• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن باربی: مدرسه‌ی شاهزاده‌ها (Barbie: Princess Charm School )

author-img

توسط : گیتی بهامیر ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1127 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«بلر» دختری است که در رستوران کار می‌کند و به مدرسه‌ی شاهزاده‌ها راه پیدا کرده، ولی خانم دوبین و دخترش از وجود او در مدرسه ناراضی هستند و دست به هر کاری می‌زنند تا بلر را اخراج کنند. بلر می‌فهمد شاهزاده خانمی است که خانواده‌اش توسط خانم دوبین کشته شده‌اند و تصمیم به مقابله با او می‌گیرد. دلنسی دختر دوبین که از رفتار گذشته‌اش پشیمان شده با کمک‌کردن به بلر تاج شاهزاده را به او می‌رساند و دوبین توسط نگهبانان قصر دستگیر می‌شود. «باربی: مدرسه‌ی شاهزاده‌ها» انیمیشنی فانتزی، خانوادگی و محصول سال ۲۰۱۱ آمریکاست.

ژانر : فانتزی

سال 2011 79 دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن درحقیقت کودکان و نوجوانان را به مصرف‌گرایی در لوازم آرایشی و پوشش نامناسب و ارتباط با جنس مخالف سوق می‌دهد. شما والدین باید بدانید این انیمیشن برای کودکان زیر ۱۰ سال مناسب نیست؛ چون انواع آرایش‌ها از آرایش صورت گرفته تا ناخن و لباس به نمایش گذاشته شده و والدین باید با فرزند خود درباره‌ی شخصیت‌های این انیمیشن صحبت و گفت‌وگو کنند تا بدانند که تحریک‌پذیری نمایش‌های باربی در کودکان بسیار بالاست و ظاهربینی را به آن‌ها نشان می‌دهد.

همان‌گونه‌که در انیمیشن نمایش داده می‌شود، امیلی در آرزوی این است که یک شاهزاده خانم باشد و با لباس‌های زیبا برقصد یا دلنسی برای اینکه خودش به تاج برسد دوستانش را به دردسر می‌اندازد و مهربانی و نوع‌دوستی را نادیده می‌گیرد.

می‌توانید از رابطه‌ای که بین یک دختر و پسر است و رقصیدن آن‌ها با هم با فرزند خود صحبت کنید و خط‌قرمزها را به آن‌ها یادآوری کنید تا بدانند که دنیای فانتزی با دنیای واقعی فاصله‌ی زیادی دارد و نباید فرزند در مقایسه‌کردن بین خانواده و شخصیت‌ها دچار توهم و سردرگمی شود.

فرزندان باید بدانند این نمونه نمایش، جنبه‌های تبلیغاتی و تجاری دارد و از این طریق فرهنگ ظاهربینی و مصرف‌گرایی را به نوجوانان و جوانان و حتی کودکان تحمیل کنند. بنابراین به والدین توصیه می‌شود با فرزند خود درباره‌ی استفاده از لوازم آرایشی و رابطه با جنس مخالف صحبت کنید و به آن‌ها آموزش لازم را بدهید.

 

خلاصه: در طول انیمیشن بلر و دختران مدرسه تمام وقتشان را صرف زیباجلوه‌دادن و آرایش صورت و ناخن‌های خود می‌کنند تا بتوانند با پسرها در قصر تمرین رقص داشته باشند یا موقع تاج‌گذاری بتوانند خوب برقصند، خوب است به میزان تأثیرگذاری این صحنه‌ها توجه کنید و دراین‌باره با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

شما والدین می‌توانید از فرزند خود بپرسید چرا خانم دوبین رفتار خصمانه‌ای با بلر دارد؟

چگونه بلر توانست وارد مدرسه‌ی شاهزاده‌ها شود؟

چرا دلنسی باعث آزار و اذیت بلر و دوستانش می‌شود؟

و دلیل حبس‌کردن بلر توسط خانم دوبین چیست؟

دوستان بلر چگونه پی بردند که بلر همان سوفیاست؟

 

خلاصه: چرا خانم دوبین با دیدن بلر متعجب شد و می‌خواست او را از مدرسه و تاج‌گذاری دور کند؟

داستان اثر

«بلر» دختری که با بورسیه توسط خواهر کوچکش وارد مدرسه‌ی شاهزاده‌ها می‌شود، ولی خانم دوبین و دخترش با آمدن او به مدرسه مخالف هستند؛ چون خانم دوبین او را می‌شناسد که همان سوفیا، شاهزاده‌ی قصر است و نمی‌خواهد در مدرسه حضور داشته باشد و با این تهمت که بلر و دوستانش جواهرات او را دزدیده‌اند می‌خواهد از شر او راحت شود.

دلنسی هم دختر خانم دوبین، معلّم مدرسه است. او وقتی زیبایی بلر را می‌بیند مدام او را تحقیر می‌کند و مقابل دوستانش به او می‌گوید که او یک محصل ساده‌ی بورسیه‌ای است یا لباس بلر و دوستانش را که می‌خواهند برای رقص بپوشند پاره می‌کند، ولی دلنسی از رفتار خودش پشیمان می‌شود و کلید اتاق تاج را به او می‌دهد.

زمانی‌که بلر و دوستانش به اتاق می‌روند تا تاج را بردارند خانم دوبین آن‌ها را حبس می‌کند ولی با همکاری هم نجات پیدا می‌کنند، ولی در لحظه‌ی تاج‌گذاری محافظ خانم دوبین تاج را می‌دزدد که ناگهان سگ شاهزاده از پشت به او حمله می‌کند و تاج به دست دلنسی می‌افتد و او هم به‌جای اینکه تاج را به مادرش بدهد، آن را بر سر بلر می‌گذارد.

مادر که عصبانی شده به بلر می‌گوید که من پادشاه را کشتم تا دخترم شاهزاده شود و با گفتن این جمله سرپرست قصر به نگهبانان دستور دستگیری دوبین را می‌دهد. مادر و خواهر بلر به قصر می‌آیند و در جشن رقص بلر و اریک درکنار او می‌مانند و در قصر زندگی می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Ezekiel Norton

نویسنده: Elise Allen

تهیه کننده: Shelley Tabbut

بازیگران:

Diana Kaarina Morwenna Banks Nicole Oliver Brittney Wilson

شخصیت‌ها:

بلر: دختری که از مادر بیمار و خواهرش مراقبت می‌کند و با بورسیه وارد مدرسه‌ی شاهزاده‌ها می‌گردد. خانم دوبین: معلّم مدرسه‌ی شاهزاده‌ها که باعث مرگ پادشاه و ملکه الیزابت شده تا دخترش دلنسی شاهزاده شود. دلنسی: دختر خانم دوبین که بلر را خیلی آزار و اذیت می‌کند ولی از رفتارش پشیمان شده و ندیمه‌ی سوفیا می‌شود.

 

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Rainmaker Entertainment

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد باربی: مدرسه‌ی شاهزاده‌ها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!