• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن باربی پرنسس جزیره (Barbie as the Island Princess)

author-img

توسط : غزل لالوند ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5423 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

روسلا توسط شاهزاده آنتونیو از جزیره‌ای که در آن بزرگ شده به قصر برده می‌شود، اما پادشاه شاهزاده را مجبور به ازدواج با پرنسس دیگری می‌کند. مادر آن پرنسس دسیسه‌ای برای قتل پادشاه می‌کشد و دستش رو می‌شود و درنهایت روسلا و آنتونیو ازدواج می‌کنند، انیمیشن ژانری رمانتیک و عاشقانه دارد و در آن صحنه‌های آواز، رقص و پوشش نامناسب روسلا را شاهد هستیم. خشونت‌هایی مانند زندانی‌شدن، مسمومیت حیوانات و غرق‌شدن روسلا و دوستانش در دریا را در انیمیشن شاهد هستیم که البته فانتزی و گذراست.

ژانر : رمانتیک

سال 2017 83 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 8 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین درباره‌ی کلّیت عاشقانه‌ی داستان آگاه باشند. رقص و آواز از خصوصیات داستان‌های باربی است که در این اثر هم زیاد به چشم می‌خورد. لباس پرنسس روسلا نامناسب و برهنه است که شاید برای دختربچه‌هایی در این سنین که به‌خصوص بسیار جذب عروسک‌های باربی می‌شوند، الگوی مناسبی نباشد.

عشق روسلا به آنتونیو بسیار سطحی است و دلیلی منطقی برای آن وجود ندارد. بهتر است والدین در این مورد با کودکان و احیاناً نوجوانانی که شاهد این‌گونه آثار هستند صحبت کنند و معیارهای عشق واقعی را برایشان توضیح دهند و درکل آنان را آگاه کنند که این‌گونه ماجراهای عشقی، در قصه‌ها و افسانه‌ها روایت می‌شود.

فیلم صحنه‌های ترسناک ندارد، اما حاوی مواردی از خشونت است مانند به‌زندان‌افتادن روسلا و دوستانش، تحقیر و تمسخر روسلا توسط آریانا و مسموم‌کردن حیوانات و اقدام به مسمومیت افراد قصر توسط او برای رسیدن به اهدافش که امری ترسناک و وحشتناک است. خوب است والدین راجع‌به آن با کودکان حرف بزنند.

از موارد خشن و ترسناک صحنه‌ای است که کاپیتان کشتی روسلا و دوستانش را عمداً به دریا پرتاب کرده و می‌رود. جداماندن روسلا موقع غرق‌شدن کشتی‌اش در کودکی و بزرگ‌شدنش با حیوانات نیز شاید برای کودکان ترسناک به نظر بیاید.

خلاصه: داستانی رمانتیک که در آن عشق بر جادو و بدجنسی پیروز می‌شود. لازم است والدین توجه کنند که داستانی رمانتیک حاوی صحنه‌های رقص، آواز و پوشش نامناسب باربی در این انیمیشن نمایش داده شده است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندان خود درباره‌ی رفتار بد آریانا برای رسیدن به هدفش حرف بزنید و توضیح دهید که موفقیت از هر راه و قیمتی پسندیده نیست و عاقبت خوبی ندارد. درباره‌ی رفتار خوب روسلا با حیوانات حرف بزنید و کودکان را تشویق کنید تا مانند او باشند.

درباره‌ی ماهیت عشق، در حد سن آنان حرف بزنید و بگویید برای دوست‌داشتن معیارهای بزرگ‌تری لازم است. درباره‌ی رفتار پدر آنتونیو و مادر لوسیانا برای اصرار به ازدواج آنان بدون درنظرگرفتن نظر آن‌ها، بحث و گفت‌وگو کنید.

ازآنجاکه دختربچه‌ها در این سنین عاشق دنیای رمانتیک قصه‌ها و کارتون‌ها مخصوصاً باربی‌ها هستند و دوست دارند هرچه بیشتر از آنان تقلید کنند و شبیه به آنان شوند، لازم است حتماً با کودکان درین مورد حرف زد و به آنان گوشزد کرد که برای موردتوجه‌بودن و پسندیده‌شدن لزومی ندارد از نظر اندام، ظاهر و پوشش شبیه باربی‌ها شوند و آنان را همان‌گونه که هستند، دوست دارند و برای پدرو مادران تربیت و اخلاق خوب از ظاهر زیبا ارزشمندتر است.

