• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن بلیز و ماشین های هیولا (Blaze and the Monster Machines)

author-img

توسط : پریسا نوری پور ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1782 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

پریسا نوری پور

این مجموعه، در ژانر هیجانی و قهرمانی با ماجراجویی‌هایی سرشار از آموزش و یادگیری است. بلیزِ قهرمان، یک ماشین غول‌پیکر مسابقه با سرعتی مثال‌زدنی است. او به‌همراه راننده‌اش ای جی، وارد شهر ماشین‌های غول‌پیکر می‌شود و در این شهر با ماشین‌های غول‌پیکر دیگری آشنا می‌شود که ماجراهای جالبی را با یکدیگر رقم می‌زنند. در این انیمیشن، محاسبات ریاضی، اعداد و ارقام، واحد و اندازه و نیز مفهوم شتاب، سرعت، فشار، نیروهای محرکه و... در بطن داستان‌ها به‌طور غیرمستقیم آموزش داده می‌شود. در این انیمیشن گروه دوستی، کار تیمی و صبر و گذشت به‌صورت چشم‌گیری نمایش داده می‌شود.

ژانر : قهرمانی

سال 2014-2020 6 فصل، 117 قسمتِ 23 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
10 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

کراشر، ماشینی حسود، بدجنس و متقلب است اما بلیز و دوستانش همیشه با خلاقیت، هوش و توانایی‌های خود نقشه‌های کراشر را خنثی می‌کنند. ویژگی‌های مثبت بلیز و دوستانش به‌قدری پررنگ، جذاب و تاثیرگذار است که می‌تواند تقلیدپذیری اعمال منفی کراشر را  به صفر برساند.

این انیمیشن می‌تواند برای کودکانی که در سنین پیش از مدرسه هستند مفید باشد چراکه آنها را به‌صورت سطحی و ابتدایی با محاسبات ریاضی آشنا می‌کند.

در این انیمیشن، به خوبی نشان داده می‌شود که برای قوی‌بودن، بهترین‌بودن و توانمندشدن باید زحمت کشید و تلاش کرد و در زمان اوج، باید به دیگران کمک کرد. شما والدین عزیز به‌بهانه‌ی تماشای این اثر می‌توانید با فرزند خود راجع به این مفاهیم در خانواده و گروه دوستی صحبت کنید.

خلاصه:

در این انیمیشن، کودکان می‌توانند به‌صورت سطحی و ابتدایی با محاسبات ریاضی آشنا شوند. اثرات مثبت حضور در گروه دوستی و کار گروهی نیز به‌صورت چشمگیری در این اثر نمایش داده می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

بهتر بود که کراشر بجای تقلب و بدجنسی چه کارهای دیگری انجام می‌داد؟

بلیز و دوستانش برای قوی‌شدن، توانمندبودن و بهترین‌بودن چه کارهایی انجام دادند؟

بلیز چگونه با ریاضی و محاسبه به هدف خود می‌رسید؟

کمک‌کردن بلیز به کراشر برای پیداکردن ماشین اسباب‌بازی‌اش کار درستی بود؟

آیا بلیز به تنهایی می‌توانست در مسابقۀ تراک بال پیروز شود؟

آیا بلیز به تنهایی میتوانست از موانعی که کراشر بر سر راه او قرار می‌داد عبور کند و به پیروزی برسد؟

خلاصه:

