• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن بره‌ی ناقلا ۲: فارماگدون (Shaun the sheep farmageddon)

author-img

توسط : نرگس شفیعی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1326 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن سینمایی «بره‌ی ناقلا: فارماگدون» دومین انیمیشن سینمایی است که براساس مجموعه‌ی «بره‌ی ناقلا» ساخته شده است. در انیمیشن «بره‌ی ناقلا» ما با شیطنت‌ها و قانون‌شکنی‌های طنزآمیز گوسفندان مواجه هستیم و این‌بار درکنار این شیطنت‌ها، دوستی و کمک به یک موجود بامزه‌ی فضایی موضوع اصلی قرار می‌گیرد که می‌تواند برای کودکان پیام‌های مثبتی از رفتارها و کمک‌های دوستانه همراه داشته باشد. بهتر است درباره‌ی رفتارهای درست و نادرست گوسفندان با فرزندان صحبت شود تا کمدی‌بودن اتفاقات باعث توجیه رفتارهای غلط نشود.

ژانر : ماجراجویی

سال 2019 86 دقیقه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «بره‌ی ناقلا» در این قسمت، دوستی و کمک بره‌ی ناقلا و بقیه‌ی گوسفندان به یک موجود فضایی را نشان می‌دهد. دوستی بره‌ی ناقلا با لولا و کمک‌کردن به لولا می‌تواند تأثیر مطلوبی بر روابط دوستانه‌ی کودکان داشته باشد. می‌توانید از کودک خود بپرسید که اگر جای بره‌ی ناقلا بود چگونه به دوستش لولا کمک می‌کرد.

در این انیمیشن صحنه‌های زیادی از شیطنت گوسفندان و اصرار آن‌ها بر شکستن قوانینی که سگ مزرعه تعین کرده دیده می‌شود. آن‌ها از شیطنت‌کردن لذّت می‌برند اما در چند صخنه، انجام کارهای ممنوع باعث دردسرهای جدّی می‌شود.

صحنه‌های کوتاهی از رفتارهای ناپسند (آروغ‌زدن لولا، پول‌دوستی مزرعه‌دار، مسخره‌کردن زنان) و رفتارهای مثبت (ایستادن پشت چراغ‌قرمز، استفاده گوسفندان از کلاه ایمنی) دیده می‌شود. والدین عزیز می‌توانند کودکان را در تشخیص رفتارهای درست از نادرست راهنمایی کنند و درباره‌ی انجام رفتارهای ممنوع توسط گوسفندان مخصوصاً بره‌ی ناقلا و لولا و دردسرهایی که به همین دلیل برایشان ایجاد می‌شود، با کودکان خود گفت‌وگو کنند.

اگر کودک شما در سنین پایین باشد، ممکن است درباره‌ی موجودات فضایی سوالاتی برای او پیش بیاید. درباره‌ی تخیّلی‌بودن موجودات فضایی به او توضیح دهید. لازم است بدانید در نسخه اصلی انیمیشن صحنه‌ای از نقاشی مرد و زنی برهنه به نمایش درمی‌آید.

خلاصه: کودکان را در تشخیص رفتارهای درست از نادرست و فهم دلیل اتفاقات راهنمایی کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

موجودات فضایی در دنیای واقعی وجود دارند؟

لولا چطور در زمین گم شد؟

چه چیزی باعث شد سفینه سقوط کند و لولا ناراحت شود؟

بره‌ی ناقلا چطور موفق شد مادر و پدر لولا را خبر کند؟ آیا بدون کمک بقیه‌ی گوسفنان موفق می‌شد؟

اگر بره‌ی ناقلا به حرف سگ مزرعه گوش می‌داد، بازهم به دردسر می‌افتاد؟

اگر جای بره‌ی ناقلا بودی، چگونه به دوستت لولا کمک می‌کردی؟

تمسخر دیگران چه تأثیری بر آن‌ها خواهد گذاشت؟

چه ویژگی‌هایی در بره‌ی ناقلا باعث شده دوست‌داشتنی باشد؟

خلاصه: چه کارهایی بره‌ی ناقلا و لولا را به دردسر انداخت و چه چیزی باعث موفقیت آن‌ها شد؟

داستان اثر

بره‌ی ناقلا در کنار بقیه‌ی گوسفندان مزرعه مشغول شیطنت‌کردن است که متوجه حضور یک موجود فضایی در مزرعه می‌شود. بره‌ی ناقلا به او کمک می‌کند تا سفینه‌ی فضایی‌اش را پیدا کند اما موجود فضایی که لولا نام دارد نمی‌داند چگونه باید سفینه را براند و به سیاره‌اش بازگردد.

او یک بچه است که دور از چشم پدر و مادرش وارد سفینه شده و ناخواسته به زمین رسیده. در همین زمان سازمان پلیدی که به‌دنبال موجودات فضایی است سفینه را پیدا می‌کند و به یک ساختمان مخفی منتقل می‌کند. رئیس این سازمان زنی است که در بچگی موجودات فضایی را دیده اما کسی حرف او را باور نکرده و مسخره‌اش کرده‌اند. او حالا می‌خواهد با پیداکردن آن‌ها حرفش را به دیگران ثابت کند.

بره‌ی ناقلا و لولا با کمک هم موفق می‌شوند با سفینه پرواز کنند و از ساختمان مخفی فرار کنند و سفینه به‌طوراتفاقی به سمت سیاره‌ی لولا حرکت می‌کند. در راه رسیدن به سیاره، بره‌ی ناقلا می‌خواهد از غذای سفینه استفاده کند اما سگ مزرعه که تا داخل سفینه او را تعقیب کرده به او اجازه نمی‌دهد. بره‌ی ناقلا که می‌خواهد دور از چشم سگ دکمه‌ی سفارش پیتزا را بزند باعث می‌شود تعداد زیادی پیتزا داخل سفینه پرتاب شود و کنترل سفینه از دست برود و به طرف زمین برگردد.

سفینه نزدیک مزرعه‌ی آن‌ها سقوط می‌کند و از بین می‌رود. بره‌ی ناقلا که باعث شده تنها وسیله‌ی بازگشت لولا به خانه‌اش خراب شود دنبال راهی می‌گردد تا با استفاده از کنترل سفینه، امواجی به سیاره‌ی لولا بفرستد و مادر و پدر لولا را خبر کند. او با کمک گوسفندان و سگ مزرعه از یک بلندی بالا می‌رود اما قبل از فرستادن امواج، افراد سازمان پلید به آن‌ها می‌رسند.

در درگیری با آن‌ها کنترل سفینه می‌افتد و بره‌ی ناقلا و لولا از روی بلندی پرت می‌شوند. قبل از افتادن آن‌ها روی زمین، مادر و پدر لولا که برای پیداکردن لولا به زمین آمده‌اند، آن‌ها را نجات می‌دهند.

رئیس سازمان از دیدن موجودات فضایی خوشحال می‌شود، آن‌ها را بغل می‌کند و از اینکه همه توانسته‌اند آن‌ها را ببینند و حرفش اثبات شده راضی می‌شود. در پایان لولا از بره‌ی ناقلا خداحافظی می‌کند و با مادر و پدرش به سیاره‌اش برمی‌گردد.

جزئیات اثر

کارگردان: ویل بچر، ریچارد پلان

نویسنده: جان براون، مارک برتون، نیک پارک

بازیگران: جان اسپارکس، جاستین فلچر، امیلیا ویتیل

قالب اثر: انیمیشن

کشور سازنده: انگلستان

شرکت سازنده: آرادمن انیمیشن

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بره‌ی ناقلا ۲: فارماگدون

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!