• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن بیم کوچولوی کنگ‌فوکار (Chhota Bheem Kung Fu Dhamaka)

author-img

توسط : فاطمه نظری ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1342 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«بیم کوچولو» و دوستانش از کشور هند به کشور چین می‌روند تا در مسابقات رزمیِ جشن تولد شاهزاده‌ی چین شرکت کنند، اما ناگهان شاهزاده توسط شخصیتی شرور ربوده می‌شود...

ژانر : اکشن

سال 2019 111دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این انیمیشن، صحنه‌های مبارزه و استفاده از حرکات رزمی به‌وفور دیده می‌شود. درباره‌ی نتایج استفاده از فنون رزمی برای آسیب‌رساندن به دیگران و دفاع مشروع از خود با کودک گفت‌وگو کنید. ممکن است کودک شما از شخصیت‌های انیمیشن تقلید کند و حرکات رزمی آن‌ها را اجرا کند. دیدن این صحنه‌ها شاید برای والدین خوشایند نباشد اما بهتر است درباره‌ی علاقه‌ی کودک به هنرهای رزمی از او سوال کنید و علاقه‌ی او را پیگیری کنید.

انیمیشن «بیم کوچولوی کنگ‌فوکار» فرهنگ کشور چین را به‌خوبی بازنمایی می‌کند و ممکن است کودک شما پس از تماشای انیمیشن، سوالاتی درباره‌ی این کشور از شما بپرسد.

خوب است بدانید که در این انیمیشن، بارها از یک شیرینی خوشمزه‌ی هندی به نام لادو نام برده می‌شود. می‌توانید این شیرینی را برای کودکتان آماده کنید و هنگام تماشای فیلم، از او پذیرایی کنید. این کار برای کودک بسیار جذّاب است و به درونی‌شدن مفاهیم اصلی انیمیشن در کودک کمک می‌کند.

در این انیمیشن، شاهزاده‌ی چین توسط پسرعمویش، زوهو، دزدیده می‌شود و صحنه‌هایی تاریک و غبارآلود با توصیف نیروهای شیطانی به نمایش گذاشته می‌شود.‌ ممکن است کودک شما بترسد ونیازبه همدلی داشته‌باشد.احساسات اورا بشنویدو درباره‌ی شخصیت زوهو از او توضیح بخواهید.

خلاصه: در این انیمیشن، دختر پادشاه چین‌ توسط پسرعمویش و با کمک نیروهای شیطانی دزدیده می‌شود. صحنه‌های مبارزه‌ی رزمی بسیار دیده می‌شود و ممکن است کودک شما از شخصیت‌ها تقلید کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی مبارزات رزمی شخصیت‌های انیمیشن با کودک صحبت کنید. از او بپرسید استفاده از حرکات رزمی توسط بیم کوچولو، چه تفاوتی با استفاده‌ی زوهو از حرکات رزمی داشت؟

درباره‌ی فرهنگ دو کشور چین و هند که در فیلم به نمایش گذاشته شده با کودک خود صحبت کنید و از او بخواهید هرچه درباره‌ی آداب و رسوم، اعتقادات، پوشش و طبیعت کشور چین به یاد دارد برایتان بازگو کند.

از او بخواهید درباره‌ی شخصیت زوهو قصد او برای دزدیدن کیا و زندانی‌کردن مردم برایتان صحبت کند.‌ درباره‌ی نتایج ظلم به دیگران صحبت کنید. از او بخواهید برایتان توضیح دهد که چرا بیم و دوستانش تصمیم گرفتند جانشان را به خطر بیندازند و شاهزاده کیا را نجات دهند؟

چرا پیرمرد به بیم و دوستانش کمک کرد تا زوهو را نابود کنند؟ چه چیز باعث قوی‌شدن بیم کوچولو درمقابل زوهو شد؟

با توجه به طولانی‌بودن داستان، ممکن است کودک جریانات ابتدای داستان را فراموش کند. از او بخواهید هرآنچه از ابتدای داستان به یاد دارد بیان کند.

خلاصه: درباره‌ی تفاوت هدف از به‌کاربردن حرکات رزمی از کودک خود سوال کنید. از او بخواهید درباره‌ی ویژگی‌های فرهنگی چین‌ و هند و قصد زوهو از زندانی‌کردن شاهزاده‌ و هدف بیم و دوستانش برای کمک به شاهزاده برایتان توضیح‌دهد.

داستان اثر

بیم و دوستان از هند به چین آمده‌اند تا در جشن بزرگی که به‌مناسبت تولد شاهزاده‌ی چین برگزار می‌شود، هنر رزمی خود را به نمایش بگذارند. اما موجودی شرور جشن را خراب می‌کند و شاهزاده کیا را می‌دزدد.

پادشاه از بیم و دوستانش می‌خواهد دخترش را نجات دهند. بیم برملا می‌کند که شخص شرور همان پسرعموی کیا، زوهو، است که قصد دارد ازطریق نشان اژدهای ماهایانگ که هنگام تولد به‌طور اسرارآمیزی روی دستش نقش بسته، اژدها را احضار کند و قدرتش را برباید. اما بیم به کمک دوستانش و راهنمایی پیرمردی دانا، پس از تلاش‌های فراوان، زوهو را شکست می‌دهد و زندانیان بی‌گناهِ زندان زوهو را نیز آزاد می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Rajiv Chilaka

نویسنده: Nidhi Anand

تهیه کننده: R K Chand

بازیگران: Urvi Ashar.Asif Ali Beg.Jigna Bhardwaj.Rupa Bhimani.

شخصیت‌ها:

شاهزاده کیا: دختر امپراتور چین که هنگام تولد توسط اژدهای ماهایانگ به آغوش کشیده شد و نقش اژدها بر دست او هک شد.

مینگ: دوست صمیمی شاهزاده کیا که به‌تازگی همراه‌ با دوستانش از هند بازگشته است.

بیم: پسرک کنگ‌فوکار هندی که با شجاعت و با کمک دوستانش، شاهزاده کیا را نجات می‌دهد.

زوهو: پسرعموی شاهزاده کیا که در طمع تصاحب قدرت اژدهای ماهایانگ، با استفاده از قدرت‌های شیطانی، به چین حمله‌ می‌کند.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بیم کوچولوی کنگ‌فوکار

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!