برای قوی‌شدن، توانمندبودن و بهترین‌بودن باید چه کارهایی کرد؟

داستان اثر

ای جی به همراه ماشین غول‌پیکرش بلیز، وارد شهر ماشین‌های غول‌پیکر شده است. آنها با گبی که یک دختر مکانیک است و با ماشین‌های غول‌پیکر دیگری به نام‌های درینگتون، استراکس، زگ، استارلا و کراشر آشنا می‌شوند. هر یک از این ماشین‌ها قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند. مثلا درینگتون یک ماشین انجام حرکات نمایشی است. استراکس یک ماشین ببری است که می‌تواند از درخت‌ها بالا برود. زگ یک ماشین دایناسوری است که می‌تواند دیوارهای سخت را بشکافد. استارلا یک ماشین گاوباز است و کراشر یک ماشین بدجنس و متقلب است که توانایی، شتاب و همت او از دیگر ماشین‌ها کمتر است. کراشر همیشه با تقلب بر سر راه ماشین‌های دیگر مانع‌تراشی می‌کند و نمی‌گذارد که آنها بدون دردسر وارد مسابقات ماشین‌های غول‌پیکر و یا مسابقات توپ‌بازی (تراک بال) بشوند، اما بلیز و ای جی با هوش سرشار خود و با کمک دوستانشان تمامی موانع را پست سر می‌گذارند و خود را به هدف نهایی که در ذهن دارند می‌رسانند. کراشر گاهی خرابکاری هم می‌کند. مثلا یکبار ربات‌های شیرینی‌پز را به‌طور ناخواسته در شهر پراکنده می‌کند و تمام شهر پر از شیرینی و کیک می‌شود. بلیز و دوستانش با محاسبات ریاضی و نیز کمک و یاری یکدیگر ربات‌ها را خاموش و به مغازۀ کیک‌پزی منتقل می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان:

 میگل مارتینز/ ژوفر / بلر سیمونزMiguel Martinez-Joffre/ Blair Simmons-

نویسنده: جف بورکن/ الن مارتین - Jeff Borkin/ Ellen Martin

نام تهیه کننده: لوگان مک فرسون / نیسا کنترِراس Logan McPherson/ Nisa Contreras -

نام بازیگران:

Nolan North/ Nat Faxon/ Kevin Michael Richardson/ Dee Bradley Baker/ Reed Shannon/ Kate Higgins/ Caleel Harris/ Ramone Hamilton/ James Patrick Stuart/ Alexander Polinsky/ Angelina Wahler نولان نورث / نات فاکسون / کوین مایکل ریچاردسون / دی بردلی بیکر / رید شانون / کیت هیگینز / کالیل هریس / رامون همیلتون / جیمز پاتریک استوارت / الکساندر پولینسکی / آنجلینا والر

نام شخصیت ها:

بلیز: ماشین ابرقهرمان غول‌پیکری است که همیشه با سرعت بلیزیی، هوش سرشار و قلب مهربانش به دیگران کمک می‌کند.

ای جی: رانندۀ بلیز. او همیشه با بلیز است و با قابلیت حالت نمایش هوشمندی که در کلاهش وجود دارد به بلیز در محاسبات ریاضی و پیداکردن مسیرها کمک می‌کند.

گبی: یک دختر مکانیک است. او متخصص تعمیر ماشین‌های غول‌پیکر است.

درینگتون: او یک ماشین غول‌پیکر است که توانایی انجام حرکات نمایشی دارد.

استراکس: او یک ماشین غول‌پیکر ببری است که توانایی بالارفتن از درخت‌ها و شاخه‌ها را دارد.

زِگ: او یک ماشین غول‌پیکر دایناسوری است که توانایی خراب‌کردن دیوارهای سخت و سنگی را دارد.

استارلا: او یک ماشین غول‌پیکر گاوباز و شاد است.

کراشر: او یک ماشین غول‌پیکر بدجنس است که دوست دارد همیشه از همه جلو بزند. او برای برتربودن، همیشه دست به تقلب می‌زند. توانایی و شتاب او از همۀ موشین‌های غول‌پیکر کمتر است. پیکل: او یک ماشین کوچک قورباغه‌ای است و همیشه در کنار کراشر است.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده:

Nerd Corps Entertainment , Nick Jr. Productions, DHX Media

جوایز و افتخارات: جوایز روزانه امی 2018

مخاطب اثر: کودکان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : علی زمانی

۱۴ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

خودم که دیدم برنامه خوبی بود

بزرگسال

توسط : شیما روشن

۸ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

عالی و داری کلی نکات علمی

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بلیز و ماشین های هیولا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!