• امروز : 11 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن باربی و جادوی رنگین‌کمان (Barbie and the rainbow magic )

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2905 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشنی تخیّلی، محصول 2007 آمریکا که در آن به همبستگی و دوستی پرداخته شده است. این انیمیشن داستان پری‌هایی است که می‌خواهند با مراسم جادویی، بهار و خوبی را در سرزمینشان، فریتوپیا، حفظ کنند، ولی لووِرنا، جادوگر بدجنس، می‌خواهد بر فریتوپیا حاکم شود و آن را در سرمای ابدی فرو ببرد. در آخر پریان با اتحاد و همبستگی سرزمینشان را نجات می‌دهند.

ژانر : فانتزی

سال 2007 74 دقیقه جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این انیمیشن، نبودن انسان‌ها و نمایش دنیایی غیر از دنیای ما باعث می‌شود کودکان تلاش کنند خود و دنیای خود را با دنیای فیلم مطابقت دهند و در تخیّلاتشان غرق شوند و با الگوقراردادن شخصیت‌ها خود را جایگزین آن‌ها می‌کنند و از دنیای واقعی فاصله می‌گیرند. پس توضیح درباره‌ی دنیای پریان و واقعی‌نبودنشان می‌تواند به کنترل هیجانات منفی کودکتان کمک کند و آن‌ها را به دنیای واقعی نزدیک‌تر کند.

محور اصلی داستان دوستی و همراهی است. فرزندتان را تشویق کنید در روابطش با دیگران پیام‌های مثبت این اثر را الگو قرار دهد. با مثال‌زدن شخصیت‌های داستان، مثل الینا که پری مهربانی است و سامبرست که به الینا حسادت می‌کند و با او بدزبانی می‌کند، می‌توانید نتیجه‌ی خوبی‌کردن و بدی‌کردن به دیگران را به او توضیح دهید و همچنین با مثال‌زدن الینا که با خوش‌رویی و تلاش و پشتکار به موفقیت رسید، نتیجه‌ی تلاش و پشتکار و ناامیدنشدن را نشانش دهید.

خلاصه: با توضیح درباره‌ی دنیای پریان به کنترل تخیّل و هیجانات منفی کودکتان کمک کنید و او را به الگوبرداری از رفتارهای خوب شخصیت‌ها تشویق کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از کودکتان بپرسید اگر سامبرست خودبین نبود، اسیر لووِرنا می‌شد؟ بپرسید اگر جای الینا بود، با شکست‌خوردن و دیدن بدرفتاری دیگران ناامید می‌شد؟ شباهت دنیای واقعی با دنیای فریتوپیا در چیست؟ اگر در انتهای فیلم، شخصیت‌ها تک‌روی می‌کردند و متحد نمی‌شدند، موفق می‌شدند؟

خلاصه: با کودک خود درمورد دوستی و اهمیت کار گروهی صحبت کنید.

داستان اثر

سرزمین فریتوپیا در میان رنگین‌کمان پنهان است و ساحره‌ای مهربان حاکم آنجاست. در قسمت پیشین (باربی در شهر پریان) دیدم که آن‌ها به‌خوبی زندگی می‌کردند تااینکه لووِرنای بدجنس پریان را طلسم کرد و قدرت پرواز را از آن‌ها گرفت. الینا که یک پری بدون‌بال بود توانست لوورنا را به باتلاق‌های دورافتاده تبعید کند و با خوردن میوه‌ی حقیقت بال‌هایش را به دست آورد. این میوه‌ تاثیر متفاوتی روی لوورنا داشت و او را به یک وزغ تبدیل کرد.

داستان این قسمت از جایی شروع می‌شود که ازورا باید برای خودش شاگردی انتخاب کند تا رقص بهاری را یادش بدهد. او الینا را انتخاب می‌کند، پس الینا به قصر شیشه‌ای می‌رود و با پریان دیگر آنجا آموزش می‌بیند. دیگر پریان به الینا حسادت می‌کنند و او را تحقیر می‌کنند. در این حین، لوورنا که شکل وزغ دارد الینا را فریب می‌دهد و طلسم خود را از بین می‌برد و دوباره هیبت پریان را پیدا می‌کند.

سپس او با ظاهر سامبرست، یکی از پریان، به میان آن‌ها می‌آید. الینا در روز رقص بهاری متوجه می‌شود لوورنا در میان آن‌هاست و سامبرست را نجات می‌دهد و لوورنا چهره‌ی خود را نمایان می‌کند و می‌خواهد شکوفه را نابود کند. او به ساحره می‌گوید اگر حاکم فریتوپیا شود شکوفه را نابود نمی‌کند و ساحره هم می‌پذیرد و طلسم می‌شود، ولی لوورنا قولش را می‌شکند و شکوفه را نابود می‌کند که الینا با فداکاری و کمک پریان دیگر، او را شکست می‌دهند و شادابی به فریتوپیا بازمی‌گردد.

جزئیات اثر

کارگردان: William Lau

نویسنده: Elise Allen

تهیه کننده: Luke Carroll

بازیگران: Kelly Sheridan- Lee Tockar-Kathleen Barr

 

شخصیت‌ها:

الینا: پری مهربانی که با استفاده از جادو و کمک دوستانش، لوورنای بدجنس را شکست و سرزمینش را نجات می‌دهد.

لووِرنا: جادوگر بدجنسی که می‌خواهد سرزمین فریتوپیا، سرزمین پریان را به سرما و بدی محکوم کند.

سامبرست: پری بدذاتی که با حرف‌ها و رفتارش الینا را آزار می‌دهد و لوورنا با جسم او به دنیای پریان قدم می‌گذارد.

 

کشور سازنده: امریکا

کمپانی سازنده: Mainfarme Entertainment Production

مخاطب اثر: کودک

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد باربی و جادوی رنگین‌کمان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!