان شود. ماجرای عشق و علاقه‌ی لمبرت و لیا ممکن است برای کودکان جذاب باشد. نظر آن‌ها را دراین‌باره بپرسید و اطلاعاتی درخور سن فرزندتان به آن‌ها بدهید. اهمیت کار گروهی در داستان به خوبی نمایش داده شده است. می‌توانید در این‌باره با کودکان خود صحبت کنید. جان قهرمانان داستان در صحنه‌های زیادی در معرض خطر قرار می‌گیرد.

خلاصه:

خشونت و جنگ در داستان وجود دارد که ممکن است از سوی کودکان تقلید شود. خواهر ملکه شرور و بدجنس است و حسادت نسبت به خواهرش باعث حس انتقام در او می‌شود. ملیا برای رسیدن به خواسته‌اش هرکار غلطی را انجام می‌دهد و نهایتا ملکه را می‌کشد. این اقدام او ممکن است باعث ناراحتی و اضطراب در فرزندتان شود. او تبدیل به اژدهایی شکست ناپذیر و هولناک می‌شود. جان قهرمانان داستان در صحنه‌های زیادی در معرض خطر قرار می‌گیرد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

روند داستان را از کودکتان بپرسید این امر موجب می‌شود کودکتان فهم درستی از سیر داستان پیدا کند.

با فرزندان خود درباره‌ی دنیای خیالی و دنیای واقعی صحبت کنید. به آن‌ها گوشزد کنید که چنین داستان‌هایی ساخته و پرداخته‌ی ذهن نوسینده داستان است و چنین اشخاصی با این توانایی‌ها وجود ندارند.

درباره‌ی دوستی و محبت می‌توانید با کودکتان صحبت کنید. از او بپرسید که اگر لمبرت دوستانش را رها می‌کرد و به فکر نجات جان خودش بود چه اتفاقی برای اِلف‌ها می‌افتاد؟

درباره‌ی ویژگی‌های شخصیتی اِلا و مِیلا از فرزندتان سوال کنید. از او بپرسید که چه ویژگی‌هایی باعث تمایز اِلا و ملکه شدن او شده است؟ این سوال باعث می‌شود درک درستی از فضایل و رذایل اخلاقی پیدا کند و ارزش‌ها و ضدارزش‌ها را بشناسد.

از کودکتان بپرسید که اگر در پایان داستان همکاری و کارگروهی بین اِلف‌ها و انسان‌ها نبود چه اتفاقی می‌افتاد؟ آیا هر یک از آن‌ها به تنهایی می‌توانست شهر را نجات دهد؟ این وال اهمیت کار گروهی را برای فرزندتان روشن می‌کند.

 

خلاصه:

درباره‌ی کارگروهی و اهمیت آن با فرزندتان صحبت کنید.

ازفرزندتان درباره ی ویژگی‌های شخصیتی اِلا و میلا بپرسید این امر باعث می‌شود درک درستی از فضائل و رذائل اخلاقی پیدا کند.

داستان اثر

داستان به گونه‌ای روایت درگیری بین خیر و شر است که به پیروزی خیر منجر می‌شود. نیلا خواهر اِلا ملکه‌ی شهر افسانه‌ای اِلف‌‌هاست او به خاطر حسادت‌هایش نسبت به خواهر کوچکتر خود تنهایی را انتخاب می‌کند و این سبب می‌شود تا او به سمت تاریکی و سیاهی کشیده شود و ملکه‌ی سیاهی و پلیدی‌ها شود. خواهر او اِلا ملکه‌ی اِلف‌هاست و وظیفه‌ی حفظ و حراست از سنگ سبز زندگی را به عهده دارد. قرار به برگزاری جشن بزرگی برای مراسم ازدواج اِلا و آنیان است به همین دلیل لیا خواهر کوچک‌تر اِلا از دوست قدیمی‌اش لمبرت که انسان است دعوت می‌کند. لمبرت عاشق و دلباخته‌ی لیا است و حلقه‌ای را برای ازدواج با او می‌سازد. اِلا قبل از برگزاری مراسم متوجه می‌شود که نِیلا با ارتشی از سربازهای سیاهی قصد حمله به آن‌جا و دزدیدن سنگ زندگی را دارد. به همین دلیل سنگ زندگی را به لِیا می‌سپارد و از او می‌خواهد که در این‌باره با هیچ کس صحبت نکند و از سنگ محافظت کند.

به دنبال حمله‌ی ملیا به جشن لمبرت زخمی می‌شود و ملکه توسط ملیا ربوده می‌شود تا وقتی که سنگ زندگی را به او تحویل دهند. آنیان به همراه گروهی از اِلف‌ها به سمت قصر ملیا حرکت می‌کنند و لیا از لمبرت می‌خواد که به شهر خودش بازگردد. لمبرت لیا را تنها نمی‌گذارد و با چند تن از دوستانش به کمک آن‌ها می‌رود. لمبرت و اِلف‌ها برای نجات ملکه مشکلات و خطرهای بسیاری را به جان می‌خرند و در آخر داستان لمبرت به نقشه‌ای حساب شده با همکاری دوستانش موفق به نابودی ملیا و پس گرفتن سنگ زندگی می‌شود ولی جان خود را در این امر از دست می‌دهد. ایثار و ازخودگذشتگی لمبرت باعث می‌شود سنگ زندگی، زندگی دوباره به او بدهد و لمبرت به عشقش، لیا می‌رسد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: یی جی-Yi GE/ یوفنگ سانگ-Yuefeng Song

نام شخصیت ها:

لیا: دختری از الف‌ها که عاشق پسری به نام لمبرت می‌شود و در داستان تمام تلاش خود را برای محافظت از سنگ زندگی می‌کند و جان ملکه و لمبرت را نجات می‌دهد.

لمبرت: پسری کنجکاو و ماجراجوست که عاشق لیا می‌شود. او در شرایط سخت همراه لیا می‌ماند و جان همه‌ی الف‌ها را از شر میلا، الف شرور نجات می‌دهد.

اِلا: ملکه‌ی شهر الف‌ها است. او تمام تلاش خود را برای نگهداری سنگ زندگی که حقیقت سرسبزی و سرزندگی در شهر الف‌هاست را می‌کند. او در مراسم جشن عروسی‌اش توسط خواهرش ملیا ربوده می‌شود و در انتهای داستان توسط دویتانش و لمبرت نجات پیدا می‌کند.

ملیا: خواهر بزرگ‌تر اِلا است که به دلیل حسادت و نفرت از خواهرش به پلیدی و شرارت روی می‌آورد و درصدد به دست آوردن سنگ زندگی و از بین بردن ملکه است.

کشور سازنده: چین- آمریکا

جوایز و افتخارات:

مخاطب اثر: نوجوان و بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مانیسا عطائی مفید

۶ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 8 +

بعضی از جاهاش خیلی رمانتیک بود و عاشقانه به نظرم برای یک بچه ی زیر ۸ سال زیا د خوب نیست ولی بعضی از جاهاش خوب بود ولی من از عاشق و عاشق خوشم نمیاد ولی به خاطر این متوسط میدم چون بعضی از جاهاش بامزه بود خدانگهدار

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تاج و تخت الف‌ها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!