• امروز : 16 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن باربی و مری‌پوسا (Barbie&meri posa)

author-img

توسط : مریم عسگری ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1193 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«باربی و مری‌پوسا» انیمیشنی کودکانه در ژانر ماجراجویی است که در سال 2007 منتشر شده است. مری‌پوسا و دوستانش برای نجات ملکه از مرگ به دنبال یک پادزهر به سرزمینی دیگر می‌روند و در راه با خطرات بسیاری روبه‌رو می‌شوند و با همکاری هم آن‌ها را پشت سر می‌گذارند. در پایان، آن‌ها پادزهر را به دست آوردند و ملکه و ساکنان سرزمین خود را نجات دادند.

ژانر : ماجراجویی

سال 2007 74 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

مری‌پوسا شخصیتی باهوش و علاقه‌مند به کتاب‌خواندن و به‌عنوان کسی که به اطراف خود دقت زیادی دارد نشان داده می‌شود. نظر فرزند خود را درمورد شخصیت مری‌پوسا بپرسید و از او بخواهید درمورد کتاب‌هایی که به آن‌ها علاقه دارند با شما گفت‌وگو کنند. می‌توانید فرزندانتان را تشویق به کتاب‌خواندن کنید و شخصیت مری‌پوسا را به‌عنوان الگو برایشان معرفی کنید.

در داستان نشان می‌دهد که ساکنان سرزمین فلاترفیلد با همکاری هم توانسنتد هنا که یک پری پروانه‌ای شیطانی بود را شکست دهند. با فرزند خود درمورد همکاری‌هایی که کرده‌اند و موجب حل مسئله‌ای شده است صحبت کنید. همچنین در این اثر امتیاز ناهنجاری به دلیل اینکه همه‌ی پری‌های پروانه‌ای لباس‌های نامناسب و بسیار کوتاه دارند بالاست، اما این موارد در نسخه‌ی پالایش‌شده اصلاح شده است و می‌توانید از این نسخه‌ی انیمیشن را تماشا کنید.

خلاصه: با توجه به داستان که مری‌پوسا به کتاب‌خواندن علاقه داشت با فرزندانتان درمورد کتاب‌هایی که تا حال خوانده‌اند گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بخواهید داستان را برای شما بازگو کند. درمورد نقاط قوت و ضعف مری‌پوسا برای شما توضیح دهند. آیا به کتاب خواندن علاقه داری؟ دلایل علاقه یا علاقه‌نداشتنت به کتاب چیست؟ چگونه به اطراف خود توجه داری؟ آیا علاقه‌مند به همکاری در کارهای گروهی هستی یا خیر؟ چرا؟

خلاصه: فرزندان خود بخواهید یک‌بار داستان را برای شما بازگو کنند.

داستان اثر

روزگاری در سرزمین فلاترفیلد، یک پری پروانه‌ای به نام مری‌پوسا زندگی می‌کرد. او باهوش‌ترین پری در سرزمین بود و بسیار کتاب می‌خواند. از‎طرف‌دیگر، شاهزاده‌ای به نام کارلولس بود که او هم عاشق کتاب‌خواندن بود. در فلاترفیلد چراغ‌های جادویی وجود داشت که درمقابل جانورانی عجیب به نام اسکینراتیس از پری‌ها محافـظت می‌کرد. آن‌ها علاقه‌ی زیادی به خوردن پری‌های پروانه‌ای داشتند. مری‌پوسا روزی متوجه شد که این چراغ‌ها دارند خاموش می‌شوند.

یک پری پروانه‌ای شیطانی وجود داشت به نام هنا که ملکه را مسموم کرده بود و دلیل خاموش‌شدن چراغ‌ها حال بد ملکه بود. روزی شاهزاده که به‌دنبال راهی برای بیرون‌رفتن از فلاترفیلد می‌گشت تا پادزهر ملکه را پیدا کند با مری‌پوسا برخورد می‌کند و این مأموریت را به او واگذار می‌کند.

مری پوسا با دو نفر از دوستانش به نام‌های رینا و لینا به این مأموریت و به سمت سرزمین بیولدرنس می‌روند. آن‌ها در راه، با انواع خطرات مواجه می‌شوند، اما نهایتاً به آن غاری که بنام غار نور بود برای به دست آوردن پادزهر می‌رسند و در آن غار مری‌پوسا توانست آن پادزهر را به دست آورد و به‌همین‌دلیل بال‌هایش بزرگ‌تر و زیباتر شد.

مری‌پوسا و دوستانش به فلاترفیلد بازگشتند، درحالی‌که اسکینراتیس‌ها به کاخ سلظتنی حمله کرده بودند. مری‌پوسا پادزهر را به ملکه رساند و او خوب شد و چراغ‌های جادویی دوباره روشن شد. هنا و اسکینراتیس‌ها مجبور شدند فرار کنند. ملکه مئرابلا مری‌پوسا و دوستانش را قهرمان خطاب کرد.

جزئیات اثر

کارگردان: luck parroll, tiffary shuttlcworth

نویسنده: elisa allen

تهیه کننده: rainmarker, enterainment

بازیگران: Chiara Zanni ,Tabitha St.Germain ,Kathleen Barr, Erin Mathews, Nicole Oliver

 

شخصیت‌ها:

مری‌پوسا: پری پروانه‌ای باهوش که بسیار کتاب می‌خواند و توانست با به‌دست‌آوردن پادزهر ملکه را از مرگ نجات دهد.

کارلوس: شاهزاده فلاترفیلد که ماموریت پیدا کردن پادزهر را به مری‌پوسا واگذار کرد.

مئرابلا: ملکه‌ی فلاترفیلد با چراغ‌های جادویی که داشت از آمدن اسکینراتیس‌ها جلوگیری می‌کرد.

هنا: پری پروانه‌ای شیطانی که ملکه را مسموم کرد.

 

کشور سازنده: ایالت متحده آمریکا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد باربی و مری‌پوسا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!