• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن باربی و ۱۲ پرنسس رقصنده (Barbie In The 12 Dancing Princesses)

author-img

توسط : گیتی بهامیر ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

20817 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«باربی و 12 پرنسس رقصنده» انیمیشنی فانتزی و موزیکال، محصول سال ۲۰۰۶ آمریکاست. ۱۲ شاهزاده خانم زیبا که عاشق رقص و باله هستند و با بیمارشدن پدرشان به روبینا مشکوک می‌شوند و به کمک درک جوان، کفاش قصر، نقشه‌های پلید روبینا را خنثی کرده و پدر را از مرگ نجات می‌دهند.

ژانر : فانتزی

سال 2006 80 دقیقه جزئیات کامل اثر
28 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 11 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین باید بدانید این انیمیشن فانتزی به‌خاطر استفاده‌ی زیاد از تخیّلات و جادو می‌تواند تأثیراتی روی فرزندان داشته باشد؛ زیرا روبینا به‌عنوان یک عضو خانواده اشتباهاتی دارد که می‌تواند الگوی مناسبی برای فرزندان نباشد. این انیمیشن را برای کودکان مثبت ۱۰ سال می‌توان به نمایش گذاشت.

والدین می‌توانید با فرزند خود درباره‌ی جادو صحبت کنید و آن‌ها را با این مفاهیم و راست و دروغ آن آشنا سازید؛ زیرا جادو فقط در قصه‌ها و داستان‌ها وجود دارد. با فرزند خود درباره‌ی رفتار خواهران با هم گفت‌وگو کنید و درباره‌ی دِرک که به‌خاطر علاقه‌اش به پرنسس به او نزدیک می‌شود و نادرست‌بودن چنین رفتارهایی در فرهنگ ما صحبت کنید.

از رفتار روبینا بگویید و بیان کنید که بدی‌کردن به دیگران عواقب بدی به دنبال خواهد داشت. چنانچه می‌گویند: «بار کج به منزل نمی‌رسد» و رفتار و کردار نادرست عاقبت خوبی نخواهد داشت ولی باهم درکنارِخانواده‌بودن می‌تواند زندگی خوبی به وجود بیاورد. با فرزندتان از عواقب کار بد و فرجام آن و کار خوب و پاداش آن صحبت کنید. در صحنه‌هایی از انیمیشن، رقص پرنسس‌ها نمایش داده می‌شود که در نسخه‌ی اصلاح‌شده این موارد حذف شده است و درصورت صلاحدید می‌توانید برای تماشا از این نسخه‌ها استفاده کنید.

 

خلاصه: با فرزند خود درباره‌ی روابط اجتماعی و احساسی و همچنین روابط خانوادگی صحبت کنید و از رابطه‌ی جنی و درک و رفتار خوب خواهران نسبت به هم گفت‌وگو کنید.

 

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید به چه دلیل روبینا از پرنسس‌ها خوشش نمی‌آید؟ چرا می‌خواهد آن‌ها را به سیاه‌چال بیندازد؟ روبینا برای چه پسرعموی خود را مسموم می‌کند و از مرگ پسرعمویش، پادشاه، چه نفعی می‌برد؟ مادر پرنسس‌ها چگونه توانسته بود به دختران خود پس از مرگش کمک کند؟

 

خلاصه: از فرزند خود بپرسید چرا روبینا قصد کشتن پسرعمویش و به سیاه‌چال انداختن خواهران را دارد؟

داستان اثر

پادشاه راندولف که با ۱۲ دختر زیبای خود زندگی می‌کند از دخترعموی خود، روبینا، می‌خواهد برای آموزش‌دادن به دخترانش به‌خاطر پرنسس‌های آینده به قصر بیاید. روبینا با قصد قبلی برای اینکه پسرعموی خود را بکشد و دخترانش را در سیاه‌چال حبس کند به قصر می‌آید و با مسموم‌کردن پادشاه آرام‌آرام او را مریض می‌کند، ولی پرنسس جنی که به او مشکوک می‌شود از دِرک کفاش کمک می‌گیرد.

جنی، خواهر بزرگ‌تر، از روی گل‌های کف اتاق، سرزمین جادویی مادر خود را پیدا می‌کند و به آنجا می‌روند ولی روبینا که متوجه می‌شود گل‌های کف اتاق را می‌شکند و پرنسس‌ها را در آنجا حبس می‌کند. درک که همراه خواهران است با رقصیدن همراه جنی راه نجات را پیدا می‌کند و مخفیانه وارد قصر شده و متوجه مرگ پدرشان توسط روبینا می‌شوند. روبینا با گل‌های جادویی با دِرک و خواهران درگیر شده، ولی زمانی‌که روبینا می‌خواهد آن‌ها را جادو کند، جنی با تغییر جهت دانه‌های گل جادویی روبینا را اسیر جادوی خودش می‌کند و لیزی با آبی که از سرزمین جادو آورده پدر را از مرگ نجات می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: Greg Richardson

نویسنده: Ruth Handler

تهیه کننده: Shea Wageman

بازیگران:

Kelly Sheridan Catherine O'Hara Nicole Oliver

شخصیت‌ها:

پرنسس‌ها: شاهزاده‌هایی که عاشق رقص و آوازند و با کمک هم پدر خود را از مرگ دور می‌کنند.

روبینا:‌دخترعموی پادشاه که به‌خاطر جاه‌طلبی‌های خود باعث مرگ پادشاه شده ولی به سزای عمل خود می‌رسد.

راندولف: پادشاهی که برای آینده‌ی خوب دخترانش از دخترعموی خود برای آموزش آن‌ها کمک می‌گیرد. درک: یک جوان کفاش قصر که برای پرنسس‌ها کفش‌های زیبا درست می‌کند و عاشق جنی است.  

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Mattel Entertainment

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حلما رحیمی

۲۶ اسفند ۱۴۰۲

مناسب سن 11 +

اوکی بود عالی عالی

بزرگسال

توسط : حلما رحیمی

۲۶ اسفند ۱۴۰۲

مناسب سن 11 +

اوکی بود عالی عالی

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد باربی و ۱۲ پرنسس رقصنده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!