خلاصه: با فرزندانتان راجع‌به اینکه برای رسیدن به هدفشان حاضرند دست به چه کارهایی بزنند و تا چه حدی پیش بروند، بحث و گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

وقتی «روسلا» کوچک بوده در دریا غرق می‌شـود و موج او را به جزیره‌ای می‌رساند. در ساحل طاووسی به نام ازول، یک فیل به نام تیکا و یک راکون قرمز او را یافته و با او دوست می‌شوند. روسلا حافظه و خاطرات خود را از دست داده و در جنگل بزرگ می‌شود. او زبان همه‌ی جانوران را بلد است.

روزی پرنس آنتونیو به آن جزیره می‌آید و او و دوستانش را با خود به قصر می‌برد. پادشاه لوسیانا را به آنتونیو معرفی کرده و به او می‌گوید که باید با او ازدواج کند، اما او به روسلا دل باخته. روسلا که با تمدن و آداب انسانی آشنا نیست با دسیسه‌ی آریانا که با ازدواج دخترش با آنتونیو،  آرزوی حکومت در سر دارد، مورد تمسخر و تحقیر قرار می‌گیرد.

آریانا حیوانات قصر را مسموم کرده و به خواب می‌برد و شایعه می‌کند که این مرض از سوی روسلا و حیواناتش شایع شده. روسلا سعی در مداوای حیوانات دارد اما شاه آنان را به سیاهچال می‌اندازد و آزادیشان را مشروط به ازدواج پسرش با لوسیانا می‌کند.

آنتونیوی غمگین شرط پدر را می‌پذیرد و روسلا آماده‌ی بازگشت به جزیره می‌شود. آریانا به کاپیتان کشتی رشوه می‌دهد که روسلا و حیواناتش را به آب بیفکند، اما دلفین‌ها آنان را به ساحل می‌رسانند، اما دوباره آن‌ها را دستگیر می‌کنند. روسلا حیوانات را مداوا می‌کند.

روز عروسی، آریانا کیک را مسموم می‌کند اما گنجشکی او را می‌بیند و به روسلا خبر می‌دهد. آریانا فرار می‌کند و روسلا هم مادرش را پیدا می‌کند و قصه با ازدواج آنتونیو و روسلا تمام می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Greg Richardson

نویسنده: Elana Lesser + Cliff Ruby+Cliff Ruby + Ruth Handler

تهیه کننده: Jesyca C. Durchin *Jennifer Twiner Mc Carron

بازیگران: Kelly Sheridan *Alessandro Juliani*Christopher Gaze *Susan Roman *Russel Roberts *Steve Marvel *Candic Marvel *Candic Nicole *Andrea Martin

شخصیت‌ها:

روسلا: پرنسسی که کشتی او در کودکی غرق شده و آب او را به جزیره‌ای متروک می‌آورد. او با حیوانات جزیره دوست است و زبان همه را بلد است.

ازول: طاووسی سلطنتی که با روسلا دوست و همراه است.

تیکا:  بچه‌فیلی که دوست و همراه روسلاست.

ساجی: راکون قرمزی که دوست و همراه روسلا و ازول و تیکاست.

آنتونیو: شاهزاده‌ای که وارد جزیره می‌شود و روسلا را با خود به قصر می‌برد.

پیتر: پادشاه و پدر آنتونیو که اصرار دارد پسرش با پرنسس لوسیانا ازدواج کند.

لوسیانا:  پرنسسی زیبا و مهربان که ازدواجش با آنتونیو به هم می‌خورد.

ملکه آریانا: مادر لوسیانا که زنی بدجنس است. او قصد دارد با گیاه غروب، پادشاه و تمام اهالی قصر را در خواب کند و خودش به حکومت برسد.

 

کشور سازنده: آمریکا و کانادا

کمپانی سازنده: Rainmaker Entertainment

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد باربی پرنسس جزیره

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!