• امروز : 19 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن بتمن شجاع و جسور (Batman The Brave And The Bold)

author-img

توسط : فرناز بنانی ارزیاب کدومو

4 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

14267 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بتمن ابرقهرمانی است که دربرابر تهدیدات جامعه ایستادگی می‌کند و با اتحاد سایر ابرقهرمانان با اشرار مبارزه می‌کند. در سلسله مبارزات بتمن، ابرقهرمانان دیگری مانند سوسک آبی و پلاستیک من هم حضور دارند. این اثر تولید کمپانی DC و در قالب سریال انیمیشنی ، در ژانر ابرقهرمانی، اکشن و ماجراجویی ساخته و پرداخته شده است و مناسب برای رده سنی +9 است.

ژانر : ابرقهرمانی اکشن ماجراجویی

سال 2008 26 دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

بتمن شجاع و جسور متشکل از 3 فصل و 65 قسمت است که هر قسمت یک داستان متفاوت ابرقهرمانی را روایت می‌کند. در این سریال انیمیشن، بتمن به عنوان ناجی جهان به جنگ با ابرشروران می‌رود و آن‌ها را شکست می‌دهد. توجه داشته باشید که به فرزندتان در خصوص ساختگی بودن شخصیت ابرقهرمانان توضیح دهید.

بتمن تجلی یک قدرت تراز اول در دنیاست که قادر است از پس هر قدرتی بربیاید و نجات مردم دنیا فقط به دست او رقم می‌خورد. جهانی که بتمن قهرمانش است، نمایانگر جهانی بدون خداست. در این سریال انیمیشن ساختارهای انسانی به واسطه دستکاری‌های ژنتیکی تغییر می‌کنند و ابرقهرمانان و شروران را می‌سازند.

با فرزندتان در خصوص اینکه این شخصیت‌ها فقط در انیمیشن‌ها و فیلم‌ها هستند صحبت کنید.

در جای جای این اثر شاهد زد و خوردهای زیادی هستیم و قتل و حبس و تهدید و کتک خوردن از ابتدا تا انتهای داستان مشاهده می‌شود. همچنین هیولاها و موجودات فضایی دائما در حال حمله به دنیای انسان‌ها هستند. برای فرزندتان توضیح بدهید که این موجودات صرفاً در فضای ساختگی انیمیشن‌ها وجود دارند و در دنیای واقعی حضور ندارند و قهرمانان دنیای واقعی بتمن‌ها نیستند.

مهمترین نکته ای که والدین باید در نظر داشته باشند این است که این انیمیشن هیچ جایگاهی برای اهمیت و ارزش خانواده قائل نیست. در یکی از قسمت ها کودکی بتمن را به تصویر می‌کشد و پدر و مادرش را در حالی که به او هدیه روز کریسمس را می‌دهند می‌بینیم اما محوریت داستان بر پایه مطرود بودن ابرقهرمان است. اصل طرد شدگی و جدا از خانواده بودن بتمن و همچنین سایر ابرقهرمانان حاضر در انیمیشن، ذهنیت کودک شما را به چالش می‌کشد و ممکن است با خود تصور کند که می‌توان تنها و جدا از خانواده بود و ابرقهرمان شد. لذا لازم است در این مورد دقت بیشتری داشته باشید و صرفا اگر فرزندتان از این مسئله مهم تاثیر منفی نمی‌گیرد اجازه تماشای انیمیشن را به او بدهید.

هیجاناتی که در این سریال انیمیشن دیده می‌شود ممکن است ذهنیت فرزند شما را به سمت هیجان‌طلبی هدایت کند. فراموش نکنید که کودکان و نوجوانان سرشار از انرژی و هیجانات پنهان هستند و در صورت تلاش شما برای سرکوب آن هیجانات، فرزند شما دچار آسیب های غیر ملموس خواهد شد. در صورتی که شوق و اشتیاق او باعث شد که خودش را قالب یک ابرقهرمان تصور کند، او را همراهی کنید و برای او توضیح دهید که اگر می‌خواهد یک ابرقهرمان باشد باید در دنیای واقعی، همیشه مهربان باشد، به ضعیفان کمک کند و هیچگاه مغرور نشود. همچنین برای او توضیح دهید که دنیای واقعی یک خالق بزرگ دارد و برای قهرمان شدن باید مورد تایید خداوند باشد.

