• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن بیتز و باب (Bitz and Bob)

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

12 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1521 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«بیتز و باب» محصول سال 2017 است و داستان یک خواهر و برادر را روایت می‌کند. شخصیت‌ها در حین ماجراجویی با مشکلاتی مواجه می‌شوند و برای حل آن‌ها از ایده‌های مهندسی استفاده می‌کنند. از نکات مثبت این اثر کمک کردن خواهر و برادر به همدیگر و همینطور محتوای آموزشی آن است.

ژانر : آموزشی خانوده ماجراجویی

سال 2018- 2017 2 فصل، 44 قسمت، هر قسمت حدود 10 دقیقه جزئیات کامل اثر
10 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«بیتز و باب» داستان خواهر و برادری است که حین بازی، در خیالات خود وارد یک ماجراجویی ساده و کودکانه می‌شوند. تعداد شخصیت‌ها محدود به بیتز و باب و چهار عروسک دیگر است. در طول داستان کاراکترها با مشکلاتی مواجه می‌شوند و بیتز وارد عمل می‌شود و راهکارهای خلاقانه‌ای ارائه می‌دهد. ایده‌های بیتز پیرامون موضوعات علمی است و قبل از اجرا در قالب تصاویر دوبعدی نمایش داده می‌شود. برخی از این موارد قابلیت اجرا در خانه را دارد و والدین می‌توانند از این ایده‌ها برای بازی با فرزندانشان استفاده کنند. به عنوان مثال در یک قسمت به کاربرد منجنیق پرداخته می‌شود، در انتهای داستان بیتز و باب برای پرتاب توپ از قاشق به عنوان منجنیق استفاده می‌کنند.

والدین می‌توانند بعد از تماشا با توجه به موضوع هرقسمت از این فرصت برای بازی یا نقاشی با فرزندشان استفاده کنند.

می‌توان کتاب‌های مناسب سن کودک با موضوعات علمی نیز تهیه کرد و از این موقعیت برای علاقه‌مند شدن کودک به کتاب خواندن و مطالعه نیز بهره برد.

خلاصه: این انیمیشن علاوه بر اینکه می‌تواند برای کودکان سرگرم‌کننده باشد، حاوی اطلاعات علمی است. مطالب به زبان ساده به مخاطبان کودک آموزش داده می‌شود به طوری‌که  برای کودکان خردسال نیز می‌تواند قابل فهم باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از این قسمت په چیزی یاد گرفتی؟ دوست داری آزمایش انیمیشن را ما هم انجام بدهیم؟ اگر فرزندتان خواهر یا برادر دارد می‌توانید در مورد رابطه‌ی بیتز و باب با یکدیگر و ویژگی مثبت آن‌ها با کودک گفت‌وگو کنید.

خلاصه: بعد از تماشای انیمیشن والدین می‌توانند از برخی از ایده‌های داستان در قالب گفت‌وگو، بازی، نقاشی و کتاب خواندن استفاده کنند و لحظات شادی را با فرزندشان رقم بزنند.

داستان اثر

در هر قسمت «بیتز» و «باب» در حال بازی هستند؛ آن‌ها در خیالات خود به دنیای اسباب‌بازی‌هایشان می‌روند. جایی که عروسک‌های مورد علاقه‌شان نقش منحصر به فرد خود را ایفا می‌کنند. در این دنیای تخیلی با مشکلاتی مواجه می‌شوند و بیتز با اطلاعات خوبی که دارد، شروع به حل کردن آن‌ها می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Daniel Bays /Kitty Taylor/ دنیل بیز/ کیتی تیلور

نویسنده: Sindy Boveda-Spackman/ Andrew Emerson/ Daniel Bays/ Alison Ray

سیندی بوودا اسپکمن/ اندرو امرسون/ دنیل بیز/ آلیسون ری

تهیه کننده: Barry Quinn/ بری کوین

بازیگران: Rob Delaney/ Duke Davis/ Maria Darling/ راب دلینی/ دوک دیویس/ ماریا دارلینگ

شخصیت ها:

بیتز: دختر بچه‌ای 8 ساله که در ساختن و تعمیر کردن وسایل مهارت دارد.

باب: او برادر کوچکتر بیتز است که یک لباس مقوایی به شکل ربات بر تن دارد.

پِرل: یک عروسک پارچه‌ای متعلق به بیتز است.

بِوِل: عروسکی به شکل هیولا که متعلق به باب است.

زیپ و پاپ: دو عروسک پارچه‌ای که باهم خواهر و برادر هستند. بیشتر اوقات زیپ و پاپ دردسرهای زیادی درست می‌کنند و باعث اتفاقات بامزه‌ و خنده‌داری می‌شوند.

کشور سازنده: انگلستان

کمپانی سازنده: CBBC In-House/ FremantleMedia Kids & Family Entertainment

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بیتز و باب

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!