خلاصه: باید برای فرزندتان توضیح بدهید که ابرقهرمانان تنها در قصه ها دارای چنین قدرت‌هایی هستند و در دنیای واقعی قهرمانان کسانی هستند که از خود گذشتگی دارند، برای جامعه و مردم مفید هستند و به مردم کمک میکنند. فرزند شما پس از دیدن سریال‌های ابرقهرمانی تصور می‌کند که نجات دنیا به عهده این شخصیت‌های ساختگی است. برای او توضیح دهید که جهان به قهرمانان ساختگی احتیاجی ندارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر قدرتی مانند قدرت بتمن به او داده شود چکار خواهد کرد؟

آیا جامعه ما به کسی مانند بتمن نیاز دارد؟

چرا ابرقهرمانان همیشه تنها و منزوی هستند و از آدم‌ها فاصله می‌گیرند؟

اگر بتمن را ببیند از او چه درخواستی می‌کند؟

آیا بتمن و سایر ابرقهرمانان را می‌شود پیدا کرد و آیا آن‌ها وجود خارجی دارند؟

فرزند شما چه کسانی را می‌شناسد که مانند بتمن در عین حال که قدرت دارند مهربان هم هستند؟

 

خلاصه: جهان ما را بتمن‌ها و ابرقهرمانان انیمیشن‌ها مدیریت می‌کنند یا آدم‌های واقعی؟

داستان اثر

بتمن با اتحاد سایر ابرقهرمانان به جنگ با شروران دنیا می‌رود و می‌خواهد دنیا را از وجود آن‌ها پاک کند. در هر قسمت بتمن با یکی از ابرقهرمانان متحد می‌شود و با یک ابرشرور مبارزه می‌کند. سوسک آبی، آکوامن، پلاستیک من از جمله یاران بتمن در نبردهای مختلف هستند. بتمن نقش نجات دهنده کل دنیا از حمله همه شروران را ایفا می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: James Tucker / Michael Jelenic

نویسنده: Bob Kane / Bill Finger / James Tucker

تهیه کننده: James Tucker

بازیگران: Diedrich Bader / Jeff Bennett / Corey Burton / Will Friedle

شخصیت‌ها:

بتمن : ابرقهرمانی با شمایل خفاش که به دنبال مبارزه با افرار شرور است.

سوسک آبی : ابرقهرمانی که به واسطه یک سوسک الکترونیکی کسب قدرت کرده و حالا در کنار بتمن به مبارزه با اشرار می‌پردازد.

پلاستیک من : مردی که در گذشته یک دزد بوده و در پی مبارزه با بتمن به درون مایعی سقوط می‌کند و ساختار پلاستیکی می‌گیرد. او حالا دوست بتمن است زیرا بتمن او را نجات داده است.

کاپیتان مارول : در یکی از قسمت ها بتمن با کاپیتان مارول همراه می‌شود تا در مقابل ارتش دکتر سیوانا مقاومت کند.

شرلوک هولمز : در قرن 19 حضور دارد و بتمن برای کمک به او در شکست جیم کرادوم به زمان گذشته سفر میکند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Warner Bros Animation

مخاطب اثر: بزرگسال

هشتگ: #ماجراجویی #اکشن #بتمن ، #ابرقهرمانی

دیالوگ:

جرم و جنایت پایان خوشی نداره

هوش انسان بازهم هوش میمون ها رو شکست داد

بتمن بزرگترین قهرمان تمام دورانه و شما باید به اون تعظیم کنید

برای شکست دادن یه ارتش به یه ارتش نیاز داریم

قدرت درونی خودتون رو پیدا کنید و روی پاهای خودتون بایستید و بدونید که مردن ارزشمندتر از زنده موندن و حقارته

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بتمن شجاع و جسور

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!